سایت 118 گلس،​تخصصي ترين سايت صنعت شيشه کشور
 سایت 118 گلس،​تخصصي ترين سايت صنعت شيشه کشور
معرفی شیشه سوپر کلیر یا فوق شفاف و کاربردهای آن

معرفی شیشه سوپر کلیر یا فوق شفاف و کاربردهای آن

 

شیشه ماده شفافی است اما این شفافیت درجه خاصی دارد، شیشه های معمولی درجه مشخصی از شفافیت دارند اما شیشه فوق شفاف  (Extra Clear Glass) بسیار شفاف تر از شیشه های معمولی می باشد. فرایند تولید و مواد خام اولیه تولید شیشه فوق شفاف کمی متفاوت تر از شیشه های شفاف معمولی است.

معرفی شیشه سوپر کلیر یا فوق شفاف و کاربردهای آن

به طور کلی در مواد اولیه ساخت این شیشه ها سعی می شود از آهن کمی استفاده شود تا بازتاب نور به حداقل برسد، از اینرو به این شیشه ها Low-iron یا شیشه کم آهن نیز گفته می شود. هنگامی که چند لایه شیشه روی هم قرار می گیرند، درجه شفافیت شیشه نمایان تر می شود. در مواردی که از شیشه های دو یا چند جداره استفاده می شود و یا در مواردی که نیاز به استفاده از  شیشه های لمینت دو یا چند لایه می باشد، اگر از شیشه های معمولی استفاده شود، مشاهده می شود که از وضح و شفافیت شیشه بسیار کاسته می شود، در این موارد استفاده از شیشه فوق شفاف این مشکل را بر طرف می کند.  در مواقعی که نیاز است که حداکثر نور خورشید از شیشه عبور کند مانند شیشه سلول های خورشیدی تولید برق، یا در مواقعی که لبه شیشه نمایان است، و یا در مواقعی که می خواهیم رنگ های واقعی محیط را ببینیم، شیشه فوق شفاف کاربرد فراوانی دارد. با افزودن پوشش های مخصوص روی شیشه می توان خاصیت ضد بازتاب دهندگی نیز به این شیشه ها افزود.

معرفی شیشه سوپر کلیر یا فوق شفاف و کاربردهای آن

از نظر ظاهری تفاوت این شیشه ها با شیشه های معمولی این است که رنگ قطر شیشه های معمولی متمایل به سبز است و کمی کدر است اما رنگ مقطع شیشه های کریستالی شفاف و متمایل به سفید یا آبی است. دیگر تفاوتی که شیشه های شفاف و معمولی با هم دارند این است که وقتی چند لایه از این شیشه ها روی هم قرار می گیرد لایه های شیشه های شفاف به شفافی و درخشانی یک لایه شیشه هستند اما لایه های شیشه های معمولی، از یک لایه شیشه کدرتر هستند و وضوحشان کم تر می شود.

یکی از مهم ترین کاربرد ها شیشه های کریستال این است که از آن ها در طراحی دکوراسین فضاهای داخلی ساختمان ها و نواحی خاص استفاده می شود. از جمله این فضا ها می توان به لابی هتل ها و ساختمان های بزرگ تجاری یا مسکونی ، سالن های خاص ، جواهر فروشی ها ، صرافی ها و… به دلیل اینکه هزینه های استفاده از شیشه های کریستال از شیشه های معمولی بیشتر است معمولا کاربرد شیشه های کریشتال در فضاهای لوکس و اعیانی بیشتر است. اصولا معماران و طراحان فضای داخلی با خارجی ساختمان ها هم علاقه دارند در طراحی و اجرا برای چنین فضا هایی از مواد خاص تر و گران تری استفاده کنند. البته فراموش نشود که به دلیل این که می توان شیشه های کریستال را تراش داد و به شکل های مختلف در آورد ، دست طراحان و معماران را برای دیزاین های خاص باز گذاشته است. شیشه های کریستال علاوه بر زیبایی ، ایمنی و کیفیت بالایی هم دارند.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


× 2 = شش