سایت 118 گلس،​تخصصي ترين سايت صنعت شيشه کشور
 سایت 118 گلس،​تخصصي ترين سايت صنعت شيشه کشور
خريد شيشه رفلکس

خرید شیشه رفلکس/ سفارش شیشه رفلکس

خرید شیشه رفلکس:هنگام خرید یا اجاره آپارتمان مشاوران املاک به رفلکس بودن شیشه‌های خانه و آپارتمانی که قصد خرید یا اجاره آن را داشته‌اید، اشاره کرده‌اند و این ویژگی را جزء برتری‌ها و مزایای ساختمان برشمرده‌اند. در این مقاله  به پرسش‌هایی مانند شیشه رفلکس چیست، انواع آن کدام است، مزایا و معایب آن چیست و چگونه ساخته می‌شود، پاسخ داده خواهد شد. در ادامه با ما همراه باشید. شما عزیزان می توانید در صورت وجود هرگونه پرسشی یا برای مشاوره با کارشناسان مجرب شرکت ایمن جام پیروزان تماس حاصل نمایید.

شیشه رفلکس چیست؟

شیشه رفلکس شیشه‌ای است که خاصیت بازتاب دهنده نور را تا 37 درصد دارد و اجازه عبور نور خورشید از 61 تا 63 را می‌دهد. این خاصیت به شیشه رفلکس حالت آینه‌ای می‌دهد و باعث می‌شود، دید از منطقه پر نور به منطقه کم نور کاهش پیدا کند و در عوض یک بازتاب از نور منطقه پر نور ایجاد می‌کند.

شیشه رفلکس چگونه ساخته می‌شود؟

صنعتگران صنعت شیشه، با تجربه و آزمایش دریافتند که اضافه کردن و حذف کردن مواد خاصی از سیلیس مذاب می‌توانند رنگ‌های خاصی به شیشه دهند یا آینه و یا شیشه‌های شفاف تولید کنند.

وجود موادی مانند کربنات کلسیم (آهک)، کربنات سدیم یا خاکستر سودا، دولومیت و فلدسپار باعث به وجود آمدن شیشه‌های شفاف می‌شوند و حذف آن‌ها باعث بدون موج و بدون حباب شدن شیشه می‌شود.

از طرفی هم وجود اکسید کربن، اکسیدهای آهن، اکسید مس، اکسید کبالت و دیگر اکسیدهای فلزی دیگر باعث رنگی شدن شیشه می‌شود؛ اما ساخت شیشه رفلکس با شیشه رنگی تفاوت دارد.

شیشه رفلکس شیشه‌ای معمولی است که در کارخانه با استفاده از روش‌های پلاسمای القایی و وکویم‌های قوی یک لایه نازک چند میکرونی از آلیاژ فلزات مختلف روی آن اجرا شده است و رنگ‌های مختلفی به آن می‌دهند.

شیشه رفلکس یا انعکاسی چیست

شیشه رفلکس چگونه ساخته می شود؟

انواع شیشه رفلکس

به‌طورکلی شیشه‌های رفلکس در رنگ‌های شیشه‌های رفلکس سبز، طلایی، نقره‌ای یا سیلور، آبی، شرابی، برنزی، دودی و شیشه‌های رفلکس ترکیب چند رنگ تولید می‌شوند که آلیاژ مورد نظر و اشتهای بازار قیمت آن را تعیین می‌کنند.

البته شیشه‌های رفلکس هم مانند شیشه‌های ساده در حالت‌های دوجداره، سه جداره، سکوریت و در هر ضخامت تولید و عرضه می‌شوند. برای ساخت شیشه‌های دوجداره یا سه جداره رفلکس، تنها جداره خارجی را از شیشه رفلکس ساخته و جداره داخلی را از شیشه‌های معمولی استفاده می‌کنند. شیشه‌های سکوریت هم می‌توانند پس از تولید در شرکت‌های تولید کننده شیشه رفلکس به رنگ و میزان رفلکس مورد نظر مشتری تبدیل شوند.

شیشه رفلکس نقره‌ای

شیشه دوجداره نقره‌ای نسبت به سایر شیشه‌های رفلکس از خاصیت رفلکتیو (بازتاب دهندگی) بیشتری برخوردار است و به همین دلیل هم با نام شیشه‌های رفلکس آینه‌ای شناخته شده و در بین تمامی شیشه‌های رفلکس مختلف محبوبیت بیشتر دارد.

البته شیشه دوجداره نقره‌ای یا سوپر سیلور نوعی شیشه بین شیشه ساده و رفلکس است و بالاترین میزان انتقال نور را دارد. این ویژگی باعث می‌شود شیشه دوجداره سوپر سیلور در فضاهایی با نور کم عملکرد مناسبی داشته باشد. شیشه دوجداره نقره‌ای برای سنگ نمای سفید، کرمی روشن، طوسی و مشکی انتخاب مناسبی است.

