سایت 118 گلس،​تخصصي ترين سايت صنعت شيشه کشور
 سایت 118 گلس،​تخصصي ترين سايت صنعت شيشه کشور
استفاده از شیشه برای پوشش استخر

استفاده از شیشه برای پوشش استخر

چرا برای استخر از پوشش استفاده کنیم؟

اگر در حیاط منزل شما استخر وجود دارد، استفاده از پوشش برای آن مزایای زیادی خواهد داشت. از جمله این که:

  •  پوشش مناسب می تواند جلوی ورود گرد و غبار، حشرات، برگ درختان و زباله به آب استخر را بگیرد. در نتیجه نیاز به تصفیه و تعویض آب استخر بسیار کمتر شده و این باعث صرفه جویی قابل ملاحظه ای در مصرف انرژی و آب خواهد شد.
  • با استفاده از پوشش مناسب و عایق حرارت برای استخر می توانید در فصول سرد سال نیز از آن استفاده کنید.
  •  در بسیاری از منازل و ویلا ها، به دلیل اشراف ساختمان های اطراف، امکان استفاده از استخر برای تمام اعضای خانواده وجود ندارد. با استفاده از پوشش مات برای استخر، این مشکل برطرف خواهد شد.
  • با استفاده از پوشش برای استخر، می توانید با خیال آسوده به کودکان اجازه بازی در محوطه حیاط را بدهید و نگران سقوط آنان به داخل استخر نباشید.
  • استفاده از سقف یا پوشش های جدید برای استخر، زیبایی بیشتری به محوطه خواهد داد و حتی برای استخرهایی با طرح قدیمی، جلوه ای مدرن ایجاد می کند.

انواع پوشش استخر روباز - سایه روشن

انواع پوشش متحرک استخر

چنان که پیشتر گفتیم، سقف یا پوشش استخر های روباز در دو نوع ثابت و متحرک ساخته می شوند. شما می توانید با توجه به شرایط خود یکی از این دو نوع پوشش را انتخاب کنید.

پوشش های ثابت قابلیت باز و بسته شدن را ندارند و در واقع استخر روباز شما را به یک استخر سرپوشیده تبدیل می کنند. در حالی که با استفاده از پوشش متحرک ریلی می توانید در مواقع نیاز، پوشش را جمع کرده و به صورت روباز نیز از استخر استفاده کنید.

سقف شیشه ای استخر | پنجره دوجداره | پنجره upvc | قیمت سقف شیشه ای ...

پوشش استخر متحرک اتوماتیک (ریموت دار)

پوشش های متحرک ممکن است به صورت اتوماتیک و ریموت دار ساخته شوند، در این حالت برای باز و بسته کردن پوشش از برق شهری استفاده می شود و کاربر با استفاده از دکمه یا ریموت  به راحتی می تواند آن را باز یا بسته کند.

پوشش استخر متحرک دستی یا اهرمی

در حالت دیگر پوشش استخر متحرک به صورت دستی و اهرمی ساخته می شوند و کاربر باید با ایجاد فشار و هل دادن صفحات در مسیر ریل های تعبیه شده، و یا استفاده از دسته مخصوص یا اهرم دستی اقدام به جمع یا باز کردن پوشش نماید. به این نوع پوشش اصطلاحا تلسکوپی نیز گفته می شود.

در ساخت پوشش استخر از چه مواد و متریالی استفاده می شود؟

در ساخت این پوشش ها از متریال و مواد مختلفی مانند شیشه، اکریلیک و ورق پلی کربنات استفاده می شود. ورق پلی کربنات یکی از بهترین، امن ترین و متداول ترین گزینه ها برای ساخت سقف استخر است.

ورق پلی کربنات چیست؟

ورق  پلی کربنات، متریال جدید و محبوبی است که امروزه به دلیل ویژگی های خاصش، در ساخت انواع سقف های نورگیر برای استخر، حیاط، پارکینگ، بالکن، بسیار از آن استفاده می شود.

ورق پلی کربنات یکی از سخت ترین مواد شفافی است که در ساختمان سازی جایگزین شیشه می شود. دلیل این امر سبکی ورقه های پلی کربنات  در مقایسه با شیشه و قابلیت انعطاف پذیری آن است. همچنین ورقه های پلی کربنات در مقابل ضربه و فشار و تحمل وزن، بسیار مقاوم هستند که این ویژگی سبب شده تا از این متریال حتی در ساخت سازه های ضد زلزله نیز استفاده شود. ورقه پلی کربنات در انواع رنگی، سفید، شفاف، مات  و با درجات عبور نور مختلف عرضه می شود. ورقه های پلی کربنات دارای یک لایه ضد UV هستند که باعث فیلتر شدن این اشعه مضر و بیماری زا می شود. این متریال ساختمانی در برابر خش و خراش نیز مقاومتی مانند شیشه دارد.

پوشش استخر متحرک پلی کربنات چه ویژگی هایی دارد؟

می توانید بر حسب نیاز و سلیقه خود انتخاب کنید که پوشش متحرک استخر شما تا چه میزان نور آفتاب را از خود عبور دهد. پوشش استخر متحرک پلی کربنات، عایق حرارت و صوت نیز هست و باعث می شود تا محیط زیرین پوشش در فصول سرد سال نیز با حفظ دمای مطلوب مورد استفاده قرار گیرد. خاصیت ضد استاتیک بودن ورقه های پلی کربنات موجب می شود تا گرد و غبار و آلودگی بسیار کمتری روی سطح پوشش استخر بنشیند و کار نظافت و شستشوی آن بسیار راحت باشد. ورقه های مورد استفاده در ساخت پوشش استخر متحرک پلی کربنات، در برابر ضربه و فشار بسیار مقاوم و ضد شکنندگی هستند.

سقف شیشه ای استخر | پنجره دوجداره | پنجره upvc | قیمت سقف شیشه ای ...
اسکلت های به کار رفته در ساخت پوشش استخر متحرک پلی کربنات، ممکن است از جنس قوطی گالوانیزه، آلومینیوم  و یا پروفیل آهن باشد که با رنگ کوره ای یا اپوکسی پوشیده می شود. این اسکلت ها در برابر بخار آب و گاز های موجود در استخر (گاز کلر) مقاوم هستند و دچار زنگ زدگی و آسیب نخواهند شد.

ورقه های پلی کربنات، به لطف خاصیت انعطاف پذیری بالا، قابلیت اجرا در طرح های متنوعی را دارند. پوشش استخر متحرک، ممکن است به شکل چند وجهی، مستطیلی ساده، خمیده، قوس دار و هرمی ساخته شود.

پوشش های استخر متحرک علاوه بر قابلیت باز و جمع شدن، می توانند به گونه ای طراحی شوند که مانند پنجره نیز باز و بسته شوند تا کاربر بتواند در مواقع نیاز نور و هوای تازه را وارد محیط داخلی پوشش نماید.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


+ 8 = نُه