سایت 118 گلس،​تخصصي ترين سايت صنعت شيشه کشور
 سایت 118 گلس،​تخصصي ترين سايت صنعت شيشه کشور
درب اتوماتیک شیشه ای

همه آنچه که باید در مورد یک درب اتوماتیک شیشه ای بدانید

تاریخچه ای برای درهای اتوماتیک

در قرن یکم میلادی ، ریاضیدان Heron of Alexandria در مصر روم نخستین درب اتوماتیک که در جهان مشهور است را اختراع کرد. وی دو کاربرد مختلف درب اتوماتیک را توصیف کرد. در اولین برنامه از گرمای آتش روشن شده توسط کشیش معبد شهر استفاده شد.

پس از چند ساعت فشار جوی در ظرف برنجی جمع شده و باعث پمپاژ آب در ظروف مجاور می شود. این ظروف مانند وزنه هایی عمل می کردند که از طریق طناب و قرقره ، درهای معبد را در تقریباً زمانی که مردم برای نماز می رسیدند باز می کردند. هارون از یک کاربرد مشابه برای باز کردن دروازه های شهر استفاده کرد.

در سال 1931 ، مهندسان Horace H. Raymond و Sheldon S. Roby از سازنده ابزار و سخت افزار Stanley Works اولین مدل دستگاه نوری را ایجاد کردند که باعث باز شدن در اتوماتیک می شود. این اختراع برای بهره مندی از پیشخدمت هایی که بشقاب های غذا و نوشیدنی حمل می کردند ، در رستوران Pier Wilcox در West Haven ، کانکتیکات ثبت شد. کل سیستم به علاوه نصب به قیمت 100 دلار فروخته شد
امروزه درب اتوماتیک یک راه حل دسترسی راحت و آسان به محیط های مختلف و هر مکانی است که افراد زیادی به ان وارد می شوند به طور مثال از آنها برای راه های ورود به مراکز تجاری بزرگ استفاده می شود.

درهای اتوماتیک

صرفه جویی در انرژی

درهای اتوماتیک با جلوگیری از باز ماندن درها ، به طور موثری اتلاف انرژی را کاهش می دهند. آنها همچنین با حذف عملیات باز و بسته شدن دستی دسترسی بدون مانع را فراهم می کنند.
در کشویی
متداول ترین نوع درهای اتوماتیک است که با کشیدن به یک طرف باز می شود.
درب تلسکوپی
باز شدن این نوع درب 1.3 برابر بازتر از درب کشویی معمولی است.
درب دایره ای
تصویری زیبا و لوکس برای ورودی ایجاد می کند

صنایع درب اتوماتیک شیشه ای | دیوار جنوب | نیازمندی‌ های رایگان، آگهی‌های خرید، فروش نو و دست دوم و کارکرده، استخدام و خدمات
سیگنالی که سبب فعال سازی می شود در این نوع درب به شکل کاملا اتوماتیک و خودکار باز شده و این باعث می شود که موتوری که مربوط به دنده است تسمه و سپس قرقره را کاملا هدایت کند، وقتی کسی در داخل منطقه فعال سازی شناسایی نشود ، درب پس از مدت زمان مشخصی بسته می شود.

 

ساختار درب اتوماتیک

(1) اپراتور درهای اتوماتیک مجموعه ای است از چندین دستگاه و هم چنین دارای یک کنترل کننده به عنوان راننده است که در را باز یا بسته می کند. این اپراتور کنترل اجزایی مانند موتور دنده و کنترل کننده درب را انجام می دهد.
(2) سوئیچ تعمیر و نگهداری ، هنگام تعمیر و نگهداری درب می توان به راحتی توسط اپراتور درب خاموش یا روشن شود.
(3) سنسور فعال سازی، سنسورهای فعال سازی برای ارسال باز و بسته شدن درب و سیگنال را به اپراتور درب می فرستد و اپراتور را آگاه می کند.
سنسور فعال سازی مناسب با توجه به کاربرد و محیط انتخاب می شود.
(4) سنسور ایمنی که به ان حسگرهای ایمنی نیز گفته می شود مانند سنسورهای پرتو ،باعث می شوند افراد یا هر نوع شی موجود در مسیری که در قرار دارد را تشخیص دهند. ، جایی که تشخیص آن توسط سنسورهای فعال سازی دشوار است.
(5) Fanlight Glass یا سایر مواد نصب شده بین سقف و هدر.
(6) اپراتور Transom Door در داخل جعبه هدر نصب شده است.
(7) پانل کشویی درب اغلب از موادی مانند شیشه معتدل ، آلومینیوم و فولاد ضد زنگ استفاده می شود.
(8) پانل درب ثابت پانل درب کشویی نیست
(9) قفل درب

درباره سنسور

درهای اتوماتیک دارای دو شکل از سنسور هستند که این نوع از سنسورها به سنسور پشتیبانی وصل هستند.
سنسور فعال سازی
سنسور برای باز کردن درب
نوع های متفاوت سنسورها به طور مثال سنسور مادون قرمز و سوییچ که سبب فعال سازی خواهند شد. سنسور فعال سازی مناسب با توجه به موارد استفاده و محیط انتخاب می شود.

