سایت 118 گلس،​تخصصي ترين سايت صنعت شيشه کشور
 سایت 118 گلس،​تخصصي ترين سايت صنعت شيشه کشور
دکوراسیون ویلا

دکوراسیون ویلا با شیشه

دکوراسیون ویلا با شیشه

امروزه برای ساخت و ساز انواع ساختمان ها از جمله ویلا، بیشتر تمرکز روی استفاده از مصالح شیشه ای است و دلیل آن هم روشن است: شیشه منبع پایدارتری است و می تواند به ایجاد فضای داخلی سازگار با محیط زیست کمک کند. البته جنبه های زیبایی شناسی را نیز در طراحی دکوراسیون ویلا با شیشه نمی توان نادیده گرفت. شیشه زیبا و جذاب است و ظاهر بسیار مدرن تری به ساختمان می بخشد. همچنین به طراحی هوشمندانه کمک می کند از جمله این که فضا را بزرگتر از اندازه واقعی اش نشان می دهد. از درب های شیشه ای کشویی و پنجره گرفته تا پارتیشن های اتاق و شیشه بالکن، همگی راه حل های مدرنی برای ورود نور طبیعی به داخل ویلا هستند. در ادامه به مقوله طراحی دکوراسیون ویلا با شیشه خواهیم پرداخت و به تفصیل کاربرد این عنصر جذاب را در جای جای ساختمان بررسی خواهیم کرد.

 

مزایای طراحی دکوراسیون ویلا با شیشه

در دنیای امروز، تلاش می شود تا بهره وری انرژی افزایش یابد و لازم است تا رد پای کربن با استفاده از شیشه کاهش یابد. زیرا این المان در مقایسه با بتن، آجر و سایر مواد مشابه سازگاری بیشتری با محیط زیست دارد. از مهمترین مزایای طراحی دکوراسیون ویلا با شیشه می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • عایق صوتی مناسبی برای جلوگیری از ورود سر و صداهای اضافی محیط بیرون است.
  • در برابر آب و هوا مقاوم است و نسبت به چوب و فولاد کمتر دچار تخریب می شود و گزینه پایدارتری است.
  • شیشه چندین بار قابل بازیافت است.
  • وجود نور مصنوعی کمتر در ویلا، تاثیر مثبتی بر سلامت روانی ساکنان دارد.
  • کیفیت هوا در فضای داخلی، به طور طبیعی در ساختمان های شیشه ای بهتر است.
  • چشم اندازی بدون مانع و یکپارچه با فضای بیرون ایجاد می کند، انگار تا چشم کار می کند فضای داخلی در فضای باز امتداد یافته است.

به دلایل فوق، استفاده از مصالح شیشه ای به عنوان بخشی از برنامه های ساخت، بازسازی و تزئینات می تواند کلید ایجاد یک فضای ایده آل برای خانه، دفترکار و یا محیط های تجاری باشد. و حال سوال این مطرح می شود که چگونه می توان از شیشه استفاده کرد؟

روش های هوشمندانه طراحی دکوراسیون ویلا با شیشه

  • استفاده از شیشه به عنوان دیوار شیشه ای

استفاده از پارتیشن ها در طراحی دکوراسیون ویلا با شیشه، باعث ایجاد فضایی کاربردی تر شده و از بهم ریختگی آن نیز جلوگیری می کند. این پارتیشن ها، عایق حرارتی محسوب می شوند و از هدر رفتن انرژی و حرارت جلوگیری می کنند. همچنین قابلیت های دکوراتیو دارند و به زیباسازی فضایتان کمک می نمایند.
با وجود این المان ها قادر خواهید بود فضاهای کاری، مطالعه، غذاخوردن و یا استراحت را به نحوی کارآمد و موثر در ویلایتان از یکدیگر تفکیک کنید. این دیوار های شیشه ای، ارزان و ماندگار هستند و به صرفه جویی در هزینه هایتان کمک می کنند.

