سایت 118 گلس،​تخصصي ترين سايت صنعت شيشه کشور
 سایت 118 گلس،​تخصصي ترين سايت صنعت شيشه کشور

کاربرد شیشه 16 و 20 میل

شیشه به دلیل زیبایی که ایجاد می کند از قرن های پیش از آن برای طراحی داخلی و خارجی استفاده می شده. هنر معماری هر روز در حال پیشرفت می باشد و از مواد و ابزا جدید برای بوجود آوردن دکوراسیون جدید استفاده می شود. از جمله مواد جدید می توان به کاربرد شیشه در ساختمان اشاره کرد که در تمامی دوره های رشد و پیشرفت معماری جایگاه خود را حفظ نموده است. دلیل جایگاه ویژه کاربرد شیشه در معماری را می توان به استفاده آن در فضای داخل و خارج ساختمان ها بیان کرد، از جمله کاربرد شیشه در معماری داخلی و خارجی ساختمان ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

شیشه 20 میل | قیمت شیشه 20 میل | فروش شیشه 20 میل | قیمت شیشه سکوریت 20 میل  - کولیوند

  • استفاده از شیشه در کف: با پیشرفت علم مهندسان صنعت ساختمان همواره می کوشند تا بارهای سقف و کف را کاهش دهند. یا در برخی موارد بتوانند نور را بین طبقات به حرکت درآورند و شیشه یکی از بهترین راه حل ها برای این منظور است اما شاید برخی طراحان در مورد ایمنی شیشه نگرانیهایی داشته باشند ،با تکنیکهای ایمن سازی و لمینیت کردن شیشه میتوان شیشه هایی با ایمنی و دوام بسیار بالا و شفاف ایجاد کرد. شیشه هایی که در مقابل ضربات و فشارها بسیار ایمن تر از مصالح مرسوم ساختمانی باشند، حرکت روی یک کف شیشه ای با محاسبات و اجرای صحیح یک حس هیجان فوق العاده را ایجاد مینماید و در عین حال کف را از قالبهای تکراری خارج می کند.
  • استفاده از شیشه در سقف: بکاربردن شیشه در سقف علاوه بر اینکه باعث ورود نور طبیعی در روز می شود یک رابطه بصری با محیط بیرون نیز ایجاد می کند و در بزرگتر جلوه دادن فضا نیز بسیار موثر خواهد بود. با پیشرفت تکنولوژی در صنعت شیشه دوجداره میتوان از شیشه به عنوان عایق حرارت و حتی صدا نیز استفاده نمود .به گونه ای که از اتلاف حرارت از داخل به بیرون ممانعت میکند و عدم جذب بیش از حد گرادیان حرارتی از خارج به داخل شود.
  • دیوار شیشه ای: اگر فضای با متراژ کوچکی دارید دیوار های شیشه ای بهترین گزینه برای بزرگتر جلوه دادن و جایگزینی مناسب برای دیوارهای قطور و جاگیر می باشند. از شیشه می توان به عنوان یک پارتیشن بسیار عالی در دکوراسیون استفاده نمود در مقایسه با سایر پارتیشن ها نیز هزینه کمتر و سرعت اجرای بالاتری دارد. همچنین با دو جداره سازی شیشه از آن میتوان به عنوان عایق صوتی خوب علاوه بر بزرگتر نشان دادن فضا استفاده کرد.
  • استفاده از شیشه در حمام: استفاده از شیشه ها در کنار فضاهایی مانند حمام، استخر، آب نما، و جکوزی که با آب آمیخته است علاوه بر متمایز کردن طرح باعث ایجاد فضای رویایی در معماری می شود. استفاده از شیشه در کنار حمام بسیار رایج است مخصوصا اگر فضای کوچکی داشته باشند. شما می توانید با شیشه ها دور دوش حمام را حصار بکشید که به لحاظ بهداشتی بسیار عالی می باشد و از شر قارچ های لای کاشی حمام راحت شوید و همچنین مانع جلوگیری از پاشیدن آب به سایر بخش های حمام و خیس شدن آن می شود و حتی در درازمدت نیز مشکلاتی مثل زنگ زدگی فلزات را نخواهید داشت و به راحتی تمیز میشود.
