سایت 118 گلس،​تخصصي ترين سايت صنعت شيشه کشور
 سایت 118 گلس،​تخصصي ترين سايت صنعت شيشه کشور
شیشه دوجداره

آنچه کارگاه های تولید شیشه دوجداره باید بدانند

وقتی در خانه خود از پنجره های یک جداره استفاده کنید، متوجه می شوید که اتاق های شما در ماه های تابستان گرم تر و در زمستان سردتر می شوند. همچنین، سر و صدا راحت تر می تواند وارد منزل شود و همچنین شیشه را به راحتی می توان شکست. برای پیشگیری از مواجهه با این مشکلات، بسیاری از افراد تصمیم به دو جداره کردن پنجره ها و درهای خود دارند. اما این شیشه های دو جداره چگونه و در کجا تولید می شوند؟ آیا واقعاً اثرات مفید دارند؟ قبل از تصمیم گیری برای دوجداره نمودن پنجره های منزل خود، یافتن کارگاه های تولید شیشه دوجداره و ملزومات آن و محل فروش چسب پلی سولفاید و سایر موارد متن حاضر را مطالعه نمایید تا با اطلاعات کامل تصمیم بگیرید.

 

مزایای پنجره دوجداره

  • پنجره های دوجداره به شما در صرفه جویی انرژی کمک می کنند.
    پنجره دو جداره یا عایق بندی شده از دو صفحه شیشه ای استفاده می کند و در نتیجه میزان گرمای ورودی که وارد خانه شما می شود یا از آن خارج می شود را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد. در نتیجه، خانه شما در طول تابستان سردتر و در زمستان گرمتر است.
  • پنجره های دوجداره به منزله عایق صوتی در خانه شما هستند.
    از آنجا که پنجره های دوجداره ضخیم تر هستند، در کاهش نویزهایی که می توانند وارد خانه شما شوند، موثرتر عمل می کنند. این امر به ویژه برای کسانی که در نزدیکی فرودگاه ها زندگی می کنند، همسایه هایی با حیوانات خانگی پر سر و صدا دارند و یا در شلوغ ترین مناطق شهر ساکن هستند، بسیار مفید است.
  • پنجره های دوجداره امنیت شما را بهبود می بخشند.
    باز کردن پنجره های دو جداره از خارج دشوار است. این امر باعث افزایش سطح ایمنی خانه شما می شود و سارقین از ورود به آن منع می شوند.
  • پنجره های دوجداره ارزش ملک را افزایش می دهند.
    علاوه بر تمام مزایایی که در نکات بالا ذکر شد، قیمت فروش یا ارزش خانه شما با داشتن پنجره های دوجداره افزایش می یابد. بنابراین اگر قصد فروش ملک خود را دارید، اگر پنجره ها و درب های شما دارای پنجره دوجداره باشد، معمولاً می توانید معامله بهتری داشته باشید.

اسپیسرهای مورد استفاده در کارگاه های تولید شیشه دوجداره

در کارگاه های تولید شیشه دوجداره صفحات شیشه ای توسط یک “اسپیسر” از هم جدا می شوند. اسپیسر قطعه ای است که دو صفحه شیشه را در یک سیستم عایق بندی شیشه ای از هم جدا می کند و فضای گاز بین آنها را مهر و موم می کند. از نظر تاریخی، فاصله دهنده ها یا همان اسپیسر های شیشه در درجه اول از فلز و فیبر ساخته شده اند که سازندگان آنها تصور می کنند دوام بیشتری دارند.
با این حال، فاصله دهنده های فلزی گرما را عبور می دهند (مگر اینکه فلز از نظر حرارتی بهبود یافته باشد یا اصلاح شده باشد) و توانایی واحد شیشه عایق بندی شده (IGU) را برای کاهش جریان گرما تضعیف کند. همچنین ممکن است به دلیل اختلاف شدید دمای هوا بین پنجره و هوای اطراف، ایجاد آب یا یخ در پایین واحد پنجره مشاهده شود. برای کاهش انتقال حرارت از طریق فضا و افزایش عملکرد حرارتی کلی، تولید کنندگان ممکن است فاصله را از ماده ای با رسانایی کمتر مانند کف ساختاری خارج کنند. اسپیسرهای ساخته شده از آلومینیوم که حاوی یک سد حرارتی بسیار ساختاری نیز می باشند، تراکم در سطح شیشه را کاهش می دهد و عایق را بهبود می بخشند، همانطور که با مقدار کلی U اندازه گیری می شوند.
اسپیسر شیشه هایی که باعث کاهش جریان گرما در تنظیمات پنجره های دوجداره می شود همچنین ممکن است دارای ویژگی هایی برای کاهش صدا در مواردی باشند که نویز خارجی یک مسئله است.

