سایت 118 گلس،​تخصصي ترين سايت صنعت شيشه کشور
 سایت 118 گلس،​تخصصي ترين سايت صنعت شيشه کشور

مزایا و معایب استیند گلس در دکوراسیون مدرن

خانه های شیشه ای معاصر جذابیت جادویی دارند. آن ها به طرز خیره کننده ای زرق و برق دار هستند، شیشه در دکوراسیون مدرن در خانه ها بر جذابیت های مجلل حیرت انگیزی تسلط دارند و مناظر پانورامای بی نظیری را ارائه می دهند. سخت است که عاشق نشوید ، یا آرزوی خانه ای شبیه به این را نداشته باشید!

یک حقیقت خنده دار و جالب را همین ابتدا بگذارید بگوییم. قبل از قرن هفدهم، تنها افراد ثروتمند می توانستند پنجره های شیشه ای داشته باشند. بقیه مجبور بودند با کرکره های چوبی یا پوست حیوانات کشیده شده خود را درست کنند تا از آب و هوا و وزش باد جلوگیری کنند. اما امروزه همه چیز بسیار متفاوت است و شیشه بخش بزرگی از طراحی های معماری مدرن است. خانه‌های قدیمی معمولا پنجره‌های کوچک‌تری دارند، اما بسیاری از املاک معاصر معمولاً دارای دیوارهای کامل از شیشه هستند. معماری طرح‌های واقعاً شگفت‌انگیزی برای خانه‌های شیشه‌ای ارائه کرده است که هر کدام منحصربه‌فرد و همچنین جذاب و جالب هستند. اما آیا شیشه ماده فوق‌العاده‌ای است یا اینکه استفاده از شیشه به عنوان مصالح ساختمانی معایب قابل توجهی دارد؟ با ما همراه باشید تا شیشه در دکوراسیون مدرن را به طور کامل بررسی کنیم!

 

شیشه های رنگی در معماری دکوراسیون مدرن: مزایای شیشه در ساختمان سازی

شیشه یک ماده غیرقابل انکار زیبا است. نور را وارد می کند و وقتی به عنوان پارتیشن استفاده می شود، فضا سبک، روشن و مطبوع است. این واقعیت که شیشه از نظر زیبایی شناسی بسیار دلپذیر است یکی از دلایلی است که بسیاری از خانه های معاصر از شیشه استفاده می کنند. وقتی خانه ای از مقادیر قابل توجهی شیشه ساخته می شود، نتیجه نهایی اغلب خیره کننده است و مشتری احتمالا از محل اقامت جدید خود بسیار راضی خواهد بود.

از دیگر مزایای استفاده از شیشه استیند گلس می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. شیشه سبک وزن است و می تواند در طبقات بالا استفاده شود بدون توجه به تحمل بار در طراحی نهایی
  2. شیشه گرما را به خوبی هدایت نمی کند ، بنابراین گرما در اتاق حفظ می شود
  3. شیشه بسیار متنوع است بنابراین می توان رنگ و بافت را در طول فرایند تولید اضافه کرد

 

معایب استیند گلس در ساخت خانه

استفاده از شیشه به عنوان مصالح ساختمانی دارای معایبی است. برای یک چیز، هکتارها شیشه برای تمیز کردن دردسر واقعی است، مگر اینکه هزینه زیادی برای شیشه های خود تمیز شونده پرداخت کنید. نمای بیرونی یک ساختمان شیشه ای را می توان توسط پیمانکاران تجاری نظافت پنجره تمیز کرد (با قیمتی)، اما وقتی صحبت از فضای داخلی به میان می آید، شما خودتان هستید.

مشکل امنیتی شیشه در دکوراسیون مدرن

یکی دیگر از معایب شیشه این است که شما همیشه در حال نمایش هستید. خانه های شیشه ای در شب زیبا به نظر می رسند وقتی نور از فضای داخلی مانند یک چراغ درخشان می درخشد ، اما جنبه منفی آن این است که هرکس در بیرون به بیرون نگاه می کند چشم اندازی فوق العاده خواهد داشت. تنها راه حل این مشکل نصب پرده یا پرده است. با این حال ، اگر شیشه زیادی برای پوشاندن دارید ، این گزینه گران قیمت خواهد بود.

Stained Glass Wall Panel min

شیشه همچنین نسبت به سایر مواد شکننده تر است، بنابراین در معرض آسیب ناشی از ضربه یا حرکت زمین، مانند آنچه در هنگام زلزله ایجاد می شود، حساس است. به همین دلیل ، شیشه ها هرگز نباید به مقدار زیاد در مناطق زلزله زده استفاده شوند. شیشه یک مصالح ساختمانی محبوب است، اما قبل از جایگزینی پارتیشن ها و دیوارهای سنتی با شیشه به دقت فکر کنید، زیرا نسبت به سایر مصالح به نگهداری بیشتری نیاز دارد.

 

مزایای زندگی در یک خانه با استیند گلس

شیشه استیند گلس در طول هزاران سال از اولین کشف خود راه طولانی را پیموده است. از یک ماده مبهم با خواص جادویی گرفته تا استفاده انحصاری در خانه های مجلل افراد ثروتمند و مشهور، اکنون در همه جا موجود است. با این حال، در سال های اخیر، شیشه به طور فزاینده ای به عنوان یک مصالح ساختمانی به خودی خود استفاده می شود. ساختمان‌های بیشتر و بیشتری تقریباً به طور کامل از شیشه‌های شیشه‌ای ساخته می‌شوند و نه فقط از آسمان‌خراش‌های شهری. در حال حاضر، حتی خانه ها به طور جزئی، و گاهی اوقات حتی به طور کامل از شیشه ساخته می شوند. بسیاری از معماران و طراحان مدرنیست معتقدند زندگی در یک خانه شیشه ای مزایای زیادی دارد و آنها تنها نیستند. بیا یک نگاهی بیندازیم.