سنسور ایمنی درهای اتوماتیک

از سنسورهای ایمنی برای جلوگیری از برخورد صفحات درب با شی یا شخصی نزدیک درب یا مسیر در استفاده می شود.
سنسور پرتو و سنسور اولتراسونیک دو نوع رایج سنسورهای ایمنی هستند
یک گروه درهای اتوماتیک ژاپن (JADA) برای افزایش اطلاعات از ایمنی هنگام استفاده از درب اتوماتیک ، راهنمایی برای ایمن بودن درب اتوماتیک ارائه داد. اگرچه درب های اتوماتیک برای اطمینان از ایمنی دقیق طراحی شده اند ، اما خطرات هنوز از مرحله نصب تا استفاده روزانه باقی مانده است. بنابراین درک و همکاری افراد مربوطه مانند مالکان ، معماران و … برای این است که دسترسی آسان برای همه ضروری شود.

درب های کشویی اتوماتیک

درب های از نوع کشویی اتوماتیک به شکلی طراحی شده اند که تمام نیازهای یک سایت و انواع ورودی های عابر پیاده را پوشش می دهند. ما از جنبه هایی مانند طراحی ، زیبایی شناسی ، راحتی و قابلیت دسترسی ویژه استفاده می کنیم.
اپراتورها نشان می دهند درب های اتوماتیک شیشه ای بسیار قابل اعتماد و مقاوم هستند ، همیشه دقت حرکت و عملکرد خوبی دارند و بی صدا باز می شوند.

خرید در اتوماتیک

طیف وسیعی از درهای کشویی متشکل از محصولات با کیفیت بالا و بهترین اجزای موجود در بازار است که برای ترافیک سنگین طراحی شده اند. ویژگی اصلی آنها مدولار بودن محصول است ، با همان اپراتور با استفاده از سیستم بازو و یک آهنگ در فضای الکترونیکی می توانیم ورودی ها را با دسترسی های مختلف خودکار کنیم. این امر باعث رقابت در تولید نیز می شود.

مدل های درب

در جهان در های اتوماتیک طیف گسترده ای از سیستم های نمایه و انواع بسته شدن ها وجود دارد که می توان آنها را با هر سایت و پروژه سازگار کرد. از درب های شیشه ای برهنه که امکان دید کامل را تا درب های دارای سیستم های ضد آب فشرده و جمع و جور که دارای صرفه جویی در مصرف انرژی و ورود و خروج راحت خواهد شد و حتی خروج اضطراری نیز با این نوع درها به راحتی انجام می گیرد.

مقاوم بودن و نوع ساخت این نوع درها انها را به اولین درهایی تبدیل کرده است که برای مراکز بسیار مهم در جهان از این نوع درها استفاده می شود و حتی برای ادارات و یا مکان هایی که بسیار رفت و امد زیاد و شلوغ است، علاوه بر مراکز تجاری بسیار از پاساژهای بزرگ جهان از انواع درهای اتوماتیک استفاده می کنند.
سخن پایانی
برخی درهای اتوماتیک را به صورت کشویی می توان برای اتاق هایی انتخاب کرد که دارای ترافیک رفت و آمد بسیار بالایی هستند، فقط باید بدانید که این نوع درها به فضای زیادتری نیاز دارند، درهایی که به شکل اتوماتیک باز و بسته می شوند و از طرفی متحرک نیز هستند به شکل معمول فضای بیشتری را برای حرکت نیاز دارند، این نوع از درب های اتوماتیک برای مراکز خرید و مراکز تفریحی و هم چنین مکان های اداری و بانک ها به شکل معمول نصب خواهند شد.
برخی از درب های اتوماتیک به گونه ای طراحی شده اند که نه تنها به طور موثر باز و بسته می شوند ، بلکه برای انجام این کار با سرعت بالا نیز حرکت می کنند. این امر با استفاده از پیشرفته ترین فناوری موجود در بازار و در عین حال تضمین یک محصول ایمن برای موسسات و کاربران آنها به دست می آید.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


7 − سه =