سایت 118 گلس،​تخصصي ترين سايت صنعت شيشه کشور
 سایت 118 گلس،​تخصصي ترين سايت صنعت شيشه کشور

مادون قرمز در درب های اتوماتیک

نحوه کارکرد سنسور مادون قرمز در درب اتوماتیک:

همانگونه که مطلع هستید اکثر درب های اتوماتیک از سنسور درب اتوماتیک استفاده می کنند. سنسور مادون قرمز در دربها را می توان با یک سری عملیات به یک سیستم خاص تبدیل کرد که با تصویر برداری از نحوه حرکت ها، به طرف درب اتوماتیک حرکت ها را با تداعی عکس العمل مناسب به خاطر سپرده و به هنگام نیاز به آن ها واکنش متناسب نشان دهد. البته در صورت ایجاد تغییر در تصاویر به وجود آمده، سنسور مادون قرمز در درب اتوماتیک قادر است به سرعت با تغییرات جدید ایجاد شده تطابق دهد طرح گذشته را به فراموشی سپارد و از روش های هوش مصنوعی برای انجام واکنش های متقابل استفاده کند. این سنسور به صورت عمده در کشورهای آمریکای شمالی تولید می شود.

 


شرکت ایمن جام پیروزان ارائه دهنده انواع شیشه های مختلف و متنوع از جمله برفی با بهترین کیفیت و مناسبترین قیمت می باشد و در صورت نیاز  هم نصب شیشه را بر عهده خواهد گرفت. شما مشتریان عزیز می توانید محصول مورد نظر خود را از طریق سایت شرکت ایمن جام پیروزان به نشانی piroozanshop.com سفارش دهید و در کمترین زمان ممکن سفارش خود را تحویل بگیرید.


مزایای استفاده از سنسور مادون قرمز در درب اتوماتیک عبارتند از:

• سنسور مادون قرمز قادر می باشد  تصاویری جمع و جور و فشرده ارائه دهد.

• محدوده تشخیص سنسور مادون قرمز با دقت زیادی انجام می شود و این سبب ایجاد عکس العمل درست و به جا در زمان مناسب است.
• دقیق بودن در تنظیمات نتیجه و مزیت استفاده از سنسور مادون قرمز در درب اتوماتیک است. شما به راحتی می توانید به انواع گزینه های تعبیه شده در منوی تنظیمات دسترسی پیدا کنید و با به وجود آوردن تغییرات دلخواه به تنظیم مورد نظر خود برسید و آن را ذخیره کنید .

مادون قرمز در درب اتوماتیک - درب اتوماتیک | درب اتوماتیک شیشه ای | درب  اتوماتیک پارکینگ

معایب استفاده از سنسور مادون قرمز در درب های اتوماتیک عبارتند از:

• از عیوب سنسورها این است که اشیاء ثابت قابل تشخیص نیستند.
• تفاوت دما اشیاء در این سنسورها قابل تشخیص نمی باشد که اینموضوع باعث می شود نتواند قدرت تشخیص اجسام سرد و گرم را داشته باشد. به نحوی که حتی در صورتی که اختلافی جزئی بین زمینه و شی مورد نظر وجود داشته باشد، این گونه سنسور ها از دقت کمتری بهره خواهند گرفت.

 


شرکت ایمن جام پیروزان ارائه دهنده انواع شیشه های مختلف و متنوع از جمله برفی با بهترین کیفیت و مناسبترین قیمت می باشد و در صورت نیاز  هم نصب شیشه را بر عهده خواهد گرفت. شما مشتریان عزیز می توانید محصول مورد نظر خود را از طریق سایت شرکت ایمن جام پیروزان به نشانی piroozanshop.com سفارش دهید و در کمترین زمان ممکن سفارش خود را تحویل بگیرید.


درب اتوماتیک شیشه ای | دورال در تولید کننده درب اتوماتیک-درب اتوماتیک شیشه  ای

در حال حاضر غالبا سه نوع سنسور درب اتوماتیک شیشه ای در سیستم های درب اتوماتیک مورد استفاده قرار می گیرد. دو نوع از این سنسور ها توسط امواج مادون قرمز (بصورت پسیو و اکتیو) و یک نوع توسط امواج الکترومغناطیسی حرکت را تشخیص داده و دستورات لازم را به مدارفرمان درب اتوماتیک صادر می کند.

