سایت 118 گلس،​تخصصي ترين سايت صنعت شيشه کشور
 سایت 118 گلس،​تخصصي ترين سايت صنعت شيشه کشور

انواع رنگ و طرح آینه

انواع رنگ اینه دکوراتیو

رنگ آینه های دکوراتیو

یکی از مسائل مهمی که به هنگام خرید آینه‌های تزیینی باید مدنظر داشت انتخاب رنگ آینه است. رنگ یکی از عناصر مهم دکوراسیون داخلی محسوب می‌شود و انتخاب نادرست آن می‌تواند هر چه که رشته اید را پنبه کند. آینه‌های بی رنگ رایج ترین آینه‌هایی هستند که در هنر آینه کاری به کار می‌روند و به خوبی با سایر عناصر خانه جفت و جور می‌شوند. با اینحال رنگ‌های دیگری هم برای آینه‌های دکوراتیو وجود دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به رنگ مسی، شامپاینی، طلایی، دودی، برنزی، عسلی اشاره کرد.

طرح‌های مختلفی که در آینه کاری به کار می‌روند

حالا که تا حدودی با هنر زیبای آینه کاری آشنا شدیم باید ببینیم در این هنر از چه طرح‌هایی استفاده می‌شود. بررسی این طرح‌ها کمک تان می‌کند بهتر و هوشمندانه‌تر تصمیم بگیرید و این آینه‌ها را به درستی در دکوراسیون خانه تان مورد استفاده قرار دهید.

آینه کاری هایی به شکل لوزی

اگر شکل‌های هندسی را دوست دارید بدون شک عاشق آینه کاری های لوزی مانند خواهید شد. در این روش، آینه‌های موجود به شکل لوزی برش می‌خورند و با نظم در کنار هم قرار می‌گیرند. این هنر دست هنرمند است که آینه های برش خورده را به گونه‌ای در کنار هم جای می‌دهد که حال و هوای خانه را متحول می‌کند.

آینه کاری به شکل الماس

آینه‌هایی که به شکل الماس در می‌آیند طرفداران خاص خود را دارند. این آینه‌ها در بخش‌های مختلفی از منزل نصب می‌شوند و بر جذابیت خانه می‌افزایند. به خاطر داشته باشید که دنیای آینه‌های تزیینی دنیای بزرگی است. پس خودتان را محدود به یک رنگ و یک طرح نکنید. در میان طرح‌های مختلف بگردید و رنگ‌های متنوع همچون برنزی، مسی، طلایی و سفید را کاوش کنید.

اینه کاری به طرح شش ضلعی

در میان طرح‌های مختلفی که در هنر آینه کاری مورد استفاده قرار می‌گیرد، طرح‌های شش ضلعی محبوبیت ویژه‌ای دارند. شما می‌توانید از این آینه‌ها برای تزیین دیوار راهرو استفاده کنید یا آشپزخانه تان را به کمک آن‌ها زیباتر و جذاب‌تر نمایید.

هنر آینه کاری چگونه اجرا می‌شود؟

هنر آینه کاری

نوبتی هم که باشد نوبت به بررسی روش‌های اجرایی هنر ظریف و شگفت انگیز آینه کاری می‌رسد. قبل از اینکه به سراغ معرفی فرآیند اجرای آینه کاری برویم باید با ابزارهایی که در این هنر مورد استفاده قرار می‌گیرند هم آشنا باشیم. در هنر آینه کاری ابزارهای مختلفی استفاده می‌شود که از جمله آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • سریش
  • گچ نرم
  • خط کش
  • میز مخصوص برای برش
  • الماس برای برش آینه
  • چسب مخصوص

استاد یا هنرمندی که این هنر زیبا را اجرا می‌کند طرح مدنظر خود را بر روی کاغذ پیاده می‌کند. اینکه برای تولید آینه های مختلف از چه طرحی استفاده شود به خواسته طراح و هنرمند بستگی دارد. بعد از اینکه طرح مدنظر به خوبی بر روی کاغذ قرار گرفت  آن را روی سطح کار قرار می‌دهند و به اصطلاح گرده زنی می‌کنند.

طرحی که به کمک گرده بر روی دیوار قرار گرفته است را با قطعات مختلف آینه می‌پوشانند تا طرحی زیبا و چشم نواز به وجود آید. در این فرآیند از گچ و سریش برای چسباندن تکه های مختلف آینه به هم استفاده می‌کنند.

اگرچه این روش سنتی روش بی نظیری برای تزیین خانه‌هایمان است اما به کمک آینه های دکوراتیوی که به صورت آماده به فروش می‌رسند هم می‌توان از هنر آینه کاری بهره برد. کافیست مکان مدنظر برای چسباندن این آینه‌ها را تعیین کنید و سپس به سراغ خرید آینه‌های آماده و زیبا بروید. استفاده از این آینه‌ها کار چندان سختی نیست و می‌توان آن‌ها را به راحتی بر روی دیوار نصب کرد.

 

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


− 3 = دو