سایت 118 گلس،​تخصصي ترين سايت صنعت شيشه کشور
 سایت 118 گلس،​تخصصي ترين سايت صنعت شيشه کشور
آموزش نصب شیشه سکوریت

آموزش نصب شیشه سکوریت

شیشه سکوریت یکی از پراستفاده ترین انواع شیشه ها نشکن به جای شیشه های معمولی است. شیشه سکوریت در ابعاد خاص در زمان تولید ساخته می شود و باید به همان صورت اتصال پیدا کند. استفاده از روش های نامناسب یا تکنسین های بی تجربه و یراق آلات نامناسب باعث ترک خوردن این شیشه ها می شود. در صورتی که عملیات هایی از قبیل برشکاری و سواخ کاری در شیشه سکوریت بعد از مرحله انجام سکوریت اعمال شود باعث ترک خوردن شیشه ها و خوردن شدن آن می شود. بعد از اتمام عملیات سکوریت کردن در شیشه هیچ تغییری در آن نمی توان ایجاد کرد.

نصب انواع شیشه سکوریت

نصب شیشه سکویت مغازه یا انواع مشابه آن باید توسط تکنسین ها انجام شود. شیشه های یک تکه بزرگ معمولا سخت تر نصب می شوند و باید چند تکنسین ماهر با هم آن ها را در قاب جایگذاری کنند. امروزه با پیشرفت تکنولوژی نصب شیشه سکوریت درب منازل یا سایر نمونه ها با استفاده از روش های دستی و ریلی انجام می شود. روش های دستی  برای نصب شیشه سکوریت نشکن قدیمی شده است و برای نصب این شیشه ها نیاز به روش های داریم که کار را سریع انجام دهد. روش ریلی جدیدترین راه برای نصب شیشه سکوریت است.

آموزش نصب شیشه سکوریت

نحوه نصب شیشه سکوریت و یراق آلات باید در یک دوره آموزشی به تکنسین ها آموخته شود. انواع شیشه ها با ضخامت های مختلف دارای یراق آلات مرتبط هستند و نمی توان از یراق آلات یکسان برای نصب تمامی شیشه های سکوریت استفاده کرد. نمونه پیشرفته تر از شیشه های سکوریت شیشه های لمینت هستند که به راحتی شکسته نمی شوند و معمولا برای نماسازی های خارجی استفاده خواهند شد. شیشه سکوریت باید با دقت بسیار بالا در قاب قرار بگیرد تا دچار افتادن ناگهانی نشود به خصوص اکثر این شیشه ها به عنوان شیشه های پنجره یا نورگیرها در ارتفاعات قرار می گیرند. آموزش نصب شیشه سکوریت ملزم به رعایت اصولی است: از جمله انتخاب شیشه با کیفیت، اندازه گیری درست و استفاده از فریم و پرزه جات مناسب. اینها مواردی هستند که تنها توسط یک نصاب حرفه ای امکان پذیر است. پس برای نصب شیشه سکوریت شناخت و تجربه کاری لازم و ضروری میباشد.

جزئیات نصب شیشه سکوریت

جزیئات نصب شیشه سکوریت را باید قبل از استفاده از آنها مطالعه کنید. اگر در هنگام نصب شیشه سکوریت دچار شکست شود یا به محل اتصالات فشار وارد شود باعث می شود شیشه خرد شود. مهم ترین مشکل این است که شکستگی در شیشه سکوریت به سرعت در کل شیشه به صورت عرضی پخش می شود. در نتیجه شیشه بلا استفاده خواهد شد. برای اعمال حقاظت  شیشه سکوریت الگوی پخش فشار در آن به صورت عرضی طراحی شده است. عدم آگاهی تکنسین ها در یک تیم تولید و نصب شیشه سکوریت باعث می شود به مرور زمان انفجارهای نگهانی در شیشه ها به وجود آید. هزینه ای که برای تهیه شیشه سکوریت اعمال می شود بالاتر از هزینه های شیشه های معمولی است. الگوی فشار اعمال شده بر روی شیشه سکوریت با استفاده از عینک های آفتابی قابل مشاهده است. اکثر مغازه ها و محیط هایی که می خواهند از شیشه های آفتابگیر استفاده کنند شیشه سکوریت را جایگزین کرده اند در نتیجه شکست آنها باعث آسیب به ویترین و شیشه مغازه ها خواهد شد.

مواردی که یک نصاب در مورد نصب شیشه سکوریت باید بداند:

  • آشنایی با انواع شیشه و شیشه سکوریت
  • قدرت تحمل فشار و استحکام شیشه سکوریت
  • قادر به اندازه گیری درست و دقیق سازه باشد
  • بتواند نقشه شیشه را برای سفارش به کارخانه رسم نماید
  • فریم ها و پرزه جات شیشه سکوریت را بشناسد
  • اندازه های استندرد شیشه سکوریت را بشناسد

در ابتدای کار جهت نصب شیشه سکوریت باید فضای مورد نظر آماده گردد. به این منظور که زیر سازی آن درست شود و فریم ها متناسب با اندازه شیشه ها تراز و شاقول گردد. بی احتیاطی در نصب موجب بروز خسارتهای مالی و جانی میگردد، پس نصب شیشه سکوریت باید با دقت و حساسیت انجام پذیرد. لبه های شیشه سکوریت حساسیت زیادی دارد که موقع نصب باید از چوب و یا لاستیک استفاده گردد، تا شیشه با پیچ یا فلز تماس مستقیم نداشته باشد. شیشه سکوریت به دلیل این که در اندازه های مختلف تولید میگردد، در حمل آن باید توجه صورت گیرد و با احتیاط و توسط  موتر های مخصوص انجام گردد.

 

پارتیشن سکوریت

 

نصب شیشه سکوریت ریلی:

در ابتدا باید اندازه شیشه درست گرفته شده و برش بخورد و زیرسازی انجام گردد. که معمولا زیر سازی توسط آهن میباشد. بعد از زیرسازی اگر اندازه شیشه از ابعاد استندرد بیشتر باشد باید کتیبه نصب گردد. و بعد از نصب کتیبه مراحل بعدی مانند نصب ریل شیشه به آهن، نصب غلطک و هنگر ها به شیشه تا شیشه روی ریل حرکت کند و بعد از آن هدایت کننده ها نصب میگردند. هدایت کننده ها که ریل کفی نیز نامیده میشوند، وظیفه حرکت شیشه را در یک مسیر صاف دارند و بعد از این مرحله نوبت به نصب پرزه جات مانند قفل و دستگیره و … میباشد.

نصب شیشه سکوریت لولایی

در نصب شیشه سکوریت لولایی در ابتدا مانند مراحل اولیه نصب شیشه سکوریت ریلی عمل میشود. اما مراحل بعدی بجای نصب ریل از اتصالات و پرزه جات مخصوص دروازه های لولایی استفاده میگردد مانند: استوپ، انواع لولا های ۱۰۱، ۱۰۲، ۱۰۳، ۱۰۴ و غیره که هر کدام در جای مخصوص خود نصب میگردند.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


3 × = شش