سایت 118 گلس،​تخصصي ترين سايت صنعت شيشه کشور
 سایت 118 گلس،​تخصصي ترين سايت صنعت شيشه کشور

انواع اپراتور درب اتوماتیک کدامند و چگونه کار می کنند؟

اپراتورهای مربوط به درب های اتوماتیک عمدتاً در ورودی های قابل دسترسی مورد استفاده قرار می گیرند که در آن مکان ها باز کردن درب به کمک احتیاج دارد. دو نوع اصلی اپراتور خودکار وجود دارد و آنها می توانند به کنترل باز شدن درب کمک کنند.

باز کننده های درب های اتوماتیک به دو شکل ارائه می گردند و کاربرد هر یک مناسب بودن ان ها را تعیین می کند. دو نوع اپراتور مربوط به درب های اتوماتیک، اپراتور الکترومکانیکی و اپراتور الکترو هیدرولیکی می باشند. شاید این سوال برایتان مطرح گردد که کدام یک از این دو اپراتور را باید انتخاب کرد؟ یا کدام یک عملکرد بهتری دارد؟ برای پاسخ درست به این سوال ابتدا باید بپرسید که اپراتور درب اتوماتیک شما قرار است چند بار عمل باز و بسته شدن درب را انجام دهد؟

اپراتور الکترومکانیکی درب اتوماتیک

اگر قرار باشد که عملیات باز شدن درب به صورت اتوماتیک یا خودکار صورت بگیرد باید در ساختار درب مورد نظر از اپراتورها استفاده شود. این بدان معنا است که درب مورد نظر بیشتر اوقات به صورت اتوماتیک از طریق این اپراتورها باز می شود. در واقع مکانیسمی که در داخل این درب ها صورت می گیرد شامل حرکت یک موتور مکانیکی است که به باز شدن و بسته شدن خودکار درب اتوماتیک کمک می کند.این نوع اپراتور ساخته شده تا در مقابل استفاده بیش از حد از درب اتوماتیک سالم بماند.

اپراتور الکتروهیدرولیکی

اپراتور درب اتوماتیک الکتروهیدرولیکی در درجه اول با انرژی برق کار می کنند. این بدان معنا است که باز شدن درب های حاوی این نوع اپراتورها بیشتر به صورت دستی انجام می گردد. مکانیسم داخل درب های اتوماتیک حاوی این اپراتورها به این صورت است که این نوع درب ها برای باز شدن از یک موتور مکانیکی استفاده کرد و برای عملیات بسته شدن درب از یک سیستم هیدرولیک استفاده می کنند. بنابراین در اکثر اوقات برای بستن درب از این اپراتور استفاده می شود و در مواقع لزوم نیز از این اپراتور برای باز شدن استفاه می گردد.

اپراتور درب شیشه ای اتوماتیک | اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین

فعال کننده برای اپراتورهای خودکار

برای اینکه اپراتور ها در درب های اتوماتیک به درستی عمل کنند و درب را باز کنند باید یک سیگنال الکتریکی دریافت کنند. ارسال این نوع سیگنال الکتریکی از طریق یک محرک صورت می گیرد. دو نوع محرک اساسی وجود دارد. شاید این سوال در ذهنتان به وجود اید که تفاوت این محرک ها در چیست؟ تفاوت این محرک ها در نحوه ارسال سیگنال به اپراتور خودکار می باشد.

محرک knowing Act

در بسیاری از اپراتور ها این نوع محرک به صورت دکمه اختیار شده است که استفاده کننده در هر زمان که لازم بود آن را فعال کند. عملکرد این نوع محرک ها مشکل می باشد زیرا این ها از طریق ارسال سیگنال فعالیت می کنند.این نوع محرک در اشکال و انواع مختلف وجود دارند.

محرک Unknowing Act

گاهی برخی اپراتور ها سیگنالی را دریافت می کنند که کاربر آن را به صورت ناخوداگاه فعال کرده است. این محرک ها معمولاً سنسور حرکتی هستند که در بالای درب نصب شده اند و حرکت افراد را در یک منطقه مشخص که سنسور دائماً اسکن می کند ، ردیابی می شود و در نتیجه اپراتور را فعال کرده و درب باز می گردد. محرک های سنسور حرکت نصب شده روی یا در اطراف درب احتیاج دارند که بر حرکات دیگر نظارت انجام دهند تا اطمینان حاصل شود که در اثر چرخش درب ، کسی آسیب نبیند. اگر سنسورهای ایمنی در منطقه ای که آنها را اسکن می کنند حرکت کنند ، اپراتور خودکار متوقف شده و مسیر معکوس را برقرار می کند تا به کسی در در ورودی آسیب نرسد. محرک های حسگر حرکت برای پاسخگویی به نیاز باز کردن درب قابل برنامه ریزی هستند.

