سایت 118 گلس،​تخصصي ترين سايت صنعت شيشه کشور
 سایت 118 گلس،​تخصصي ترين سايت صنعت شيشه کشور
بخش هاي کف شيشه اي چند لايه نصب شده دريک چارچوب آلومينيومي

باورهای غلط در مورد کفپوش شیشه ای

یک چیز اسرارآمیزی در مورد راه رفتن روی کفپوش شیشه ای وجود دارد. ممکن است شما از خود بپرسید، آیا یک کفپوش شیشه ای به اندازه یک کفپوش چوبی معمولی امنیت دارد؟ آیا من باید هیجان تماشا از طریق کفپوش شیشه ای را تجربه کنم؟ (بعضی مردم از نگاه کردن درون کفپوش شیشه ای هراس دارند) اگر سطح آن خیس باشد آیا خیلی لیز و لغزنده نمی شود؟

در مطلب پیش رو افسانه های رایج در مورد کفپوش های شیشه ای برای شما برطرف می شود همچنین با یک نگاه اجمالی می توانید چیزهای جذابی از مواد متنوع و متمایزی که در خانه های امروزی و ساختمان های تجاری بکار می رود، را دریابید.

شیشه سکوریت ،در برابر ضربه و فشار مقاومت بالایی دارد اما باز هم با فشار زیاد به قطعات کوچک تبدیل می شود. این قطعات بسیار ریز  در صورت برخورد با پوست آسیبی واردنمی کند.

شیشه لمینت یا  شیشه نشکن و شیشه ضدگلوله در برابر ضربه مقاومت بالایی دارند و ایمنی و ایستایی دارند و دیواره های شیشه فرو نمی ریزند و نسبته به شیشه سکوریت و شیشه خام ضریب ایمنی بالا (صد درصد) و ضریب خطر صفر درصد را دارند.

اولین باور غلط: کفپوش شیشه ای به اندازه کف هایی که با تیر های چوبی حمایت می شوند قوی نیستند

بیشتر کفپوش های خانگی یا ساختمان های تجاری با تیرچه هایی به فاصله تقریبا ۱۸ اینچ از یکدیگر قرار دارند. با این سطح از حمایت شما هیچ نگرانی درباره سقوط به طبقه پایین ندارید. از آنجا که پنل های کفپوش شیشه ای اغلب توسط دو یا سه قطعه شیشه آبدیده لمینیت شده با یکدیگر ساخته شده و در یک سازه ای که از اطراف حمایت می شود قرار می گیرد؛ پس در واقع دو برابر بیشتر از یک کف چوبی معمولی تقویت می شود.

کفپوش شیشه ای یک نوع کفپوش ساختمان است که خیلی معمول نبوده اما می تواند در ساختمان های لوکس اعم از مسکونی و عمومی استفاده شود که منحصرا سطحی شفاف و دل انگیز داشته باشید.

کفپوش های شیشه ای

دومین باور غلط: کفپوش شیشه ای تنها در داخل ساختمان قابل استفاده است.

قطعا چنین نیست. یکی از کاربرد های متداول و محبوب کفپوش شیشه ای، سقف ایوان تزیینی است. ایوان شیشه ای برای انتقال نور به طبقه پایین استفاده می شود. در بسیاری از مواردی که از فلز یا چوب در ایوان استفاده شده است، سطح نور در طبقه پایین کاهش یافته است. با نصب پنل های شیشه ای در ایوان، نور می تواند از طریق آن به زیرزمین گذر کند. علاوه بر این می توان از ویژگی کفپوش شیشه ای برای تزیین فضای بیرونی با ترکیب روشنایی ال ای دی زیر شیشه های کف در شب استفاده نمود.

