سایت 118 گلس،​تخصصي ترين سايت صنعت شيشه کشور
 سایت 118 گلس،​تخصصي ترين سايت صنعت شيشه کشور

ساده ترین روش ساخت شیشه پاک کن خانگی

ساخت شیشه پاک کن خانگی آن قدر ها هم کار سختی نیست! راستش خبر خوب این است که نه تنها درست کردن یک شیشه پاک کن خانگی بسیار ساده است بلکه می توانید یک شیشه پاک کن بسیار بسیار قوی تر و بهتر بدون ضرر بسازید. ماده ای بسیار بسیار بهتر از مواد شوینده و شیمیایی فروشگاه نزدیک خانه!

شیشه تمیزکننده خود را از موادی که احتمالاً از قبل در کمد خود دارید تهیه کنید. نیازی نیست که هزینه های زیادی برای یک تمیزکننده که ممکن است مواد شیمیایی مورد علاقه شما نیست، هزینه کنید و رک و پوست کنده بگویم که در تمیز کردن پنجره ها نتیجه بهتری نمی دهد.

اگر بخواهید شیشه پاک کن خانگی را تغییر دهید و ساخت شیشه پاک کن خانگی را امتحان کنید، می توانید از بطری اسپری بارها و بارها استفاده کنید بجای اینکه هر وقت تمام شد بطری جدید بخرید. دفع کمتر برای محیط زیست بهتر از هر پاک کننده “سبزی” است که می توانید در فروشگاه خریداری کنید.

ساخت شیشه پاک کن خانگی

خب آماده امتحان شیشه پاک کن خانگی هستید؟ در اینجا دو روش برای ساخت آن وجود دارد.

پاک کننده شیشه سرکه

شما برای ساخت شیشه پاک کن خانگی به این موارد نیاز دارید:

  1. 1 قسمت سرکه سفید
  2. 1 قسمت آب
  3. یک بطری اسپری

بطری اسپری را با قسمتهای مساوی سرکه و آب پر کنید. سپس از تمیزکننده شیشه ای که در فروشگاه خریداری کرده اید استفاده کنید. اگر اسپری معطر را ترجیح می دهید، می توانید سرکه معطر درست کنید.

فواید استفاده از سرکه به عنوان پاک کننده لیوان؟ شما پس انداز می کنید و هیچ ماده شیمیایی یا دود سختی وجود نخواهد داشت. علاوه بر این، اثر انگشت و سایر آلودگی های پنجره را به طور موثر از بین می برد و رگه هایی از خود باقی نمی گذارد.

مواد پاک کننده شیشه

پاک کننده شیشه سرکه و الکل

این تمیز کننده به سرعت تبخیر می شود تا در نهایت لکه هایی ایجاد نکنید. ارزان قیمت است و مانند اکثر تمیز کننده های شیشه ای تجاری کار می کند.

شما برای ساخت شیشه پاک کن خانگی به این موارد نیاز دارید:

  1. 1 فنجان الکل
  2. 1 فنجان آب
  3. 1 قاشق غذاخوری سرکه
  4. قوطی اسپری

در هر دسته از یک فنجان الکل، یک فنجان آب و یک قاشق غذاخوری سرکه استفاده کنید. بطری اسپری را پر کرده و به عنوان پاک کننده شیشه استفاده کنید. در یک کابینت خنک و دور از هرگونه منبع حرارتی نگهداری کنید زیرا الکل این ترکیب را قابل اشتعال می کند.

ساخت شیشه پاک کن خانگی؛ نکته برای تمیز کردن شیشه

برای تمیز کردن شیشه به جای حوله های کاغذی یا پارچه از روزنامه استفاده کنید. این راز ویندوزهای بدون خط است. اگر مشترک روزنامه نیستید، روزنامه های دور انداخته شده را در کافی شاپ محله یا کافه صبحانه بردارید.

هشدارها و احتیاط ها برای استفاده از پاک کننده ها

همیشه محتوای بطری های تمیزکننده خود را برچسب بزنید. آن را به وضوح با حروف بزرگ با آنچه در بطری است برچسب بزنید. “پاک کننده شیشه سرکه” یا “مالش دهنده الکل و شیشه پاک کن سرکه” برچسب های خوبی هستند. همچنین عاقلانه است که وقتی مواد را مخلوط کردید تاریخ را اضافه کنید. اگر نتایج خوبی نمی گیرید، آن تاریخ ممکن است دلیل آن را به شما بگوید.

محصولات تمیزکننده را جدا از مواد پخت و پز نگهداری کنید. شما نمی خواهید مالیدن الکل را با نوشیدن الکل اشتباه بگیرید یا از سرکه رقیق شده در یک دستورالعمل استفاده کنید.

هشدار

از بطری های تمیز کننده خالی استفاده مجدد نکنید. برای شیشه پاک کن خود بطری جدید بخرید. سرکه و الکل هر دو به عنوان حلال عمل می کنند و هر اثری از مواد شیمیایی دیگر را که در یک بطری اسپری قدیمی بودند، می گیرد.

حتی اگر شما یک درجه شیمی دارید، عاقلانه است که از فعل و انفعالات شیمیایی ناخواسته جلوگیری کنید. با استفاده از یک بطری تمیز، دیگر نگران واکنش های ناخواسته نخواهید بود. همه پاک کننده های شیشه را از دسترس کودکان و حیوانات خانگی دور نگه دارید. این مواد ممکن است تحریک کننده باشند و مالیدن الکل قابل اشتعال است.

موارد استفاده بیشتر برای سرکه برای ساخت شیشه پاک کن خانگی

هنگامی که همه راه های استفاده از آن را در خانه ببینید، سرکه را با گالن خریداری خواهید کرد. علاوه بر اینکه پاک کننده خوبی است، از سرکه می توان برای تولید محصولات بهداشتی و آرایشی، از بین بردن آفات و حتی پاک کردن توالت استفاده کرد.

سخن پایانی

ساخت شیشه پاک کن خانگی می تواند سخت و خسته کننده به نظر بیاید. ممکن است با خودتان فکر کنید که با این همه کار در خانه و بیرون از خانه ترجیح می دهید که یک شیشه پاک کن از برند مورد نظرتان خریداری کنید. اما ساخت شیشه پاک کن خانگی مزایای زیادی برای شما و برای دنیایی که در آن زندگی می کنید دارد. پلاستیک اضافه نمی خرید. از مواد شیمیایی استفاده نمی کنید. همچنین یک شیشه پاک کن قوی با خاصیت پاک کنندگی بیشتر خواهید داشت.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


× چهار = 28