اپراتورهای خودکار فقط در صورت عملکرد سازگار سخت افزار های دیگر با باز کردن اتوماتیک عمل می کنند. اگر یک قفل روی درب وجود داشته باشد ، باید راهی برای باز کردن آن وجود داشته باشد تا درب توسط اپراتور باز شود. این کار با نصب یک ضربه الکتریکی انجام می شود که هنگام سیگنال آزاد می شود. گزینه دیگر استفاده از دستگاه خروجی برقی است که گزینه ای برای جمع شدن چفت الکتریکی است. این موارد ممکن است نیاز به سنجش اضافی و انتقال نیرو داشته باشد تا عملکرد باز کردن درب مناسب و اصولی داشته باشند.

dthfd

شاید برای شما این اسم عجیب باشد یا تا کنون با این درب ها مواجه نشده باشید ما قصد دارم شمارا با این درب زیبا اشنا سازیم و کاربرد ان را مورد برسی قرار بدهیم . در ساخت این درب از فناوری روز دنیا استفاده شده است .  طراحان یک ظاهر کاملا جدید برای این درب انتخاب کردند . درب های شیشه ای گذشته , از شیشه های تخت بهره مند بودن که جلوه ای بسیار زیبا نیز داشتند اما درب های منحنی تمام معادلات را بهم ریختند و معیار جدیدی برای زیبایی توصیف کردند .

درب های منحنی به تازگی با انواع مختلفی مناسب برای هر مکانی عرضه شدند . از درب های مقعری شکل گرفته تا درب های محدبی .  درب های مقعر به دربی گفته میشود که شیشه قوسی شکل ان مایل به سمت داخل باشد و درب های محدب برعکس این مسئله هستند . این درب به دلیل جلوه بسیار زیبای خود و کارکرد عالی ان به مرور زمان جایگزین درب های تخت خواهند شد . لت های به کار رفته در این درب ها بسته به نوع انان متفاوت است . درب های منحنی تمام استوانه ای (تمام گرد) دارای چهار لت ثابت و به همین تعداد لت متحرک میباشند . درب های نیم استوانه نصف تعداد درب های تمام استوانه ای لت دارد .

 


شرکت ایمن جام پیروزان ارائه دهنده انواع شیشه های مختلف و متنوع از جمله برفی با بهترین کیفیت و مناسبترین قیمت می باشد و در صورت نیاز  هم نصب شیشه را بر عهده خواهد گرفت. شما مشتریان عزیز می توانید محصول مورد نظر خود را از طریق سایت شرکت ایمن جام پیروزان به نشانی piroozanshop.com سفارش دهید و در کمترین زمان ممکن سفارش خود را تحویل بگیرید.


ویژگی های درب اتوماتیک منحنی

یکی از ویژگی های مهم این درب ها پشتیبانی از اتصال با سیستم اتوماسیون ان مکان میباشد  که بسیار کار امد خواهد بود  . در ها دارای کلید مدیریت و کنترل به شکل تصویری میباشند و میتوانید با این کنترل , درب را جهت جلو گیری از ورود گرد خاک و یا غیره … باز و بسته سازید  .درب دارای سیستم قفل سریع میباشد که بسیار به ایمنی این درب کمک کرده ا است به این شکل که شما میتوانید با فشار دادن یک دکمه درب را کاملا قفل سازید .

امروزه از درب های اتوماتیک منحنی به دلیل زیبایی بسیار و به نوعی لوکس بودن در ساختمان ها و مکان های مدرن و قیمتی استفاده میشود . درب به غیر از زیبایی خود هنگامی که نصب میشود زیبایی دو چندانی به ان مکان و محیطش خواهد بخشید  . البته باید متوجه شد که درب اتوماتیک خوب چه ویژگی هایی دارد . یکی از  ضعف های درب های منحنی نسبت به درب های تخت را میتوان حجیم  بودن ان دانست .

