سایت 118 گلس،​تخصصي ترين سايت صنعت شيشه کشور
 سایت 118 گلس،​تخصصي ترين سايت صنعت شيشه کشور

کاربرد آینه کاری در منزل

آینه کاری هنری دیرینه است که کاربرد وسیعی در دنیای معماری دارد. شاید مهم‌ترین کاربرد این هنر زیباتر کردن خانه های ما باشد. اگر به دنبال آینه کاری  خانه هستید و می‌خواهید جدیدترین مدل آینه کاری منزل را مورد بررسی قرار دهید باید با دلایل استفاده از  آن‌ها در بخش‌های مختلف خانه نیز آشنا باشید. اولین موردی که باید به آن اشاره کنیم جذاب‌تر کردن خانه با آینه های تزیینی است.

آینه کاری در دکوراسیون

تا به حال برایتان پیش آمده است که وارد خانه‌ای شوید و فضای کوچک و دلگیر آن حالتان را بد کند؟ حتما با خودتان گفته‌اید که کاش طراح خانه دقت بیشتری به خرج می‌داد و از عناصر جذاب بصری برای بهبود فضای خانه استفاده می‌کرد. یکی از عناصری که به زیباتر شدن خانه‌ها کمک می‌کند آینه های دکوراتیو است. به کمک تکه های آینه که هنرمندانه به هم چسبیده‌اند می‌توان بیشترین استفاده را از فضای منزل برد و حال و هوای آن را تغییر داد.

البته مزیت آینه کاری به همین جا ختم نمی‌شود. این روزها به هر خانه‌ای که سر بزنید مشکل کمبود فضا را با پوست و گوشت تان لمس خواهید کرد. دیگر مثل گذشته خانه‌های بزرگ و دلبازی در اختیار نداریم و مجبوریم از  فضای موجود به بهترین شکل ممکن استفاده کنیم. اینجاست که پای آینه کاری در خانه باز می‌شود. به کمک آینه می‌توان فضای موجود را بزرگ‌تر نشان داد و نور بیشتری به محیط رساند.

یکی دیگر از مزایایی که استفاده از این هنر در خانه‌ها دارد مدرن نشان دادن فضای موجود است. برای افرادی که بودجه زیادی در دست ندارند استفاده از عناصر ارزان و ارزشمند می‌تواند بهترین گزینه برای مدرن سازی خانه هایشان باشد. اگر شما هم جزء این دسته از افراد هستید و می‌خواهید با تکه‌های آینه محیط اطراف تان را لوکس و مجلل کنید بدون شک با دیدن طرح‌های مختلف آینه کاری به وجد خواهید آمد.

از آینه کاری در چه فضاهایی از خانه می‌توان استفاده کرد؟

یکی از چالش‌های مهمی‌که خریداران این هنر زیبا با آن روبرو هستند تعیین مکان دقیق نصب آینه هاست. فرض کنید تصمیم‌تان برای خرید جدی است و می‌خواهید از هنر دست هنرمندان این سرزمین یادگاری در خانه تان داشته باشید. با خودتان می‌گویید بهترین مکان برای نصب آینه های تزیینی کجاست؟ سوال خوبی است. در ادامه سعی می‌کنیم به اختصار به بررسی پاسخ های این سوال بپردازیم.

نصب آینه کاری در اتاق پذیرایی

اتاق پذیرایی بهترین و محبوب‌ترین بخش از خانه های ماست. راستش را بخواهید ما ایرانی‌ها به مهمان نوازی مشهوریم. همیشه بهترین هایمان را برای مهمان کنار می‌گذاریم و معتقدیم مهمان حبیب خداست. پس زیباتر کردن اتاق پذیرایی از مهمان برایمان از هر چیزی مهم است. اگر اتاق بزرگی ندارید و می‌خواهید فضایتان را کمی ‌دلبازتر نشان دهید بهتر است انتهای سالن را برای نصب آینه انتخاب کنید. در صورتیکه اتاق بزرگی دارید استفاده از آینه بر روی یکی از دیوارهای بزرگ خانه، کار را برایتان ساده‌تر و راحت‌تر می‌کند.

نصب آینه پشت تلویزیون

اتاق نشیمن جایی است که کنار خانواده مان می‌نشینیم و اوقات خوشی را با هم سپری می‌کنیم. یکی از عناصری که در اتاق نشیمن خودنمایی می‌کند تلویزیون است. نصب آینه‌های دکوراتیو پشت تلویزیون مزایای بی شماری برایتان به همراه خواهد داشت. استفاده از آینه در این بخش از خانه، بر زیبایی اتاق می‌افزاید و روح تازه‌ای به فضای موجود می‌بخشد. به کمک این عناصر دلفریب می‌توانید نظر مخاطب را به سمت تلویزیون جلب کنید و از فضای پشت آن برای اوقاتی که تلویزیون خاموش است بهره ببرید.

آینه کاری در آشپزخانه

هیچ با خودتان فکر کرده‌اید که اگر یک آینه تزیینی بر روی دیوار آشپزخانه داشتید چه می‌شد؟ در فضای آشپزخانه به جای اینکه تکراری عمل کنید و از کاشی بهره ببرید دست به دامن آینه کاری شوید و محیط تان را عوض کنید. البته این تنها گزینه پیش رویتان نیست. شما می‌توانید طرح‌های جذابی را هم برای کابینت‌هایتان انتخاب کنید. آینه کاری بین کابینت فرصت خوبی به شما می‌دهد تا از فضایی که در اختیار دارید استفاده کنید.

چگونه آینه‌های تزیینی‌مان را تمیز کنیم؟

یکی از دغدغه‌های اصلی خانم‌های خانه دار تمیز کردن آینه های دکوراتیو است. اگر این آینه ها به درستی تمیز نشوند دچار خراش می گردند و زیبایی شان تحت تاثیر قرار می گیرد. برای اینکه جلوی خراش را بگیرید و سطح صاف آینه ها را دچار مشکل نکنید باید از دستمال های مخصوص شیشه همچون دستمال عینک یا ال سی دی استفاده کنید.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


شش − 2 =