 

استیند گلس، یک ماده سازگار با محیط زیست

در مقایسه با سایر مصالح ساختمانی رایج تر، ساخت شیشه سازگارتر با محیط زیست است و در طول فرآیند تولید بخارات سمی تولید نمی کند. علاوه بر این، این یک ماده بسیار بادوام است که در معرض خطرات خوردگی مشابه مصالح ساختمانی سنتی قرار نمی گیرد، به این معنی که سال ها قبل از اینکه نیاز به تعویض داشته باشد، دوام می آورد.

شیشه در دکوراسیون مدرن

از آنجایی که استیند گلس گرما را به خوبی منتقل نمی کند، در حفظ گرما در داخل خانه، کاهش قبوض گرمایش و کاهش مصرف انرژی نیز بسیار خوب است. علاوه بر این، با اجازه دادن نور طبیعی بیشتر به خانه شما در طول روز، نیاز کمتری به استفاده از روشنایی الکتریکی وجود دارد. روشنایی مصنوعی مورد نیاز را می توان با نور خورشیدی جایگزین کرد. این برای محیط زیست و همچنین برای کیف پول شما عالی است. شیشه همچنین نسبتاً سبک وزن است و انرژی مصرف شده برای حمل و نقل آن را کاهش می دهد، به این معنی که می توان آن را با خیال راحت در سطوح مختلف بدون نگرانی در مورد محدودیت های باربری استفاده کرد.

 

استیند گلس در دکوراسیون مدرن، جذاب و چشم نواز

شیشه از نظر زیبایی نیز بسیار دلپذیر است، به خصوص زمانی که محیط اطراف زیبا باشد. خانه های شیشه ای در طول روز نور طبیعی را وارد می کنند و آنها را گرم و جذاب می کند. از بیرون، آنها با مسکن سنتی متفاوت به نظر می رسند و اغلب آثار هنری به حساب می آیند. با نگاهی از درون به بیرون، آنها همچنین فوق العاده به نظر می رسند، زیرا دنیای اطراف شما جایگزین رنگ یا کاغذ دیواری سنتی شده است. تنها کاری که باید انجام دهید این است که درمان های ایده آل پنجره را پیدا کنید!

 

استیند گلس در دکوراسیون مدرن فوق العاده همه کاره

به عنوان یک مصالح ساختمانی، شیشه در اشکال مختلفی وجود دارد و می توان آن را برای انجام وظایف متعدد دستکاری کرد. می‌توان آن را رنگ‌آمیزی کرد تا خانه‌ای زیبا به‌نظر برسد، رنگی برای حفظ حریم خصوصی ایجاد کرد و به هر شکلی برای چیزی منحصربه‌فرد کار کرد. درمان‌ها و فن‌آوری‌های مختلفی را می‌توان به کار برد تا اطمینان حاصل شود که خانه شیشه‌ای شما می‌تواند هر چیزی از ضد گلوله، خود تمیز شونده، یا نشکن، و حتی خودتنظیمی تا نور و گرما باشد.

 

استیند گلس در دکوراسیون مدرن برای سلامتی روحی شما خوب است!

یک خانه شیشه ای همچنین می تواند برای سلامت جسمی و روحی شما مفید باشد. با اجازه دادن به نور طبیعی در طول روز، می توانید از افسردگی فصلی جلوگیری کنید. همچنین دیدن دنیای بیرون در هر نقطه می تواند به شما کمک کند تا آرامش داشته باشید و از استرس های زندگی فرار کنید. ما به عنوان انسان به نور واکنش نشان می دهیم و عملکردهای اساسی ما کم و بیش توسط یک سری ریتم انجام می شود. این ریتم‌های شبانه‌روزی، که اغلب به عنوان ساعت درونی بدن ما شناخته می‌شوند، در نور طبیعی رشد می‌کنند، که سیگنال‌هایی را به بدن شما می‌دهد تا با دنیای اطراف خود هماهنگ شود.

شیشه در دکوراسیون مدرن

آن ها به ما در بیدار شدن و به خواب رفتن کمک می کنند و اطمینان می دهند که بدن ما در بهترین حالت خود عمل می کند و به طور کلی خلق و خو و رفاه را بهبود می بخشد. فقط مطمئن شوید که اتاق خواب خود را بهینه کرده اید ، به طوری که علاوه بر تمام مزایایی که از نور طبیعی که در طول روز خانه شما را فرا گرفته است ، برخوردار شوید ، همچنین برای روز بعد از یک خواب خوب انرژی کافی دریافت کنید.

شیشه همچنین عایق صوتی بسیار خوبی را ارائه می دهد که همچنین می تواند به شما کمک کند تا خوابی راحت و بدون سروصدای بیرون داشته باشید. زندگی در یک خانه شیشه ای می تواند تجربه ای بسیار با طراوت باشد، اما مطمئنا برای همه مناسب نیست. قبل از خرید یا ساختن خانه شیشه ای مطمئن شوید که تمام مزایا و معایب یک خانه شیشه ای را می دانید.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


شش × = 18