  • درب های شیشه ای: یک انتخاب عالی که باعث صرفه جویی در فضای شما می شود و تعجب میهمانان تان را برمی انگیزد، درهای شیشه ای است که به صورت کامل از شیشه ساخته شده اند. آن ها به راحتی می توانند به نقطه تمرکز طراحی شما تبدیل شوند. چرا که در انتخاب طرح و مدل آن دست شما باز است. شما قادر هستید با رنگ آمیزی روی این در شیشه ای یا با استفاده از طرح های آماده، یک طراحی منحصر به فرد و گیرا برای آن ایجاد کنید.
  • استفاده از شیشه در پله: پله ها ، اجزای ثابتى درخانه هستند که تحرک را القا میکنند، نقاط چشمگیریند و کنجکاوی را به سمت حرکتشان تحریک میکنند پله ها ، به تنهایی میتواند المانی برای دکوراسیون منزل باشند چه بهتر که المان را بلوری کنید تا القا کننده ی حرکت باشد که علاوه بر داینامیک نمودن تصویرتان ، میتواند درک خوبی از مقیاس ها به بیننده بدهد. این پله های شیشه ای باعث می شود که راه پله از نظر بصری حجمی اشغال نکند.
  • نرده های شیشه: نرده شیشه ای یکی از زیبا ترین شیک ترین و درعین حال ساده ترین مدل های نرده های ساختمانی برای راه پله ها و بالکن هاست. نرده شیشه ای به دلیل استفاده از شیشه در ساخت آن گزینه بسیار مناسبی برای طراحانی است که به استفاده از نور طبیعی در طراحی های خود توجه نشان می دهند. نرده شیشه ای هم از نظر ایمنی و هم از نظر ظاهری بسیار کارآمد بوده و در ایجاد فضایی شیک و مدرن در ساختمان بسیار مناسب است.
  • استفاده شیشه در آشپزخانه: شیشه ها در میزهای ناهارخوری و کابینت ها و بوفه ها به کار می روند. اما محبوب ترین کاربردش نصب آن در پشت گاز است که نه تنها باعث زیبایی آشپزخانه می شود بلکه به عنوان سطح محافظی عمل می کند که اگر در هنگام آشپزی روغنی و کثیف شد به راحتی تمیز شود.
  • شیشه به عنوان دکور: همه روزه معماران می کوشند تا ایده های متفاوت در طرح های ایجاد کنند تا مخاطبان خود را شکفت انگیز سازند شیشه چاپی یا شیشه های طرح دار یک ایده بسیار جالب برای این موضوع می باشد. این شیشه ها، بعد از شیشه های رنگی، پرمصرف ترین نوع شیشه های دکوراتیو هستند. علت محبوبیت این نوع شیشه هم، قابلیت بالا و انعطاف آن در طرح و نقش پذیری می باشد. در دکوراسیون داخلی فضاهای مسکونی، شیشه های طرح دار را بخش های مختلف مانند آشپزخانه، حمام، نشیمن، اتاق خواب و … نصب می کنند.
  • نماهای شیشه ای: نماهای تماماً شیشه از دوران معماری مدرن به عنوان پوشش ساختمان ها به کار می رفتند. استفاده از نماهای شیشه ای علاوه بر زیبائی امکان استفاده از حداکثر روشنایی روز را فراهم می نماید. همچنین استفاده از شیشه های ۲ یا ۳ جداره یک لایه عایق صوتی و حرارتی بسیار مناسب را ایجاد میکند. استفاده متناسب با نوع کاربری شیشه نیز با توجه به شیشه های با قابلیت های خاص ( شیشه های گرم شونده الکتریکی، هوشمند و …) می تواند مزایا و معایب ویژه ای داشته باشد. از معایب نماهای شیشه ای می توان افزایش بیش از حد دمای داخلی ساختمان در فصول گرم و معتدل سال، احساس عدم آسایش حرارتی در فصول سرد سال و مصرف زیاد انرژی و آلودگی هوا را بیان کرد.
اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


چهار − 2 =