 به طوری که حداکثر چهل درصد فضای بیشتری نسبت به درب های تخت  اشغال خواهد نمود . عملکرد این درب به صورت درب های اسلایدینگ میباشد و کار با ان بسیار راحت است . ممکن است شما درب های منحنی را با درب های نظیر درب های گردان مقایسه کنید که این بسیار اشتباه است و تفاوت های بسیاری در این دو درب وجود دارد .  درب های اتوماتیک منحنی به صورت کشویی نیز تولید و عرضه شده است که مانند تمامی درب های منحنی دارای جلوه ای بسیار زیبا میباشد و همانگونه که از نام این درب مشخص است درب به صورت کشویی باز و یا بسته خواهد شد .

رایج ترین نوع درب های اتوماتیک منحنی را میتوان درب های نیم استوانه ای یا همان درب های نیم گرد دانست زیرا نسبت به درب های منحنی دیگر از زیبایی بیشتری برخوردار است و با این زیبایی جلوه با شکوه به ساختمان یا مکان شما خواهد داد .شما نیز میتوانید خودتان سرعت مکانیزم باز و بسته شدن درب را برنامه ریزی کنید . این درب ها اتوماتیک بوده و با داشتن سیستم و سنسور های پیشرفته عملکردی بی نقص خواهد داشت .

این درب هارا میتوان به صورت تمام استوانه ای نصب نمود تا انرژی داخل ساختمان به هدر نرود و در استفاده از انرژی صرفه جویی نمود زیرا درب به شکل یک عایق عمل خواهد کرد . درب منحنی  نیم گرد کاملا ایمن بوده و از سیستم های امنیتی پیشرفته استفاده میکند  تا هیچ نگرانی و دغدغه ای برای مصرف کننده پیش نیاید .درب های منحنی دارای طول عمر بالا هستند و از قطعات درجه یک در ساخت این درب استفاده شده است .

 مکانیزم باز و بسته شدن درب بدون تولید کمترین آلودگی صوتی انجام میگیرد که این ویژگی را میتوان در درب های اتوماتیک تخت نیز مشاهده کرد . اگر به طور جدی به دنبال به روز ترین درب و سیستم های پیشرفته روز دنیا هستید ما درب های اتوماتیک منحنی نیم گرد را پیشنهاد میکنیم که از ویژگی های منحصر به فرد آن اگاه شدید .

اپراتور درب اتوماتیک شیشه ای و اجزای تشکیل دهنده درب های برقی


شرکت ایمن جام پیروزان ارائه دهنده انواع شیشه های مختلف و متنوع از جمله برفی با بهترین کیفیت و مناسبترین قیمت می باشد و در صورت نیاز  هم نصب شیشه را بر عهده خواهد گرفت. شما مشتریان عزیز می توانید محصول مورد نظر خود را از طریق سایت شرکت ایمن جام پیروزان به نشانی piroozanshop.com سفارش دهید و در کمترین زمان ممکن سفارش خود را تحویل بگیرید.


نکته: حتما برای نصب درب های اتوماتیک منحنی به افراد متخصص مراجعه کنید تا با گذشت زمان هیچ مشکلی برای درب پیش نیاید .

  • در اینده درب های منحنی جایگزین درب های معمولی و تخت خواهند شد اما چرا ؟
  • درب های منحنی از زیبایی بسیار بیشتری بر خور دارند
  • درب های منحنی به اطراف خود جلوه زیبا تری میدهد
  • درب های منحنی مانند یک عایق عمل کرده و از به هدر رفتن انرژی یا ورود گردو غبار به داخل جلوگیری خواهد کرد .
  • درب های اتوماتیک منحنی دارای حالت خروج اضطراری میباشند تا در صورت حادثه افراد به راحتی از محل خارج شوند .
  • تردد از درب های منحنی بسیار اسان خواهد بود به طوری که افراد ویلچر نشین و معلول به راحتی ورود و خروج پیدا کنند
  • با مرور این ویژگی ها حتما از علت  محبوبیت و پیشرفته بودن این نوع درب ها مطلع شدید . این درب ها به سرعت در حال رشد میباشند به شکلی که در سال های اینده در اکثر مناطق مختلف و ساختمان های گوناگون آن  را مشاهده خواهیم نمود .
  • درب های منحنی متفاوت ترین محصول ارائه شده از سوی صنعت درب میباشد که میتوان ان را  از همه جهات  بی نظیر  دانست.

منبع: ​ایلنا

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


سه + 9 =