سایت 118 گلس،​تخصصي ترين سايت صنعت شيشه کشور
 سایت 118 گلس،​تخصصي ترين سايت صنعت شيشه کشور

آینه ضد بخار

آینه هوشمند ضد بخار از جمله مدل‌های مدرن و بروز آینه هست که در اون از سیستمی هوشمند برای جلوگیری از تشکیل بخار روی سطح آینه استفاده می‌شه. این قابلیت مخصوصا در محیط‌های مرطوب مثل حمام و سرویس بهداشتی کاربردی هستن. آینه از گذشته یه وسیله مهم در زندگی بشر محسوب می‌شده اما با پیشرفت صنعت آینه‌سازی و نیازهای حرفه‌ای‌تر مدل‌های خیلی پیشرفته‌تری در چند سال گذشته تولید شده. به نحوی که حتی شاهد تولید مدل‌های هوشمند آینه با قابلیت‌های مدرن بوده‌ایم و آینه ضدبخار هم یکی از انواع هوشمند آینه هست که به تولید می‌رسه. به جز ظاهر و به کارگیری از آپشن‌های هوشمد ، در کیفیت و مقاومت آینه هم پیشرفت قابل ملاحظه‌ای صورت گرفته. در ادامه با آینه هوشمند ضد بخار و قابلیت‌های کاربردی اون آشنا میشیم.

 

آینه هوشمند

آینه هوشمند یا آینه بک لایت نسل جدیدی از انواع آینه هاست که در سال‌های اخیر به یکی پرفروش‌ترین انواع آینه مبدل شده است . امکانات و آپشن‌های مدرن و خاصی در این آینه‌ها تعبیه می‌شود و علاوه بر آن این مدل آینه از نظر بصری نیز جلوه‌ای کاملا مدرن دارد. به خصوص در حال حاضر که توجه بیشتری به دکوراسیون منزل ، محل کار و … می‌شود . مدل‌های مختلفی از این نوع آینه بر اساس نیاز ها و درخواست مشتری تولید شده است .قابلیت‌هایی نظیر سیستم ضد بخار ، تغییر رنگ و شدت نور آینه ، اعلام ساعت و درجه حرارت محیط با توجه به سفارش به آینه بک لایت هوشمند اضافه می‌شود. با توجه به آپشن‌های متعدد ، برای تنظیم و کنترل این آینه‌ها ، سنسور تاچ ، حسگر تشخیص حرکت ، ریموت کنترل و یا دکمه معمولی در آینه نصب می‌شود.

 

عملکرد هر کدام متفاوت است و با توجه به درخواست مشتری امکانات و آپشن های مورد نیاز به آینه هوشمند اضافه خواهد شد . البته با توجه به مکان و کاربردی که آینه قرار می گیرد متفاوت است . برای مثال در سالن زیبایی استفاده از سنسور تایمر دار برای آینه ها مناسب نیست . بهتر است از ریموت یا دکمه تاچ برای خاموش و روشن کردن نور آینه استفاده نمود . تا عملکرد بهتری بتواند برای این نوع از فضاها داشته باشد.

آینه هوشمند ضد بخار

بر اساس تغییرات در نیاز های انسان آینه هایی با قابلیت های کاربردی وارد بازار شده اند . که یکی از این قابلیت ها ضد بخار بودن آن است . کاربرد آن بیشتر در حمام ، استخر ، جکوزی که محیط مرطوبی می باشند . با ایجاد بخار در محیط های مرطوب از شفافیت آینه کاسته شده و وضوح دید هم کاهش می یابد . پس برای رفع این مشکل در این گونه محیط ها می توان از آینه هوشمند ضد بخار استفاده کرد تا دیگر این مشکلات ایجاد نگردد. چرا که آینه هوشمند ضد بخار با عملکردی که دارد از ایجاد بخار روی آینه جلوگیری می نماید. تا همیشه یک آینه ای با صفحه شفاف و واضح بتوان داشت.

این ضد بخار بودن یک عملکرد بسیار منحصر به فرد و متفاوتی را ایجاد کرده است. که موجب شده تا در زمان محدودی بسیار مورد توجه قرار بگیرد. چرا که یکی از اصلی ترین مشکلات برای نصب آینه در این گونه محیط ها، ایجاد بخار روی آینه می باشد که در این صورت تصویر واضحی نیز در آینه تشکیل نمی شود.

 

آینه ضد بخار چگونه عمل می کند ؟

علت نشتن بخار روی سطح آینه ، اختلاف دمای سطح آینه با محیط اطراف است. به ویژه زمانی که از آب گرم استفاده شود این اختلاف دما افزایش می‌یابد. بخار هوا نیز تمایل دار به سمت سوح سرد حرکت کند. برای ممانعت از نشستن بخار روی سطح آینه باید دمای سطح آن گرم تر شود. آینه به وسیله انرژی الکتریکی گرم می‌شود . سپس به دلیل تبدیل انرژی الکتریکی به حرارتی در آینه دیگر بخار به علت گرم بودن سطح آن به بخار تبدیل نخواهد شد . چرا که بخار موجود در هوا با برخورد به سطح سرد آینه به قطرات و بخار آب روی آینه تبدیل می‌گردد. که با وجود گرم شدن سطح آینه دیگر این اتفاق نخواهد افتاد. در نتیجه آینه شفافیت خود را حفظ می‌کند و وضوح تصویر در آن حتی با وجود بخار فراوان در محیط از بین نخواهد رفت و بخاری نیز روی آینه نمی‌نشیند.

چرا که اغلب یکی از دغدغه ها برای آینه هایی که در فضاهایی مثل حمام و سرویس هستند ، تشکیل بخار روی آینه و تمیز کردن آن بدون ایجاد لکه می باشد. که آینه ضد بخار با عملکردی که دارد به راحتی این مشکل را حل کرده است و بسیار نیز مورد توجه قرار گرفته است.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


+ 7 = نُه