سنسور درب های اتوماتیک شیشه ای مادون قرمز پسیو:

طریقه عملکرد سنسور های پسیو در درب های اتوماتیک بسیار شبیه به کاری است که دوربین های مادون قرمز درون ساختمان ها برای تشخیص تلفات حرارتی انجام می دهند. سنسور مادون قرمز پسیو قادر است با انجام یک سری تنظیمات ساده، تصویری از نحوه حرکت هایی که به سمت درب اتوماتیک مورد نظر انجام می گیرد به وجود آورده و آن ها را به خاطر بسپارد. در صورتی که تصویر ایجاد شده دچار تغییر شود، این سنسور ها قادرند تا با تغییرات جدید ایجاد شده مطابقت پیدا کنند.

مزایای سنسور مادون قرمز پسیو: 

می توانند بسیار دقیق تنظیم شوند. محدوده تشخیص بسیار دقیقی دارند.

معایب سنسور مادون قرمز پسیو:

اشیاء ثابت غیر قابل تشخیص می باشند. اشیائی که با زمینه اختلاف دما ندارند غیر قابل تشخیص می باشند. در صورتی که اختلاف دما بین زمینه و شی مورد نظر جزئی باشد دقت عملکرد سنسور کاهش پیدا خواهد کرد.

سنسور درب های اتوماتیک شیشه ای مادون قرمز اکتیو:

این سنسور ها از نوع استاتیک می باشند و این توانایی را دارند که فقط اشیا و اشخاص را تشخیص دهند.

طریقه عملکرد سنسور های مذکور در درب های اتوماتیک بدین صورت است که وقتی افراد یا اشیا باعث شکستن پرتو نور مادون قرمز می شوند سنسور ها وارد عمل شده و باعث باز شدن درب اتوماتیک می شوند. این سنسور ها قادر به تشخیص اجسام در سطوح وسیعی که روی فواصل مرکزی نوری لنز های فرستنده و گیرنده قرار می گیرند، می باشند.

سنسور های اکتیو به دو دسته مجزا تقسیم می شوند که عبارتند از:

حذف کننده زمینه:  این سنسور ها اغلب در درب اتوماتیک نوع گردان یا چرخان مورد استفاده قرار می گیرد زیرا با توجه به چرخشی بودن درب های اتوماتیک امکان ایجاد پس زمینه یا background وجود ندارد. بنابر این سیستم نیازی به زمینه ای همچون دیوار یا سطح زمین در مورد مذکور ندارد.

آنالیز کننده زمینه:  این سنسور ها بر خلاف سنسور قبلی برای باز کردن درب اتوماتیک مربوطه نیازمند سیگنالی از زمینه است تا بتواند عملکرد مناسب را داشته باشد. این سیستم ها برای عملکرد سنسور ها نیازمند یک زمینه یا ground که در حوزه درب های اتوماتیک شامل دیوار یا کف زمینی است که درب اتوماتیک روی آن قرار گرفته.

علاوه بر موارد ذکر شده سطح مورد نظر برای پویش اجسام درون فواصل ممکن از پیش تعیین شده به صورت مکانیکی تنظیم می شود. همچنین هر شی ای که درون این ناحیه قرار گیرد به صورت استاتیکی نمایان خواهد گردید.

سنسور درب اتوماتیک شیشه ای میکروویو:

امواجی الکترومغناطیسی با طول موج بیشتر از یک گیگاهرتز توسط سنسور ارسال شده و بازتاب آن از کف زمین، دیوار و سایر سطوح به گیرنده برگشت داده شده و مورد بررسی قرار می گیرد.

در صورتی که هیچ حرکتی در محل تحت نظارت وجود نداشته باشد، فرکانس ارسالی و دریافتی یکسان باقی می ماند که نشان دهنده این است که محل عاری از هر جنبده ای است. با قرار گرفتن هر موجود زنده یا غیر زنده در محل تحت پوشش، فرکانس برگشتی در نتیجه برخورد به شئ با فرکانس ارسالی متفاوت بوده و این اختلاف توسط سنسور درب اتوماتیک شیشه ای آشکار شده و باعث فعال شدن سوئیچ خروجی میگردد. میزان امواج سنسورهای مایکروویو مورد استفاده از هر نظر برای انسانها وحیوانات ایمن است.

منبع: akambc

parsonicdoor

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


7 + پنج =