ساخت پنجره های دوجداره

IGU  ها معمولاً برای سفارش در خطوط تولید کارخانه ساخته می شوند، اما واحدهای استاندارد نیز موجود هستند. ابعاد طول و عرض و ارتفاع، ضخامت صفحات شیشه ای و نوع شیشه برای هر صفحه و همچنین ضخامت کلی دستگاه باید به سازنده عرضه شود. در خط مونتاژ، فاصله دهنده هایی (اسپیسرهایی) با ضخامت های خاص برش داده می شوند و در ابعاد کلی و عرض مورد نیاز جمع می شوند و با خشک کن پر می شوند. در یک خط موازی، صفحات شیشه ای بصورت هم اندازه بریده شده و شسته می شوند تا از نظر نوری شفاف گردند.
در کارگاه های تولید شیشه دوجداره یک چسب درزگیر (پلی ایزوبوتیلن) ​​و یا چسب پلی سولفاید به صورت فضا از هر طرف و صفحات فشرده شده بر روی فضا اعمال می شود. اگر واحد گاز پر شده باشد، دو سوراخ در داخل فضا یک واحد مونتاژ شده حفر می شود، خطوطی وصل می شوند تا هوا را از فضای بیرون کشیده و آن را با گاز مورد نظر جایگزین کند (و یا آن را فقط فضا را خالی از هوا کند). سپس خطوط برداشته می شوند و سوراخ هایی در بسته بندی قرار می گیرند که گاز را در خود جای دهند. تکنیک مدرن تر استفاده از پرکننده گاز آنلاین است که نیاز به ایجاد سوراخ در فضا را از بین می برد. سپس واحدها با استفاده از پلی سولفید یا درزگیر سیلیکون یا مواد مشابه همچون چسب بوتیل در طرف لبه مهر و موم شده اند تا از ورود هوای مرطوب در خارج از واحد جلوگیری شود. خشک کن آثار رطوبت را از فضای هوا خارج می کند تا در صورت عدم وجود آب در قسمت های داخل (بدون تراکم) صفحات شیشه ای روبروی فضای هوا در هنگام هوای سرد ظاهر شود. برخی از تولید کنندگان فرآیندهای خاصی را توسعه داده اند که فضا و ماده خشک کننده را در یک سیستم کاربردی یک مرحله ای ترکیب می کند.

در کارگاه های تولید شیشه دوجداره در سال ۱۸۶۵ که توسط توماس استتسون در ایالات متحده ثبت اختراع شد واحد پنجره دوجداره عایق، متشکل از دو صفحه شیشه ای که به هم متصل شده و در یک واحد با مهر بین لبه های صفحه قرار گرفته بودند. در دهه ۱۹۳۰، هنگامی که چندین اختراع ثبت شد، این محصول به یک محصول تجاری تبدیل شد و به عنوان محصولی ساخته شده توسط شرکت شیشه ای Libbey-Owens-Ford  در سال ۱۹۴۴ اعلام شد. محصول آنها با نام تجاری Thermopane  که در سال ۱۹۴۱ به عنوان علامت تجاری ثبت شده بود فروخته شد. فناوری Thermopane  با IGU های معاصر تفاوت زیادی دارد. دو صفحه شیشه ای توسط یک مهر و موم شیشه ای با هم جوش داده شدند و دو تخته با کمتر از ۰٫۵ اینچ (۱٫۳ سانتی متر) معمولی از واحدهای مدرن از هم جدا شدند. نام تجاری Thermopane وارد واژگان صنعت ساخت پنجره های دوجداره به عنوان علامت تجاری عمومی برای هر IGU شده است.

 

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


1 × = پنج