سایت 118 گلس،​تخصصي ترين سايت صنعت شيشه کشور
 سایت 118 گلس،​تخصصي ترين سايت صنعت شيشه کشور
عرق کردن شیشه دوجداره و راهکارهای آن

عرق کردن شیشه دوجداره و راهکارهای آن

عرق کردن شیشه دوجداره

تفاوت آب و هوای (داخلی و خارجی) در زمستان و پایین آمدن حرارت موجب عرق کردن شیشه دوجداره و ایجاد بخار روی شیشه دوجداره میشود. شاید بخار شیشه بیشتر از 1 تا 2 ساعت ماندگار نباشد و خود به خود از بین برود ولی همین زمان هم میتونه ظاهری ناخوشایند به درب یا پنجره دوجداره بدهد. و همچنین موجب نگرانی شما در مورد کارکرد صحیح شیشه دوجداره یا چند جداره خواهد شد.

در فصل زمستان دمای بیرون در محدوده صفر درجه سانتیگراد است. زمانی که دمای داخل را از حد استاندارد بالا ببریم اختلاف دمای داخل و خارج ساختمان از حدی بیشتر شود، رطوبت موجود در فضای ساختمان به بخار یا قطرات آب تبدیل میشوند و روی سطوح سردی که در مجاورت محیط بیرون هستند می نشینند.

بخار آب به سه حالت میتونید مشاهده کنید.

  1. تشکیل بخار روی سطوح بیرونی شیشه دوجداره
  2. تشکیل بخار روی سطوح داخلی شیشه دو جداره
  3. تشکیل بخار بین دو لایه شیشه دوجداره

تشکیل بخار روی سطوح بیرونی شیشه دوجداره

وجود بخار روی سطوح بیرونی پنجره دوجداره نشان دهنده بالاتر بودن دمای داخلی ساختمان نسبت به دمای بیرون است و این طبیعی است. یعنی پنجره ها به خوبی عمل میکنند و خوب عایق کاری شدند.  که موجب جلوگیری از هدر رفتن هوای گرم داخل خونه می شود. که اصولا کارکرد در و پنجره دوجداره جلوگیری از اتلاف انرژی است. نصب پنجره دوجداره ساده ترین راه برای جلوگیری از خروج هوای گرم در فصول سرد سال هستند.

دلیل بخارزدگی سطوح بیرونی شیشه دوجداره

در پنجره های دوجداره ای که به خوبی عایق بندی شدند، جدار داخل با هوای گرم در ارتباط است. ولی جدار بیرونی شیشه دوجداره تحت تاثیر هوای سرد گاها بخار میکند. لازم به ذکر است که همیشه این اتفاق نمیوفتد و این بخارها گاهی ممکن است دیده شوند. که چندان نگران کننده نیست.

تعرق پنجره دوجداره - شرکت هیدی پن | HEDIPEN - پنجره دوجداره

تشکیل بخار روی سطوح داخلی شیشه دوجداره

وجود بخار روی سطوح داخلی پنجره دوجداره دلایل زیادی میتواند داشته باشد. برای مثال : فقدان تهویه مناسب، اختلاف دمای زیاد بین فضای داخلی خونه با سطح داخلی شیشه دو جداره یکی از اصلی ترین عوامل افزایش رطوبت هوا در داخل ساختمان است. آشپزی ، پخت و پز ،حمام کردن و حتی دم کردن یک چای ساده نیز باعث ایجاد مقدار زیاد بخار آب می شوند. که به محض تماس به نقاط سرد به قطرات آب تبدیل میشوند. اگر تهویه مناسب باشد هرگز پنجره دو جداره بخار نمیکند.

دلایل بخارزدگی سطوح داخلی شیشه دوجداره

به طور معمول این بخار بر روی شیشه های تک جداره تشکیل میشه که هوای بیرون بر روی دمای شیشه غالب است.

بنابراین بخار روی شیشه دوجداره میتواند ناشی از :

  • رطوبت بالا
  • تهویه ضعیف
  • نصب نامناسب پنجره ها
  • تک جداره بودن شیشه باشد.

تشکیل بخار بین دوصفحه شیشه دوجداره

بخار زدن بین دوجدار شیشه مشکل بزرگی است. این بخار نشان دهنده این است که عایق بندی پنجره دوجداره اصلا مناسب نیست. معمولا در ساختمان های قدیمی که از نصب پنجره شان بیش از 10 سال گذشته است این اتفاق میوفتد.

دلیل بخارزدگی بین دو صفحه شیشه دوجداره

استفاده از مواد شیمیایی برای تمیزکردن شیشه ها به درزگیرها آسیب زده و عایق بندی از بین میرود. اما اگر در کمتر از یک سال این اتفاق افتاد و با مشکل بخار بین دو لایه شیشه مواجه شدید علت مربوط به کیفیت ساخت پنجره دوجداره است. شیشه های دوجداره در کارخانه و با استفاده از دستگاه های پیشرفته تولید میشوند. بین دولایه شیشه از گاز برای عایق بندی استفاده شده است.

روش‌های از بین بردن بخار شیشه دوجداره » وبلاگ استادکار

علت بخارزدگی بین دوشیشه و راهکار

پیداکردن دلیل بخارزدن شیشه دوجداره بسیار مهم است. زمانی که بین دوجداره شیشه ها بخار آب مشاهده میشود، حتما احتیاج به بررسی داره و نشان دهنده عدم کارکرد صحیح شیشه دوجداره است و باید تعویض شود. بهترین روش برای از بین بردن بخار داخل شیشه تعویض کامل آن است. اگر قصد تعویض شیشه دوجداره را به دلیلی ندارید میتوانید از روش زیر استفاده کنید.

بخار زدن پنجره دوجداره | حل مشکل بخار شیشه دوجداره | هوم سرویز

شیشه دوجداره رو از چارچوب خارج کنید و قسمت انتهای آن را برای خروج بخار سوراخ کنید. با استفاده از این سوراخ با تابش نور خورشید بخار آب از شیشه دوجداره خارج میشود. بعد از پاک شدن بخار (چند ساعت یا چند روز) میتونید سوراخ هایی که ایجاد کرده بودید رو با استفاده از چسب چوب بپوشانید.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


+ 8 = هفده