رئیس پارک علم و فناوری امام خمینی(ره) قزوین گفت: راه اندازی دانشگاه علمی کاربردی در مقطع کارشناسی ارشد رشته شیشه در استان قزوین ضروری است.

علی فضلوی در جشنواره و همایش بررسی نقشه راه کانون هماهنگی دانش و صنعت شیشه کشور که در سالن اجتماعات پارک علم و فنآوری دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) قزوین برگزار شد اظهارداشت:

با تدوین نقشه راه در صنعت شیشه کشور فعالیتهای آینده این صنعت بخوبی ترسیم شده است. فضلوی تصریح کرد: خوشبختانه مواد اولیه و منابع معدنی تولید شیشه در استان قزوین بوفور یافت می شود و در این زمینه خودکفا هستیم.

این مسئول بیان کرد: صادرات شیشه می تواند در تولید ثروت ملی نقش مهمی ایفا کند که با تشکیل کانون دانش و صنعت شیشه کشور زمینه بررسی کارشناسی طرح بخوبی در استان و کشور فراهم شده است.

رئیس پارک علم و فنآوری تصریح کرد: صنعت شیشه ابعاد مختلفی دارد و شیشه های جام، اپتیک، مظروف، ساختمان، خودرو، تزئینی ظرفیت های خوبی است که می تواند به سودآوری اقتصادی کمک کند.

وی گفت: تشکیل مرکز آموزشی جامع علمی کاربردی در مقطع کارشناسی ارشد در استان قزوین می تواند به پویایی این صنعت کمک کند. فضلوی تصریح کرد: با تدوین سند توسعه صنعت شیشه کشور علاوه بر تهیه نقشه راه یکی از پلهای ارتباط صنعت و دانشگاه نیز شکل می گیرد و حضور همه صنعتگران این بخش و صاحبان فکر و اندیشه را ممکن خواهد کرد.

این مسئول یادآورشد: راه اندازی این واحد دانشگاهی ضمن پشتیبانی علمی از صنعت شیشه زمینه تقویت بنیه علمی کارشناسان و علاقمندان به این صنعت با علم و تکنولوژی روز را فراهم خواهد کرد. استان قزوین با تولید 750 هزار تن انواع شیشه 25 درصد نیاز کشور را تامین می کند.

منبع: خبرگزاری مهر