گفتنی است که چنین پارتیشن هایی در طراحی دکوراسیون ویلا با شیشه، در طرح ها و کیفیت های متنوعی ارائه می شوند. نوع شفاف این عناصر، امکان استفاده حداکثری از نور را در محیط فراهم می کنند. پارتیشن های شیشه ای مات و طرح دار نیز به شما کمک می کنند فضای خصوصی ایجاد کنید. و در نهایت پیشنهاد می کنیم یک میز شیشه ای برای فضاهای کوچک مانند سالن ورودی خود پیدا نمایید تا ضمن ایجاد زیبایی و روشنایی بیشتر، فضا را بزرگتر جلوه دهید.
اما لازم است حتما از متخصصین حرفه ای در این رابطه کمک بگیرید تا بتوانید سالیان متمادی از ساختاری با دوام و بی عیب و نقص همراه با پشتیبانی مناسبی برخوردار شوید. در این رابطه شرکت ایمن جام پیروزان با کادری مجرب، شما را در رسیدن به بهترین اجرا در زیباترین حالت از پارتیشن های شیشه ای یاری می رساند.

 

  • نورپردازی با اِلمان های شیشه ای

نوآوری هوشمندانه در طراحی دکوراسیون ویلا با شیشه، به این معنی است که این روزها تقریبا هر شی بکار رفته در خانه از این عناصر برخوردار است. وسایل روشنایی شیشه ای، یک روش عالی برای افزایش فضایتان به شمار می آیند. چراغ های آویز شیشه ای، چراغ های رومیزی یا حتی لوسترها همه گزینه های محبوبی هستند که می توانند بلافاصله زیبایی بیشتری به محیط ببخشند. و برای سایبان لامپ، چه گزینه ای بهتر از یک کره شیشه ای که تا سالها به مدرن و شیک بودن ویلا کمک می کند؟

  • ایجاد رنگ و بافت برای طراحی دکوراسیون ویلا با شیشه

درمورد انتخاب نوع شیشه مناسب فضایتان حسابی وقت بگذارید و شیشه هایی با رنگ ها و بافت های مختلف بخرید. به عنوان مثال یک میز شیشه ای با وجود طرح و جزئیات جالب توجه درون آن، جلوه زیادی به مبلمان زیبایتان می بخشد. و یا پنجره های شیشه ای رنگی یک چشم انداز شاد و چشمگیر از فضای بیرون فراهم می کنند، در حالی که شیشه های بی رنگ، فضای صنعتی تری ایجاد می نمایند و هرگز از مد نمی افتد. به علاوه پنجره ها دریچه ای به دنیای بیرون هستند و پنجره های بزرگ و سقف به کف، این ارتباط را به نحو بیشتر و بهتری شکل می دهند.

 

  • شیشه برای درب دوش حمام

حتی در حمام نیز می توانید با نصب درب شیشه ای حمام، زیبایی را ارتقا دهید. این کار در امر طراحی دکوراسیون ویلا با شیشه، مخصوصا برای دیوارهایی که نمی خواهید جلوی دیده شدن فضای داخلشان را بگیرید و کاشی کاری چشمگیری دارند ایده آل است. اما از آنجا که شیشه انواع مختلفی دارد، اگر مایلید حریم خصوصی بیشتری ایجاد کنید می توانید از شیشه های مات و طرح دار کمک بگیرید.

 

  • نرده شیشه ای برای تراس

پیشنهاد می کنیم در امر طراحی دکوراسیون ویلا با شیشه به جای نرده های چوبی یا سیمانی، نرده های شیشه ای نصب کنید. این نرده ها، تاثیر بصری خیره کننده ای دارند و به وسعت فضا دامن می زنند و جریان نور را تسهیل می بخشند. به علاوه فضایی لوکس و تجملاتی ایجاد می نمایند و اگر به درستی طراحی و نصب شوند، به ایمنی بیشتر و کاربردی تر شدن محیط کمک می کنند. در نهایت اینکه به راحتی قابل تمیز کردن هستند.

