سایت 118 گلس،​تخصصي ترين سايت صنعت شيشه کشور
 سایت 118 گلس،​تخصصي ترين سايت صنعت شيشه کشور
معرفی شیشه لاکوبل و کاربردهای آن

معرفی شیشه لاکوبل و کاربردهای آن

 

از آنجا که شیشه رنگی لاکوبل به دلیل قابلیت های بسیاری که در حوزه طراحی و معماری دارد، کاربرد آن در صنعت ساختمان سازی قابل توجه است. از این رو شناخت انواع شیشه رنگی، قابلیت ها و کاربرد آن نقش مهمی در خرید شیشه رنگی و استفاده بهینه از این ماده مهم در افزایش کارایی و زیبایی ساختمان خواهد داشت.

تاریخچه شیشه های رنگی

هنر استفاده از شیشه های رنگی به هزاران سال می رسد و بکار بردن شیشه های رنگی در پنجره ها و درها در زمانهای گذشته توسط بسیاری از معماران مورد استفاده بوده است. استفاده از شیشه های رنگی  باعث انعکاس نور در رنگ های متنوع و متعدد می شود وعلاوه بر اینکه به ساختمان زیبایی می بخشد باعث حفاظت در برابر نور خورشید و فراری دادن خزندگان می شود.

در قرن اول، شیشه کاری توسط رومی های خلق شد و در قرن نهم استفاده از آن با افزایش ساخت کلیسا ها آغاز شد و در قرن بیست و یکم استفاده از شیشه های رنگی بیشترین محبوبیت را یافت. استفاده از شیشه های رنگی علاوه بر اینکه به زیبایی ساختمان جلوه ایی خاص می بخشند، باعث ایجاد آرامش و اثرات روانشناختی نیز می شود.

 			 				 					مهمترین فاکتورها در خرید و قیمت شیشه رنگی لاکوبل

شیشه رنگی نیز با گذشت زمان و پیشرفت هایی که در صنعت و معماری و طراحی داخلی داشتیم هر روز به تکامل روز افزونتری رسید .

در عهد حاضر شیشه های رنگی لاکوبل با کیفیت ترین محصولی است که با درخشش و بازتاب تصویر بالا و نصب اسان با زمان پروسه تولید کوتاه  یکی از پر مصرف ترین کالاهای تزیینی و کاربردی در صنعت دکوراسیون میباشد .

مراحل ساخت شیشه رنگی لاکوبل

در مرحله اول :  برای ساخت شیشه رنگی لاکوبل ابعاد شیشه مورد نظر برش خورده و بعد از ان ابزار های لازم برای حاشیه شیشه (لول براق یا دیاموند یا تراش ) اعمال میشود دلیل ابزار زدن حاشیه شیشه ها برای صاف و براق شدن حاشیه شیشه میباشد.

در مرحله دوم :  جاسازی هایی که در شیشه میبایست تعبیه شود انجام میگیرد مانند جاسازی کلید و پریز و سوراخ کاری های لازم

در مرحله سوم :  شیشه اماده شده است برای ضد حرارت شدن یا سکوریت شدن – که در این مرحله شیشه در کوره های سکوریت قرار گرفته و  تا 460 درجه سانتیگراد حرارت دیده

در محله چهارم : شیشه مورد نظر زیر دستگاه کوتینگ ( پوشش رنگ ) قرار گرفته و رنگ مورد نظر توسط رولیک روی شیشه اعمال میگردد

در مرحله پنجم :  برای محافظت بیشتر از شیشه و کوتینگ شیشه را از همان سمتی که پوشش رنگی دارد زیر دستگاه لمینیت با پوششی که متشکل از کاغذ و پلاستیک و چسب  (کاغذ های پلی پروپیلن) کاور میشود.

در مرحله ششم : بازدید و چک کردن محصول قبل از سلفن کشیدن و تحویل به مشتری

کاربرد شیشه های رنگی

  • شیشه رنگی حمام
  • شیشه رنگی اداری
  • شیشه رنگی فروشگاهی
  • شیشه رنگی هتل
  • شیشه خم رنگی
  • شیشه رنگی بین کابینت
  • شیشه رنگی دیوارپوش
  • شیشه رنگی رومیزی

انواع شیشه رنگی

شیشه های رنگی با توجه به نیاز و کاربرد آن در محیط های مختلف و ساختمان ها مورد استفاده قرار می گیرید و شامل انواع مختلفی است:

  • شیشه رنگی لاکوبل
  • شیشه لمینت رنگی
  • شیشه رنگی دکوراتیو
  • شیشه رنگی سندبلاست
  • شیشه سکوریت رنگی

قیمت انواع شیشه های رنگی

قیمت شیشه رنگی یا لاکوبل در بازار بسیار متنوع می باشد و این تنوع به دلیل نوع کشور تولید کننده آن که اغلب کشورهای بلژیک، ترکیه، ایران و چین است. از مهمترین فاکتورها در هنگام خرید توجه به منابع معتبر وارد کننده و توزیع کننده می باشد.

ویژگی های نرده شیشه ای

نرده شیشه ای علاوه بر زیبایی خیره کننده و عبور نور دارای مقاومت بالایی هستند و هرگز رنگ آنها از بین نمی رود. از نرده های شیشه ای می توان در مناطق شرجی تا گرمسیر و خشک و سرد و در دماهای مختلف استفاده نمود. نرده های شیشه ای به شکل ضد آب و ضد خش و ضد رنگ ساخته می شوند و اگر هم از ترکیب مواد مختلف ساخته شده باشند باز هم مقاومت بالایی داشته و می توانند کارایی زیادی به ما بدهند  .نرده شیشه ای رنگش عوض نمی شود و شکلش را هم از دست نمی دهد و فقط ممکن است لک بگیرد که آن هم با شیشه شور و در حد یک دقیقه پاک خواهد شد. نرده شیشه ای از لحاظ نسبت کیفیت به تمام متریال های دیگر ارجحیت داشته و خیلی راحت می توانید آن را روی پله هایتان نصب کنید و از آن لذت ببرید.

انواع نرده شیشه ای :

نرده شیشه ای با سیستم فیکس پوینت

نرده شیشه ای با سیستم یراق روی کف

نرده شیشه ای با سیستم یراق دفنی

نرده شیشه ای با سیستم اسپیگات

کاربرد وایت برد شیشه ای

وایت برد شیشه ای جدیدترین و به روز ترین نوع وایت برد شیشه ای میباشد

که در دو نوع

وایت برد شیشه ای با یراق اسپیسر المینیومی

وایت برد شیشه ای بدون فریم ثابت

تولید میشود. این نوع تخته وایت برد میتواند جلوه بسیار زیبایی به محیط  کار یا کلاس درس بدهد و بهترین نوع جنس این نوع وایت برد راحتی در نوشتن و پاک شدن است. میتوان حتی از ماژیک غیر وایت برد هم (معمولی) برای نوشتن استفاده کرد.

از نکات مثبت تخته وایت برد می توان به فانتزی بودن و شکیل بودن این نوع تخته وایت برد و نوع مغناطیسی و معمولی -پاک شدن بسیار راحت بدون کوچکترین رد ماژیک اشاره کرد.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


5 × = چهل