سایت 118 گلس،​تخصصي ترين سايت صنعت شيشه کشور
 سایت 118 گلس،​تخصصي ترين سايت صنعت شيشه کشور
کفپوش شیشه ای چیست؟

کفپوش شیشه ای چیست؟

کف شیشه ای

کفپوش شیشه ای، یک المان خیره کننده و چشمگیر در هر فضای داخلی و بیرونی به شمار می آید. به علاوه نور را به داخل ساختمان و به طبقات پایین تر سرازیر کرده و در عین حال از سادگی تطبیق پذیری در طراحی برخوردار است. این ایده جالب البته بسیار مدرن، شیک و تا حدودی گران است و در شمار آخرین ترندهای طراحی دکوراسیون داخلی و بیرونی محسوب می شود. بیایید با این گزینه های زیبا و کاربردی و همچنین مزایا و معایب و نصب و اجرای آنها بیشتر آشنا شویم. همان طور که می دانید از شیشه لمینت برای کف شیشه ای ( از حداقل دولایه شیشه سکوریت با لایه PVB ) استفاده می کنند.

کف شیشه ای در طراحی داخلی

واقعیت این است که در حالت ایده آل، فضای داخلی باید از ورودی های کافی نظیر پنجره و درب های شیشه ای و غیره برای عبور نور طبیعی برخوردار باشد. اما متاسفانه به دلیل محدودیت مجوزهای ساخت و کمبود امکانات موجود، همیشه نمی توان این قابلیت را به حد کافی به ساختمان افزود. به عنوان مثال ممکن است. اجازه اضافه کردن پنجره های بیشتر در سازه وجود نداشته باشد و یا اندازه پنجره ها را نتوان بزرگتر در نظر گرفت.

در چنین شرایطی کف شیشه ای به کمک معماران و طراحان دکوراسیون می آید و نصب آنها، از انسداد نور طبیعی جلوگیری می کند. این المان ها، بهترین گزینه برای گسترش فضای موجود و همچنین روشن کردن راهروهای تاریک، زیرزمین و طبقات پایینی هستند.

از کف شیشه ای هم در اماکن عمومی و هم در اماکن خصوصی از جمله هتل ها، دفاتر کاری مدرن، ویلاها، گالری های هنری، رستورانها و حتی پل عابر پیاده استفاده می شود. این گزینه ها می توانند به عنوان جاذبه های توریستی مطرح شوند و منظره بهتر و موثرتری از زندگی شهری ارائه دهند.

گفتنی است که کف های شیشه ای را می توان به هر شکل و رنگی ایجاد کرد. گاهی در اجرای این المانها، تمام کفپوش از شیشه لمینت درنظر گرفته می شود و گاهی شیشه صرفا به عنوان یک گزینه افزودنی در کنار سایر متریال سنتی نظیر چوب و سنگ در کفپوش بکار می رود.
جالب است بدانید که کف های شیشه ای برای هر بخش از فضای داخلی از جمله راه پله ها، آشپزخانه، حمام، اتاق نشیمن، مکان های غذاخوری، اتاق های صنایع دستی یا فضاهایی با استخرهای داخلی ایده آل هستند. این المان ها به راحتی تمیز می شود و به دلیل سطح صاف و صیقلی، از تجمع باکتری ها و میکروب ها جلوگیری می کند.

کفپوش شیشه ای رستوران ها

استفاده از شیشه برای ساخت آیتم های مختلف در ساختمان ها به شدت محبوب و پرطرفدار شده و سبب افزایش رشد استفاده از آن نیز شده است. کفپوش های شیشه ای یکی از به روزترین استفاده هایی است که از شیشه در صنعت ساختمان و سایر فضاها می‌شود. کفپوش شیشه ای برای رستوران ها، جزو آن دسته از سازه‌هایی هستند که برای بازدید گردشگر و کسب درآمد محسوب می‌شوند. کف‌پوش شیشه‌ای، با ایجاد سطحی شفاف و دل‌انگیز در دکوراسیون دیوارها، سقف و همین طور پوشش کف و… تحولی بزرگ را در فضای رستوران ایجاد می‌کند، زیبایی و منحصر به فرد بودن هر کدام از این قسمت‌ها موجب می شود که اتاق دل‌انگیز و چشم‌گیرتر به‌ نظر برسد. کف‌پوش‌های شیشه‌ای رستوران ها نمونه‌ای از پوشش‌های مناسب و کاربردی برای کف هستند که در فضای منزل از انواع مختلف آن‌ها می‌توان بهره برد و نسبت به سایر کف‌پوش‌ها از جذابیت خاصی برخوردارند. استفاده از شیشه برای کف دارای مزایای بسیار زیادی است که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت.

