یک ساختمان که در آن شیشه ساختمانی به کار نرفته باشد را معرفی کنید؟! تقریبا در همه ساخت و سازهای ساختمانی، از شیشه ها به عنوان یک متریال ناگیر استفاده می کنند. شیشه ساختمانی را در مصارف ساختمانی به کار می برند. هیچ می دانید پرکاربردترین استفاده از شیشه، در امر ساخت و ساز است؟ طراحان معماری به شیشه ساختمانی به عنوان یک متریال ضروری و بسیار قدرتمند نگاه می کنند. در قسمت های مختلف ساختمان از جمله در، دیوار، پنجره، سقف و مبلمان های داخلی شیشه به کار می رود. برای همین بهتر است شما ابتدا با انواع شیشه های ساختمانی و ویژگی های مختلف آنها آشنایی داشته باشید. شیشه عادی ترکیبی از سه ماده آهک، سیلیس و کربنات سدیم است. در مراحل مختلف حرارت دادن در کوره، مواد افزودنی مختلف به آن اضافه می شود و انواع شیشه ها را تولید می کنند. در این حالت شیشه های عادی سخت، ترد، شفاف و نورگذر است و سختی آن معادل 6 تا 7 است. اما انواع شیشه ساختمانی بسته به مراحل مختلف ساخت و تولید ویژگی های متفاوتی دارند. مانند شیشه های سکوریت یا نشکن که مقاومت ده برابر شیشه های عادی دارد. 


بیشتر بخوانید:

ویژگی های انواع شیشه های ساختمانی


انواع شیشه ساختمانی

در کارهای ساختمانی انواع شیشه ها را به مقاصد مختلف به کار می برند. بسیار مهم است که کدام نوع شیشه را به کار ببرید. برای همین شما بسته به نیاز خود، به مشاوره های تخصصی در زمینه ی خرید شیشه ی مناسب نیاز دارید. برای این منظور می توانید با مشاوران و کارشناسان ما در تماس باشید. در ادامه تعدادی از انواع شیشه ساختمانی را برایتان ذکر کرده ایم:

  • شیشه دوجداره: شیشه ساختمانی دوجداره با داشتن یک لایه خلا در میان دوجداره بهترین نوع شیشه ها برای پنجره ها و درهای بیرونی ساختمان است. چرا که این لایه بسیار در کاهش مصرف انرژی تاثیر دارد. در کنار اینها شیشه دوجداره عایق خوبی برای سروصدا نیز می باشد. 

شیشه ساختمانی چیست

  • شیشه اسپایدر: این شیشه ساختمانی را اکثرا برای نمای ساختمان به کار می برند. ابعاد مختلف این نوع شیشه را می توانید برای نمای ساختمان سفارش بدهید و یک نما با حداقل قاب و فریم ایجاد کنید. 
  • شیشه سکوریت یا نشکن: یک نوع پرطرفدار از شیشه ساختمانی است که برای جداره های بیرونی ساختمان بسیار پرکاربرد است. این نوع شیشه ها در صورت خرد شدن، به تکه های ریز تبدیل می شوند و نمی توان آنها را برش داد. تنها می توان ابعاد مورد نیاز را سفارش داد.

شیشه ساختمانی چیست

  • شیشه رفلکس: شیشه ساختمانی منعکس کننده که در برابر عبور نور خورشید مقاوم است. بر اساس رنگ شیشه رفلکس، میزان بازتاب و عبور دادن نور متفاوت است. در ساختمان های بلند اکثرا از شیشه رفلکس آبی استفاده می کنند. 
  • شیشه چاپدار: بر روی این شیشه ها انگار بافتی وجود دارد. برای طراحی داخلی می توان به زیبایی از این نوع شیشه ها به کار برد. بر روی آنها طرح های مختلف سنگی، گرانیتی و غیره زده می شود. 

شیشه ساختمانی چیست

  • شیشه مسلح: توری فلزی در این نوع شیشه ساختمانی به کار می رود. این نوع شیشه را در آسانسورها، ورودی موتورخانه ها و کارگاهها به کار می برند. 
  • شیشه های ساختمانی رنگی: انواع شیشه های رنگی در هر رنگی که بخواهید را می توانید برای مصارف مختلف ساختمانی سفارش دهید. استفاده از شیشه رنگی در داخل ساختمان جزئی از معماری باشکوه ایران است که در خانه های قدیمی و در ارسی ها به کار می رفت.

شیشه ساختمانی چیست

کاربردهای شیشه ساختمانی

همانطور که گفته شد از شیشه در مصارف ساختمانی بسیار استقبال می شود. برای قسمت های مختلف مانند کف طبقات از شیشه های نشکن با مقاومت و ضخامت بالا استفاده می شود. در مراکز خرید، فضاهای مسکونی و غیره از این نوع کف استفاده می شود. در کنار کف، در سقف ساختمان ها، در نورگیرها، در درب و پنجره ها نیز انواع شیشه ساختمانی به کار می رود. استفاده از شیشه فراتر از این نیز رفته است و آنطور که شاهد هستیم در طراحی داخلی ساختمان ها و انواع پله ها، پارتیشن ها و نرده ها نیز از شیشه ها استفاده می کنند. 

شیشه ساختمانی چیست

نکته ی بسیار مهم در استفاده از شیشه ها، رعایت کردن ایمنی و نصب درست شیشه هاست. برای همین شما می توانید برا کسب اطلاعات بیشتر در مورد شیشه های ساختمانی با شرکت ایمن جام پیروزان در تماس باشید.