  • کاربرد شیشه برای سقف و کف

در طراحی دکوراسیون ویلا با شیشه، اگر بودجه کافی داشته باشید، یک سقف شیشه ای فضایتان را در نور روز غرق می کند، گوشه های تاریک را روشن می نماید و  فضا را گسترش می دهد. این سقف ها معمولا برای تراس، بالکن و پاسیو درنظر گرفته می شوند. وجود سقف شیشه ای برای این فضاها کار چندان پیچیده ای نیست. شکل شیشه نیز به سلیقه شما بستگی دارد، اما باید به نحوی باشد که امکان ورود حداکثری نور طبیعی را فراهم کند.
با این سقف شیشه ای تراس شما خصوصا در روز روشن، گرمتر و پذیراتر خواهد کرد و این طراحی بدان معنی است که شما یک اتاق اضافی در خانه خود دارید. بنابراین می توانید ساعات دلپذیری را در خارج از منزل سپری کنید، بدون اینکه از محیط داخلی جدا شوید. همچنین از درون فضای داخلی، به نمایی جالب توجه از گله و گیاهان تراس دسترسی خواهید داشت. بعلاوه طراحی دکوراسیون ویلا با شیشه برای سقف تراس شما را از اشعه ماورا بنفش، آب باران، باد، برف در امان نگاه خواهد داشت.
اما در نهایت، از کف پوش نیز غافل نشوید. استفاده از بلوک شیشه ای در کف، به ظرافت دکوراسیون و ایجاد فضایی آرامش بخش و سبک کمک می کند.

  • آشپزخانه ای با عناصر شیشه ای

در طراحی دکوراسیون ویلا با شیشه، این المان می تواند به عنوان دیواره پشت پرده، برای سطوح و نیز تزئینات دکوراسیون آشپزخانه مورد استفاده قرار گیرد. این متریال برای فضایی مثل آشپزخانه ایده آل است، زیرا به راحتی قابل تمیز کردن است، لکه ها روی آن تثبیت نمی شوند و در صورتی که نوع مناسبی از شیشه را نصب کنید، می تواند درجه حرارت بالای ایجاد شده به دلیل پخت و پز را کنترل کند.

بوفه های شیشه ای کابینت ها که اغلب در قسمت های بالای آشپزخانه استفاده می شوند، می توانند یک نقطه کانونی زیبا و کاربردی در امر طراحی دکوراسیون ویلا با شیشه ایجاد کنند. این بوفه ها، باعث روشن تر شدن محیط می شود و وسایل زیبا و گران بهایتان را به نمایش می گذارند. افزودن این کابینت های شیشه ای به شبه جزیره آشپزخانه، باعث ایجاد روشنایی بیشتر در سالن و آشپزخانه اپن خواهد شد.

میزهای شیشه ای براق و مدرن، تاثیر مثبتی روی آشپزخانه های تاریک تر و کوچکتر خواهند داشت. این میزها جلوه و درخشندگی بالایی به فضا می دهند، بدون این که جای زیادی اشغال کنند. در طراحی دکوراسیون ویلا با شیشه، همچنین می توانید با استفاده از بلوک های شیشه ای و ایجاد دیواره در آشپزخانه، قسمت هایی از این فضا را از دید سالن پنهان کنید. ضمن این که این کار، رنگ و بافتی زیبا به آشپزخانه می بخشد. استفاده از این بلوک ها، برای دیواره اپن آشپزخانه نیز مرسوم است. در نهایت همان طور که قبلا هم اشاره شد آویزهای شیشه ای، لوسترها و چراغ های رومیزی می توانند این دکوراسیون بی نظیر را تکمیل کنند.

 

و در آخر، آینه را فراموش نکنید!

برای طراحی دکوراسیون ویلا با شیشه، آینه ها را نیز از قلم نیندازید! آنها را به گونه ای آویزان کنید که به انعکاس نور در اتاق کمک کنند و فضایی کوچک را بزرگتر نشان دهند.

 

منابع:

How to Use Glass in Modern Building and Design

Glass canopy for your terrace – a beautiful idea!


https://www.houzz.com/magazine/8-beautiful-ways-to-work-glass-into-your-kitchen-cabinets-stsetivw-vs~9424693

7 Ways to Use Glass Features to Enhance Your Kitchen


https://specializedstairs.com/5-things-to-know-about-glass-railing/

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


شش × = 54