سایت 118 گلس،​تخصصي ترين سايت صنعت شيشه کشور
 سایت 118 گلس،​تخصصي ترين سايت صنعت شيشه کشور
انواع شیشه های دکوراتیو

انواع شیشه های دکوراتیو

در مطالب قبل به معرفی شیشه لاکوبل پرداختیم. حال در این مطلب به معرفی انواع شیشه های دکوراتیو می پردازیم. برای شیشه دکوراتیو یک تعریف ساده وجود دارد. هر شیشه ای که برای استفاده در دکوراسیون داخلی مناسب باشد، جزئی از شیشه های دکوراتیو به حساب می آید. از آنجایی که یکی از استفاده های مهم شیشه، بخش دکوراسیون است، تنوع زیادی را نیز در این بخش شاهد هستیم. در ادامه چند نوع شیشه که بخشی از همگی زیر مجموعه ی شیشه های دکوراتیو هستند را مرور خواهیم کرد.

شیشه رنگی (لاکوبل)

شیشه های رنگی یکی از پر استفاده ترین شیشه های دکوراتیو می باشد که تحت عنوان شیشه دکوراتیو رنگی هم شناخته می شود. به علت تنوع بالای رنگ و قابلیت استفاده ی گسترده ی این نوع شیشه در فضاهای متفاوت، شیشه رنگی توسط عموم مردم و همینطور معماران و طراحان داخلی مورد استقبال گسترده ای قرار گرفته است. شیشه لاکوبل، برندی از شیشه رنگی می باشد که توسط کارخانه ACG بلژیک تولید و عرضه می گردد. شیشه رنگی تقریبا در هر فضایی نظیر مجتمع مسکونی، اداری، تجاری، فرهنگی و … قابل استفاده است.

شیشه چاپی (شیشه طرح دار)

این نوع شیشه را می توان دومین نوع شیشه های دکوراتیو دانست. شیشه چاپی یا شیشه های طرح دار، بعد از شیشه های رنگی، پرمصرف ترین نوع  شیشه های دکوراتیو هستند. علت محبوبیت این نوع شیشه هم، قابلیت بالا و انعطاف آن در طرح و نقش پذیری می باشد. هر طرح و نقشی قابلیت چاپ شدن بر روی شیشه را داراست و این سبب می شود بسیاری به این فکر بیافتند که طرح مورد نظرشان را بر روی شیشه چاپ نمایند. بسیاری از سازمان ها، کارخانه ها و نهادهای دولتی و خصوصی، برند خود بر روی شیشه چاپ و در قسمت های مختلف نصب می کنند. در دکوراسیون داخلی فضاهای مسکونی، شیشه های طرح دار را بخش های مختلف مانند آشپزخانه، حمام، نشیمن، اتاق خواب و … نصب می کنند. فروشگاه های مختلف نیز، شیشه چاپی را برای نمایش برند خود مورد استفاده قرار می دهند.

شیشه سندبلاست

فرآیند تولید شیشه های سندبلاست کمی متفاوت است. این نوع شیشه را می توان سومین نوع شیشه های دکوراتیو دانست. شیشه سندبلاست، از پاشیدن پرفشار نوعی ماسه ی خاص توسط دستگاه های سندبلاست تولید می شود. در هنگام پاشیدن ماسه، می توان هر طرحی را بر روی شیشه سند بلاست نمود. شیشه سندبلاست مات است و این باعث می شود بسیاری از سازمان ها و شرکت های دولتی و خصوصی مشتری این نوع شیشه باشند. جداسازی فضاهای اداری از جمله اتاق های جلسات، فضاهای بین کارمندان و استفاده در پارتیشن تک جداره و پارتیشن دوجداره با طرح و لوگویی خاص، از جمله کاربرد های این نوع شیشه است. شیشه سندبلاست از نظر طرح پذیری، شبیه شیشه های چاپی است.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


3 + پنج =