کفپوش شیشه ای بیرونی

سومین باور غلط: نصب کفپوش شیشه ای نیاز به یک متخصص حرفه ای دارد

هرچند ممکن است به لحاظ عقلی اینطور به نظر برسد که کفپوش شیشه ای با توجه به ماهیت منحصر به فردش به نصاب حرفه ای نیاز داشته باشد، اما در واقع چنین نیست. کفپوش های شیشه ای یا به عنوان کیت های از پیش ساخته شده خریداری می شوند (کیت شامل پنل های شیشه و قاب آلومینیومی است که نگهدارنده پنل هاست) یا با ساختار نگهدارنده ای که از قبل دور پنل ها جوش داده شده اند (برای تاسیسات ضد آب). این سیستم از پیش ساخته شده (همراه با دستورالعمل نصب و چگونگی آماده کردن نگهدارنده برای قرار دادن پنل) ، کار نصب این کفپوش را برای یک پیمانکار معمولی که نا آشنا به نصب آن است امکان پذیر می کند.

چهارمین باور غلط: شیشه های هنری دکوراتیو امروزی در کفپوش شیشه ای قابل استفاده نیستند

اگر شما هم از طرفداران بزرگ شیشه های رنگی امروزی هستید و فکر می کنید این هنر نمی تواند در کفپوش های شیشه ای بکار گرفته شود، تجدید نظر کنید! با استفاده از یک فرایند تخصصی ریخته گری شیشه توسط هنرمند مشهور (والتر گاردینیر)، شما می توانید بهترین شیشه را هم از نظر کفپوش شیشه ای و هم از نظر هنر دکوراتیو شیشه داشته باشید؛ که امنیت کامل برای راه رفتن را داشته باشد و زمان راه رفتن بر روی آن با دیدن نورهای رنگی سرگرم می شوید.

کفپوش های شیشه ای ریخته گری شده که امنیت بالایی دارد

پاتل کفپوش شیشه ای که در گسترده وسیعی قابل نصب است

 پنجمین باور غلط: کفپوش های شیشه ای در زمان بارندگی لیز و نا ایمن هستند

اگر یک کفپوش شیشه ای، سطح رویی پرداخت شده نداشته باشد، آن سطح می تواند در زمان بارندگی و رطوبت برای راه رفتن لغزنده باشد. هرچند در بیشتر موارد کفپوش های شیشه ای، یا با سندبلاست (پوشش مات کننده) و یا با سرامیک طرحدار که سطح رویی برجسته ای دارند، ساخته می شوند که کنترل کشش را حتی در زمان رطوبت شیشه نیز حفظ می کنند.

کفپوش شیشه ای با سطح رویی برجسته و پوشش مات کننده

ششمین باور غلط: تمام کفپوش های شیشه ای به دلیل اینکه از طرف دیگرش دید دارد، دارای حریم خصوصی نیست

بسیاری از صاحبخانه ها یا مالکان ساختمان ها وگالری های هنری، برای استفاده از کفپوش های شیشه ای نگران این هستند که افراد طبقه پایین تر با نگاه کردن به طبقه بالا، حجب و حیای افراد طبقه بالا را از بین می برند (به دلیل پوشش دامن). این یکی از مشکلات کفپوش های شیشه ای است که می توان یا از یک برچسب مات کننده شیشه استفاده کرد و یا با قلم زنی بر روی شیشه این مشکل را برطرف کرد تا ضمن اینکه اجازه عبور نور به طبقات دیگر داده می شود، حریم خصوصی نیز حفظ شود.

استفاده از برچسب های مات کننده بر روی کفپوش های شیشه ای برای کاهش دید

هفتمین باور غلط: تمام کفپوش های شیشه ای به دلیل اینکه از طرف دیگرش دید دارد، دارای حریم خصوصی نیست

بسیاری از صاحبخانه ها یا مالکان ساختمان ها وگالری های هنری، برای استفاده از کفپوش های شیشه ای نگران این هستند که افراد طبقه پایین تر با نگاه کردن به طبقه بالا، حجب و حیای افراد طبقه بالا را از بین می برند (به دلیل پوشش دامن). این یکی از مشکلات کفپوش های شیشه ای است که می توان یا از یک برچسب مات کننده شیشه استفاده کرد و یا با قلم زنی بر روی شیشه این مشکل را برطرف کرد تا ضمن اینکه اجازه عبور نور به طبقات دیگر داده می شود، حریم خصوصی نیز حفظ شود.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


پنج + = 7