شیشه رفلکس دودی

طبق بررسی‌های انجام شده، شیشه‌های رفلکس دودی، طلایی و نقره‌ای در بین تمامی شیشه‌های رفلکس محبوبیت بیشتری دارند. شیشه‌های رفلکس دودی در این بین با انتقال نور کمتر از نقره‌ای در ساختمان‌های مسکونی، اداری و تجاری مدرنی محبوبیت دارند که میزان ورود نور آن‌ها بیشتر است و نیاز دارند که این مقدار نور را کنترل کرده و کمتر کنند.

شیشه رفلکس طلایی

در بین ساختمان‌های کلاسیک با نمای رومی شیشه‌های رفلکس طلایی با قاب طلایی تیره، قهوه‌ای یا پی‌وی‌سی طرح چوب می‌تواند زیبایی نمای کرم قهوه‌ای ساختمان را زیباتر جلوه دهد. از طرفی هم میزان نور ورودی را آنچنان کاهش نمی‌دهد و باعث تیره شدن فضای داخلی نمی‌شود.

انواع شیشه رفلکس

مزایای شیشه‌های رفلکس

شیشه‌های رفلکس به دلیل خاصیت بازتاب دهنده نور باعث ورود کمتر نور و در پی آن گرما به درون فضاهای داخلی می‌کند. کاهش کمتر گرما به داخل باعث کاهش در مصرف انرژی برای ایجاد سرمایش می‌شود.

یکی از مشکلات بسیاری از ساکنان آپارتمان‌ها و ساختمان‌ها دیده شدن فضای داخلی از بیرون است. استفاده از شیشه‌های رفلکس می‌تواند این مشکل را برطرف کند. ازآنجایی‌که در طول روز، فضای بیرون منطقه پر نور محسوب می‌شود و دید از فضای پر نور به فضای کم نور داخل وجود ندارد ولی در شب این موضوع برعکس شده و دید داخل از بیرون امکان پذیر است.

استفاده از شیشه‌های رفلکس در ساختمان‌های مسکونی، ساختمان‌های اداری و ساختمان‌های تجاری هم کف مانند کافه‌ها و رستوران‌ها برای استفاده از نور و نداشتن دید از بیرون به داخل بسیار مناسب است.

از شیشه رفلکس هم می‌توان در طراحی دکوراسیون داخلی استفاده کرد. اجرای نرده‌های شیشه‌ای برای پله‌های داخلی، اجرای پارتیشن فضای داخلی و بهره گیری از نور و جداسازی فضاها به صورت همزمان هم می‌تواند از مزایای اولیه و محبوب این نوع شیشه‌ها است.

تنوع در ترکیب رنگی و داشتن طیف رنگی بالا هم از جمله مزایای شیشه‌های رفلکس محسوب می‌شود.

کاربرد شیشه رفلکس در انواع نمای شیشه‌ای مانند نمای اسپایدر و بازتاب تصویر آسمان و فضای اطراف در شیشه‌های رفلکس نما نیز می‌تواند زیبایی بیافریند که آن هم از جمله مزایای آن نسبت به شیشه‌های شفاف معمولی باشد.

تفاوت شیشه سکوریت رفلکس با سایر محصولات مشابه


انواع شیشه رفلکس

معایب شیشه رفلکس

از معایب بزرگ شیشه‌های رفلکس می‌توان به این مورد اشاره کرد که این شیشه‌ها باعث تاریک شدن فضاهای داخلی می‌شوند. توصیه می‌شود که اگر ساختمانی دارای نور طبیعی مناسبی نیست از شیشه‌های رفلکس در پنجره‌های آن استفاده نشود و یا از شیشه‌های رفلکس نقره‌ای و با خاصیت بازتاب دهندگی پایین استفاده شود.

قیمت بالاتر شیشه‌های رفلکس در مقایسه با دیگر شیشه‌های شفاف هم می‌تواند از معایب آن در نظر گرفت. نا گفته نماند که استفاده از اکسید فلزات و اجرا فرایند رفلکس کردن شیشه هزینه بر است و بالا بودن قیمت آن نسبت به شیشه‌های شفاف طبیعی است.

قیمت شیشه

برای اطلاع از قیمت شیشه شفاف معمولی، شیشه رفلکس، شیشه دوجداره، شیشه سکوریت و شیشه‌های با ضخامت بالا که در صنعت ساختمان مصرف دارند به سایت شرکت ایمن جام پیروزان مراجعه نمایید. برای اطلاع از هزینه اجرای شیشه در ساختمان مورد نظر خود و ارائه متراژ و نوع شیشه‌ای که قصد به کار بردن آن را دارید، با کارشناسان شرکت ایمن جام پیروزان تماس حاصل نمایید.

طریقه نصب شیشه رفلکس و یافتن نصاب

به‌طورکلی ساخت و اجرای شیشه‌های رفلکس با دیگر شیشه‌ها تفاوتی ندارد. به طور مثال برای ساخت و نصب شیشه‌های رفلکس دوجداره، ابتدا شیشه‌ها در کارگاه آماده شده و جداره فلزی بین دوجداره نصب شده، گاز آرگون بین دو جداره تزریق می‌شود و درون قاب پی‌وی‌سی قرار گرفته سپس به محل رفته و نصب می‌شود.

منبع:​ https://kargosha.com

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


× دو = 8