سایت 118 گلس،​تخصصي ترين سايت صنعت شيشه کشور
 سایت 118 گلس،​تخصصي ترين سايت صنعت شيشه کشور
نحوه اندازه گیری شیشه سکوریت برای درب های اتوماتیک شیشه ای

نحوه اندازه گیری شیشه سکوریت برای درب های اتوماتیک شیشه ای

 

همانطور که می دانید در نصب درب اتوماتیک شیشه ای یکی از مهمترین بخش های کار ، مرحله محاسبات و اندازه گیری شیشه سکوریت درب شیشه ای است البته در پست های دیگه در مورد نحوه اندازه گیری عرض و ارتفاع درب ها یا الته ها و اندازه گیری آهنکشی و ریل و دیگر بخش ها صحبت کردیم. فلذا برای سفارش و خرید شیشه سکوریت درب شیشه ای نیز باید بدانید که عرض و ارتفاع درب و شیشه سکوریت باید چه اندازه باشد و چطور محاسبه شود و در واقع اندازه گیری شیشه سکوریت یک سری استانداردها دارد که باید حتما رعایت شود تا شیشه سکوریت بدرستی برشکاری شده و مشکلی برای نصب درب شیشه ای پیش نیاید البته در مباحث آموزش نصب درب شیشه ای نیز به این موارد پرداخته می شود

البته باید بدانید که هر درب یا لته دارای قاب فلزی (فریم فلزی) است که به شکل مستطیل است و به ضلع با و پایین آن اصطلاحا کفی درب یا کفی لته و به ضلع چپ و راست آن اصطلاحا بغلی درب می گویند.

نحوه اندازه گیری شیشه سکوریت برای درب های اتوماتیک شیشه ای

محاسبه ارتفاع شیشه سکوریت:

برای محاسبه ارتفاع شیشه سکوریت درب شیشه ای باید بدانید که شیشه طبیعتا به اندازه اسانتی متر در کفی های بالا و پایین قاب فلزی باید فرو رود بنابراین ۲ سانتی متر بطور مجموع از بالا و پایین شیشه در کفی های قاب فلزی درب یا الته است که به این اندازه نشست در کفی ها گوییم. بهمین صورت برای نشست شیشه در بغلی های قاب فلزی هم در کل ۲ سانتی متر فضای عرض شیشه نیز لازم است یعنی به میزان ۲ سانتی متر فضای نشست در بغلی ها نیز داریم. با توجه به این موارد اندازه گیری شیشه سکوریت درب اتوماتیک شیشه ای بشرح زیر است:

ارتفاع شیشه سکوریت:

ارتفاع قاب فلزی – منهای دو برابر ارتفاع کفی قاب فلزی و سپس جواب کل جبعلاوه ۲ سانتی متر اندازه نشست شیشه در کفی ها

عرض شیشه سکوریت:

عرض قاب فلزی – منهای دو برابر عرض بغلی قاب فلزی و سپس جواب کل جبعلاوه ۲ سانتی متر اندازه نشست شیشه در بغل ها

منبع: خدمات گستران

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


− پنج = 2