سایت 118 گلس،​تخصصي ترين سايت صنعت شيشه کشور
 سایت 118 گلس،​تخصصي ترين سايت صنعت شيشه کشور
شيشه هاي دوجداره اسپايدر

انواع شیشه های دوجداره اسپایدر

شیشه اسپایدر

شیشه های دوجداره اسپایدر:برای اجرای نمای ساختمانی می توان روش های مختلفی را بکار برد که هر یک از آن ها دارای ویژگی های متفاوتی هستند به عنوان مثال نمای کرتین وال از ترکیب فریم های آلومینیومی و upvc با شیشه های دوجداره تشکیل شده است اما در این مقاله قصد داریم شما را با یکی از جدیدترین نماهای ساختمانی مدرن یعنی نمای شیشه اسپایدر بیشتر آشنا کنیم ، شیشه سکوریت اسپایدر نسبت به سار نماهای ساختمانی از محبوبیت بیشتری بین مهندسان ساختمانی و طراحان دکوراسیون برخوردار است .

روش قدیمی تر نمای شیشه اسپایدر همان نمای فریم لس نام دارد که از فریم های آلومینیومی پشت کار و شیشه های سکوریت دوجداره شده تشکیل شده است اما در نمای اسپایدری هیچ گونه فریمی چه در روی کار و چه در پشت کار استفاده نمی شود و به عبارتی نمای شیشه اسپایدر از تعدادی شیشه سکوریت که کنار هم قرار گرفته است ایجاد خواهد شد .

شیشه اسپایدر

نحوه تولید و اجرای نمای شیشه اسپایدر 

در گام نخست باید اندازه گیری دقیق پروژه توسط تیم فنی صورت گیرد زیرا اندازه گیری در اجرای پروژه اسپایدری مهم ترین بخش محسوب می شود پس از اندازه گیری دقیق شیشه های سکوریت تولید می شوند در این مرحله با توجه به اندازه گیری و طرح مورد شیشه ها توسط دستگاه CNC برش داده شده سپس وارد کوره های با درجه حرارت بسیار بالا می شوند .

در مرحله سوم فرآیند تولید و اجرای شیشه اسپایدر شیشه های سکوریت شده توسط لایه PVB به شیشه لمینت تبدیل می شوند به طوری که دو عدد شیشه سکوریت با ابعاد یکسان روی هم قرار گرفته و لایه PVB بین آن ها قرار می گیرد ، علت استفاده از شیشه های لمینت فریم لس بودن شیشه می باشد چرا که در این صورت احتمال شکستن شیشه وجود داشته اما با لمینت کدرن شیشه ها حتی اگر شیشه شکسته شود خطری را در پی نخواهد داشت .

در نهایت هم با استفاده از یراق های مخصوص شیشه اسپایدر فرآیند نصب پیچیده این نوع نمای شیشه ای انجام می شود توجه داشته باشید کوچکترین اشتباهی در هنگان نصب موجب شکستن شیشه ها خواهد شد لذا با محسایت دقیق و نصب گام به گام می توان از بروز خطاهای متداول در اجرای چنین پروژه ای جلوگیری کرد .

شیشه اسپایدر

شیشه اسپایدر رنگی   

در طرح های جدید نمای ششه ای اسپایدری از شیشه های سکوریت رنگی جهت اجرای نما استفاده می شود چرا که در اجرای نمای شیشه ای مدرن ترکیب صحبح رنگ ها از شاخص های مهم به شمار می رود و از انواع آن می توان به شیشه های سکوریت رنگی دودی ، برنز ، مسی ، آبی ، بنفش و سبز تولید می شود .

 

شیشه اسپایدر کریستال

به طور کلی شیشه های شفاف اسپایدری به سه دسته ی فلوت ، سوپر کلیر و کریستال تقسیم می شود که در این بین شیشه کریستال یا اکسترا کلیر دارای بیشترین میزان شفافیت و وضوح است .

شیشه اسپایدر

شیشه اسپایدر طرح دار

با بهره گیری از دستگاه چاپ و سندبلاست انواع شیشه های سکوریت طرح دار تولید می شود به عنوان مثال می توان روی نرده های شیشه ای لوگوی مجموعه را حکاکی کرد .

 

شیشه اسپایدر خم

برای تولید شیشه های خم ابتدا شیشه در ابعاد مورد نظر برش داده شده سپس قالب فلزی با شعاع خم مورد نیاز ساخته می شود در نهایت هم شیشه به همراه قالب فلزی داخل کوره قرار داده خواهد شد ،

 

شیشه اسپایدر پارتیشن

امروزه حتی پارتیشن های شیشه ای نیز به روش اسپایدری نصب می شود بدین شکل دیگر نیازی به استفاده از فریم های مختلف آلومینیومی ، UPVC  و استیل رنگی نیز وجود ندارد ، شیشه اسپایدر پارتیشن از قیمت بالایی برخوردار است به همین دلیل در پروژه های خاص مورد استفاده قرار می گیرد .

 

ضخامت شیشه اسپایدر

برای اجرای نمای شیشه ای اسپایدر معمولا از دو شیشه ۵ میل لمینت شده ( شیشه ۱۰ میل ) استفاده می شود اما با توجه با ابعاد شیشه ها می توان ضخامت شیشه را تغییر داد به عنوان مثال برای اجرای نمای شیشه اسپایدر که ابعاد شیشه ها بیش از ۲ مرت مربع در نظر گرفته شده است باید از شیشه های ۸ میل لمینت شده ( شیشه ۱۶ میل ) بکار برد .

 

شیشه اسپایدر حکاکی شده 

با استفاده از دستگاه هوشمند مستر طرح های مختلفی روی شیشه های اسپایدری حکاکی یا اینگریوینگ می شود به عبارتی در این روش طرح مورد نظر روی شیشه تراشیده ( کنده کاری ) خواهد شد .

شیشه اسپایدر

یراق شیشه اسپایدر

اینکه چه نوع یراقی برای اجرای نمای شیشه ای اسپایدری بکار برده شود بسیار مهم خواهد بود چرا که در صورت استفاده از یراق های متفرقه که عمدتا در کشور چین تولید می شود پس از مدت کوتاهی باید تعمیر شوند و اینکه امکان شکستن شیشه ها به دلیل برخورد به یکدیگر وجود دارد .

 

شیشه اسپایدر نرده شیشه ای

در طراحی دکوراسیون داخلی امروزه از تکنیک اسپایدر برای نصب نرده های شیشه ای استفاده می شود چرا که در صورت استفاده از نرده های استیل و آهنی زیبایی نمای شیشه تا حدودی از بین خواهد رفت .

 

شیشه اسپایدر هوشمند 

طرح خاصی از شیشه های اسپایدر که با استفاده از ریموت شیشه از حالت مات به شفاف و برعکس تبدیل می شود ، شیشه هوشمند از طریق الکتریسیته عمل کرده و با قطع جریان برق از کار خواهد افتاد .

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


8 + هفت =