 

کف شیشه ای راه پله

کف پوش های شیشه ای، در المان هایی نظیر پله ها نیز مطرح می شوند و پلکان شیشه ای را شکل می دهند. به طور کلی محصولات شیشه ای از تنوع بالایی برخوردارند و راه پله شیشه ای نیز از این قاعده مستثنی نبوده و مجموعه ای از طرح ها، سبک ها، بافت ها در این رابطه ارائه شده اند. این گزینه ها به صورت شفاف یا مات بسته به سلیقه صاحبان ملک قابل نصب هستند و جلوه ای منحصر به فرد به فضا می بخشند.

واقعیت این است که طی دو دهه گذشته، کف پوش شیشه ای راه پله ها به آرامی جایگزین راه پله های چوبی و سنگی شده اند. این گزینه ها که از کف های شیشه ای برخوردارند، ظرافت بیشتری به خانه یا دفتر کارتان می بخشند. این خطوط شفاف و تمیز، می توانند به یک نقطه کانونی در فضایتان بدل شوند. پله های شیشه ای، ضد رطوبت بوده و نمی پوسند و دچار خوردگی نمی شوند. به علاوه احساس راحتی بیشتری برای ساکنان فراهم می کنند.

نصب و اجرای کف شیشه ای

قبل از هر چیز توصیه می کنیم کف شیشه ای را در زیر منابع نورگیر نظیر پنجره های کف به سقف نصب کنید تا نور بیشتری به سمت پایین کف پوش نفوذ کند. وقتی نوبت به انتخاب این گزینه های شیشه ای فرا می رسد، باید دید حریم خصوصی در چه اولویتی قرار دارد. در واقع برای ایجاد حریم شخصی بالاتر، لازم است که از شیشه های مات یا نیمه شفاف برای کفپوش استفاده شود. با این حساب هنوز هم نور قابلیت عبور و رسیدن به سطوح پایین تر سازه ساختمانی را خواهد داشت. باید گفت شیشه های مات، در ساخت کف شیشه ای فوق العاده محبوب هستند و بیش از سایر مدل ها کاربرد دارند.

از نظر ضخامت و قدرت تحمل بار نیز باید بررسی شود که کف شیشه ای قرار است در کدام قسمت ساختمان قرار گیرد. در مکان هایی نظیر فروشگاه ها که وسایل سنگین نظیر قفسه های حاوی اجناس قرار دارند و یا افراد زیادی در رفت و آمد هستند، لازم است که کف های شیشه ای ایمن، ضخیم و چندلایه در ترکیب با فلز، چوب و سایر مصالح ساختمانی به کار گرفته شوند.

و اما در مورد نوع شیشه باید گفت برای ساخت کفپوش شیشه ای تقریبا همیشه از شیشه لمینت یا سکوریت استفاده می شود. شیشه سکوریت که به شیشه ایمنی نیز شهرت دارد، در زمان ساخت تحت حرارت بسیار بالا قرار می گیرد و سپس به طور ناگهانی سرد می شود. در نتیجه سطح شیشه به شدت فشرده شده و در برابر انواع فشارهای مکانیکی و شوک های حرارتی مقاوم است. حتی در صورت شکسته شدن، خرده هایش تیز نیستند و به اطراف پراکنده نمی شوند.
شیشه های لمینت نیز سطح بالایی از ایمنی را برای افراد حاضر در محیط فراهم می کنند.

