سایت 118 گلس،​تخصصي ترين سايت صنعت شيشه کشور
 سایت 118 گلس،​تخصصي ترين سايت صنعت شيشه کشور

کاربرد استیند گلس

در گذشته و در شرایط نبود الکتریسیته و لامپ های رنگی، استفاده بهینه و حداکثری از نور خورشید بسیار حائز اهمیت بود بطوری که این امر را در معماری خانه ها و مساجد و بنا ها در دوران های متفاوت می توان مشاهده کرد. از جمله مواردی که بسیار در این امر اهمیت داشت استفاده از شیشه در طراحی بنا بوده است. استفاده از شیشه و مهم تر از آن شیشه رنگی، نما و جلوه خاصی به فضای مورد نظر می داد.  همچنین از این شیشه ها بعنوان عایق حرارتی و معتدل کننده دما فضا اتاق استفاده می کردند.

erawan museum bangkok cr alamy min

جالب است که بدانید اهالی ساکن کویر معتقد هستند که استفاده از شیشه های رنگی در دورکردن  خزندگان و حشرات موذی بسیار موثر هستند.

 

استیند گلس در اروپا

برخلاف پارسیان که از شیشه رنگی به عنوان یک امتیاز مثبت در دکوراسیون بناها و سازه ها استفاده می کردند؛ اروپاییان از این هنر برجسته تنها در کلیسا ها و قصرها و کاخ های سلطنتی بهره می گرفتند.

 

شیشه های رنگی استیند گلس، مدرن و فراگیر

امروزه کشورهای مختلف در معماری نوین از شیشه های رنگی برای جلوه دادن به سازه خود استفاده می کنند. بهره گیری از این هنر در معماری و دکوراسیون کافه ها، رستوران ها، کلیسا ها، پل ها و … از جمله استفاده های رایج از شیشه های رنگی می باشد.

با اینکه ممکن است تاریخچه استفاده از شیشه های رنگی در معماری از ایران آغاز نشده باشد اما پرورش و بهره ایرانیان از این هنر از گذشته تا بحال زبانزد سایرین بوده و بنا های باقی مانده از دوران های قاجار و صفوی گواهی بر این موضوع می باشند. حفظ و بهره گیری از این هنر چه در معماری های سنتی و چه مدرن بسیار ارزشمند و سودآور خواهد بود.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


شش × = 12