سایت 118 گلس،​تخصصي ترين سايت صنعت شيشه کشور
 سایت 118 گلس،​تخصصي ترين سايت صنعت شيشه کشور

تشخیص وجود گاز آرگون در شیشه دوجداره پنجره UPVC

با توجه به پیشرفت روزافزون در صنعت پنجره UPVC و شیشه دوجداره و مصرف بالای این 2 کالا، ضرورت این پیدا شده است که مصرف کننده عزیز بتواند شیشه دوجداره صنعتی گازدار را از شیشه دوجداره غیر استاندارد تشخیص دهد. در این نوشته به تشخیص وجود گاز آرگون در شیشه دوجداره پنجره UPVC می پردازیم. شما عزیزان می توانید در صورت هرگونه پرسش به سایت شرکت ایمن جام پیروزان مراجعه نمایید.

پنجره upvc زمانی عملکرد 100 درصدی عایق از خود نشان می دهد که از شیشه 2 جداره صنعتی در آن استفاده شده باشد. روشهای بسیاری برای تشخیص وجود گاز آرگون در شیشه دوجداره پنجره upvc وجود دارد. که در ذیل به خصوصیات شیشه 2 جداره صنعتی که در آن گاز آرگون تزریق شده باشد می پردازیم:

1. وجود سوپاپ های تزریق گاز آرگون در روی اسپیسر آلومینیومی شیشه 2 جداره:

همانطور که در شکل ذیل می بینید در روی اسپیسرهای آلومینیومی شیشه دوجداره سوپاپ های ورود و خروج گاز آرگون تعبیه شده است. یکی از دلایل وجود گاز آرگون سوپاپ های گاز موجود در شیشه دوجداره جهت پنجره upvc می باشد، زیرا قیمت تمام شده این سوپاپ ها و تعبیه آنها در شیشه دوجداره از قیمت تزریق گاز آرگون در هر مترمربع بیشتر می باشد.

2. اختلاف دمای جداره داخل و خارج در شیشه دوجداره گازدار:

همانطور که می دانیم تزریق گاز آرگون باعث می گردد که انتقال حرارت در شیشه ها  رخ ندهد در واقع ضریب انتقال حرارتی گازهای خنثی مثل گاز آرگون بسیار پایین تر از هوا می باشد. در واقع گاز آرگون باعث کاهش ضریب انتقال حرارت یا همان فاکتور u-value میگردد.

تاثیر-گاز-آرگون
وقتی در شیشه پنجره upvc شما گاز آرگون به مقدار کافی (90%) تزریق شده باشد، جداره بیرونی شیشه که در معرض هوای آزاد قرار دارد سرد و جداره داخلی شیشه پنجره upvc  که در معرض هوای محیط قرار دارد دارای درجه حرارت محیط می باشد این اختلاف دما را با لمس کردن توسط دست می توان حس کرد.

3. استفاده از اسپیسرهای یکپارچه در شیشه دوجداره گازدار:

اسپیسرهای یکپارچه در شیشه دوجداره

جهت جلوگیری از خروج گاز آرگون در شیشه دوجداره حتما باید از اسپیسرهای یکپارچه استفاده کرد و شیشه طی 2 مرحله اولیه (بوتیل) و ثانویه (چسب پلی سولفاید) توسط چسب های بوتیل و پلی سولفاید مخصوص و با برند مناسب، عایق بندی گردد.

در این حالت است که شیشه پنجره upvc شما کاملاً عایق بوده و گاز آرگون تزریق شده خود را از دست نخواهد داد.

تاثیر-گاز-آرگون تاثیر-گاز-آرگون

امید است با استفاده از مطالب ذکر شده توانسته باشیم این آگاه سازی را در بین مصرف کنندگان عزیز کرده باشیم که جهت پنجره upvc خود از شیشه دوجداره صنعتی که در آن گاز آرگون به مقدار کافی تزریق شده باشد، استفاده نمایند. قابل ذکر است که در تمام محصولات پنجره upvc فاراد پنجره از شیشه های  کاملاً استاندارد همراه با تزریق گاز آرگون استفاده می شود.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


9 − یک =