این المان ها، شامل دو صفحه شیشه ای هستند که یک لایه PVB در بین آنها قرار داده شده است. این لایه میانی باعث می شود در صورت خرد شدن شیشه، تکه ها متصل بهم نگه داشته شوند و به اطراف پراکنده نشوند. از نظر استحکام نیز باید گفت شیشه های لمینت، 5 برابر شیشه های معمولی در برابر ضربه، خراش و شکستگی مقاومت دارند. به علاوه این شیشه ها، بهترین عایق صوتی و حرارتی در ساختمان به شمار می آیند و از ورود سرو صدای اضافی فضای بیرون و همچنین هدررفتن گرما جلوگیری می کنند.
در هنگام نصب کف شیشه ای، این پانل های شیشه ای پیش ساخته در قاب هایی از آلومینیوم قرار داده می شوند تا بدین ترتیب، استحکام و امنیت کف شیشه ای افزایش یابد.

و در مورد انتخاب پیمانکار باید گفت نصب و اجرای کف شیشه ای به تخصص و مهارت احتیاج دارد. برای ایجاد ماندگاری و ایمنی این المانها، لازم است تمام استانداردها رعایت شده و اندازه گیری ها و درزگیری ها به نحوی مطلوب انجام شوند.

قیمت کف شیشه ای

در ابتدا برای قیمت گذاری لازم است که متراژ و مساحت کار مشخص شود. در کنار آن، ضخامت شیشه و تعداد لایه های مورد استفاده، نوع شیشه، ابعاد و متراژ شیشه، کیفیت، سهولت اجرا و نصب و تعداد افراد لازم برای نصب در تعیین قیمت نهایی موثرند.

 

معایب کف شیشه ای

کف شیشه ای در کنار انبوه مزایایی که برای ساکنان ساختمان به ارمغان می آورد، از معایبی نیز برخوردار است. این گزینه ها آلودگی ها و غبار را به وضوح هر چه تمامتر نشان می دهد، از این رو باید مرتبا تمیز شود. به علاوه بسته به نوع شیشه بکار رفته، ممکن است در معرض شکسته شدن باشند و در صورتی که از متریال بی کیفیت در این رابطه استفاده شود، این المانها می توانند لغزنده باشند و امنیت افراد را به خطر بیندازند. البته برای کسانی که به شدت به حریم شخصی وابسته هستند و در طبقات پایینی کف شیشه ای حضور دارند، این گزینه ها آزاردهنده خواهند بود.

 

ایده هایی زیبا برای شیشه کف

استفاده از پلکان شیشه ای داخلی و مارپیچ که در انتهای خود به کف شیشه ای ختم می شود، فضایی گسترده و مدرن و بسیار شیک فراهم کرده و در عین حال احساس سبکی و ارتباط بهتر با محیط اطراف و سایر فضای داخلی را برای مخاطبان به ارمغان می آورد.

با تهویه مناسب ناحیه زیر کف شیشه ای، می توان از این فضا به عنوان تراریوم یا آکواریوم یا آبنما استفاده کرد و فضایی شگفت انگیز و عجیب و غریب را به طراحی داخلی مدرن اضافه نمود. بدین ترتیب این طراحی چشمگیر، یک نقطه کانونی فوق العاده در این محیط ایجاد می کند.

استفاده از نرده های شیشه ای در کنار پله های شیشه ای، ضمن یک فضای امن برای جلوگیری از سقوط های ناخواسته، یک طراحی هوشمندانه برای برجسته کردن پلکان و تبدیل آن به نقطه کانونی به شمار می آید و ترکیبی منسجم و یکپارچه ایجاد می کند.

ترکیب نرده های استیل و پلکان شیشه ای، روندی است که امروزه در خانه های معاصر به چشم می خورد. این ترکیب، سقف را بلندتر و فضا را بزرگتر نشان می دهد و ساختاری مستحکم و با دوام ایجاد می کنند. باید گفت چنین ساختاری مناسب انواع مکان ها و طراحی هاست.

 

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


سه + 6 =