سایت 118 گلس،​تخصصي ترين سايت صنعت شيشه کشور
 سایت 118 گلس،​تخصصي ترين سايت صنعت شيشه کشور
شیشه های برنزی

شیشه برنز

شیشه های برنز قسمت اول

شیشه از دیرباز متریالی پرکاربرد در زندگی بشر بوده و از آن برای ساختن انواع وسایل کاربردی و تزئینی استفاده شده است. امروزه نیز این ماده در صنعت ساختمان سازی به عنوان مواد عایق، اجزای سازه ای و مواد روکش بکار گرفته می شود. این ماده قادر است جلوه های ظریف، زیبا و مدرن در نما و یا طراحی دکوراسیون فضای داخلی ایجاد کند. البته باید گفت این متریال در رنگ ها، طرح ها و کیفیت های مختلفی موجود است که بسته به کاربرد، حق انتخاب گسترده ای را پیش روی کاربران قرار می دهد.

اما جالب است بدانید که در این میان، شیشه های رنگی قابلیت های بالایی از خود نشان داده اند و طرفداران بسیاری را به سوی خود جذب کرده اند و شیشه برنز یکی از این نمونه های پرکاربرد است که معمولا مدرنیته و سنت را با یکدیگر تلفیق کرده و حس دوگانه خوشایندی برای مخاطبان ایجاد می کند. باید گفت استفاده از این رنگ اصیل و جذاب در انواع ملزومات زندگی انسان، قدمتی چند هزارساله دارد

شیشه برنز به رنگ قهوه ای طلایی روشن است و یک رنگ و لعاب شیک را برای ساختمان های مسکونی و تجاری و اداری رقم می زند. این گزینه، فواید بسیاری را به ارمغان می آورد و ما نیز در ادامه قصد داریم شما را با کاربردها، مزایا و همچنین نمونه ای از المان های شکل گرفته با شیشه برنز، یعنی آیینه های برنز بیشتر آشنا کنیم

شیشه برنز

شیشه های برنز، مخصوصا برای به حداکثر رساندن قابلیت جذب طیف خورشیدی فرموله شده اند و اغلب از آنها به عنوان جاذب گرما یاد می شود. این شیشه های رنگی نسبت به سایر انواع شیشه، نور کمتری را از خود عبور می دهند و تابش خیره کننده نور خورشید را تا بیش از 50 درصد مهار می کنند و کاهش می دهند. اگر از این المان ها برای سقف شیشه ای استفاد کنید، علاوه بر مزایای گفته شده، می توانید صدای باران را در مقایسه با پانل های سقفی پلی کربنات کاهش دهید

به هر حال با وجود شیشه های برنزی علاوه بر ایجاد آسایش بیشتر و کنترل حرارت و نور، قادرند تا عناصر و وسایل فضای داخلی نظیر مبلمان و اثاثیه نرم و فرش را حد زیادی و گاهی تا 99 درصد در برابر سفید شدن و آسیب دیدگی در برابر اشعه مضر فرابنفش خورشید نیز حفظ کنند و به دوام المان های موجود کمک نمایند. البته در این رابطه بر سلامت ساکنان در فضای داخلی نیز تاثیر مثبت خواهند داشت.
جالب است بدانید که با استفاده از فناوری شیشه ای خود تمیز کننده برای شیشه های برنز، این گزینه ها مدت طولانی تری تمیز خواهند ماند و به تمیزکاری و نگهداری کمتری نیاز خواهند داشت. بدین ترتیب به صرفه جویی در هزینه های جاری تهویه هوا و قبض های نظافت کمک می کنند.

رنگ برنز در طراحی دکوراسیون، کاملا منطبق و هماهنگ با المان ها و عناصر چوبی و قاب های تیره است و به فضا، حالتی روستایی و صمیمی و گرم می بخشد. شیشه های برنز قادرند حریم خصوصی بصری را افزایش دهند و در طول روز، باعث کاهش دید از خارج می شوند. البته این امر، ایمنی ساکنان را نیز بالا می برد.

شیشه برنزی معمولا با تغییر فرمول شیمیایی شیشه با مواد افزودنی غیر آلی خاص ساخته می شود. رنگ به کار گرفته شده در فرآیند ساخت، بسیار با دوام است و با گذشت زمان تغییر نمی کند. اما رنگ و چگالی، آن بسته به ضخامت شیشه متغیر است، در نهایت باید گفت این شیشه ها، معمولا ضد آب و خراش هستند و نیازی نیست نگرانی بابت خوردگی و فرسودگی آنها داشته باشید.  

 

شیشه برنز
شیشه برنز

انواع شیشه های برنزی

شما می توانید شکل، اندازه، ضخامت، انواع لبه ها، انواع گوشه ها، و حتی نحوه سوراخکاری و تعیین جاساز را برای شیشه های برنز بسته به کاربرد و مکان مورد استفاده تعیین کنید. بدین ترتیب گزینه های متنوعی شکل می گیرند که قادرند هر فضایی را کامل کنند. جالب است بدانید که انواع شیشه ها از جمله سندبلاست شده، لاکوبل، کریستال، شیشه سکوریت و شیشه های ساده آنیل شده، به راحتی در رنگ های برنزی قابل ارائه هستند. اما در مواقعی که به استحکام و قدرت بالا در برابر عوامل محیطی، حرارت و ضربه احتیاج است، معمولا شیشه های سکوریت یا لاکوبل رنگی نوع تی بکار گرفته می شوند. این شیشه ها در عین حال به دلیل مقاوم بودن سطح ایمنی محیط را بالا می برند.
همچنین باید گفت می توان شیشه های برنز را به صورت ساده و یا طرح دار و مشجر در دسترس هستند. این گزینه ها به شکل شیشه شفاف یا مات نیز موجودند. حتی می توان روی آنها آرم برند را حکاکی و یا چاپ کرد و بدین ترتیب تعامل بهتر و تاثیر گذارتری با مشتریان در فضای کسب و کار داشت.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


شش × 7 =