سایت 118 گلس،​تخصصي ترين سايت صنعت شيشه کشور
 سایت 118 گلس،​تخصصي ترين سايت صنعت شيشه کشور
تاریخچه شیشه سکوریت یا شیشه میرال

تاریخچه شیشه سکوریت یا شیشه میرال

در سال 1903 میلادی یک شیمیدان فرانسوی به نام ادوارد بندیکس با ترکیبات شیمیایی نوعی شیشه را تولید کرد که دیرتر از سایر شیشه ها ترک برمیداشت. بعدها وی با تحقیقات گسترده‌ای که از ابتدای قرن بیستم تا دهه 30 میلادی شروع کرده بود به دستاوردهای گسترده‌ای در این صنعت و ساخت شیشه سکوریت رسید. شیشه ایمنی برای خودرو، شیشه عینک ایمنی و نوع ساختمانی از جمله این دستاوردها بود.

مسیر 5000 ساله تاریخچه شیشه و تمدن بشر و به خصوص معماری و صنایع دستی پیوند عمیقی یافته و این عنصر جزو لاینفک تمدن بشری است. هنوز هم دانشمندان برای ارتقای کیفیت و افزایش ایمنی و کاهش وزن شیشه سکوریت (میرال) بسیار تحقیق می کنند. آن ها به دنبال شیشه هایی هستند که وزنی سبک تر و مقاومتی بالاتر، کیفیت و شفافیت بیشتری داشته و هزینه های تولید آن بسیار پایین تر از شیشه های سکوریت کنونی تمام می شود.

 

تاریخچه شیشه سکوریت یا شیشه میرال

 

تاریخچه شیشه سکوریت در ایران

تاریخچه حضور شیشه سکوریت در ایران به اواسط دهه 40 شمسی می رسد. از ۴۰ سال پیش تاکنون در ایران از شیشه سکوریت ( نشکن ) استفاده می شود. اولین کارخانه به نام شیشه میرال در تهران شروع به تولید کرد و با گذشت زمان تمایل برای ایجاد کارخانه و تولیدات بیشتر نیز افزایش یافت. به دلیل این که کارخانه شیشه میرال مدت زمان طولانی به صورت انحصاری این محصول را تولید می کرد برخی از افراد این شیشه را به نام میرال هم می شناسند.

با پیشرفت تکنولوژی در این راستا شیشه سکوریت هایی متنوعی تولید شده اند. انواع شیشه سکوریت عبارت اند از شیشه لمینت و شیشه نشکن که دارای ضخامت و رنگ های مختلفی می باشند. که بسته به مکان و نیاز مورد استفاده قرار می گیرند. انواع شیشه ها در قسمت های مختلف ساختمان بسیار کاربرد دارند و دارای انواع مختلفی هستند.

بیشتر بخوانیم:

شیشه سکوریت، شیشه میرال و شیشه نشکن چه هستند؟

 

رنگ های شیشه سکوریت در تعدادی رنگ پایه موجود می باشند که با هم ترکیب می شوند و در طیف عظیمی از رنگ های مات و متالیک را ایجاد می کنند. شیشه های رنگی امروز در منزل , فروشگاه ها , حمام , بالکن , درب ها , استخر ها و … کاربرد دارند. شیشه های رنگی علاوه بر عبور دادن نور از خود زیبای بسیاری را برای محیط به وجود می آورند. ایجاد نمایی زیبا به محیط و ظاهری دکوراتیو باعث می شود که این نوع از شیشه های رنگی طرفدار خاص خود را داشته باشند. رنگ های متداول که بسیار مورد استفاده قرار می گیرند برای نمونه عبارت اند از : سفید , سبز , دودی , برفی , برنر , آبی … بسته به نوع محل و نیاز مشتری می توانند انتخاب شوند.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


× دو = 16