سایت 118 گلس،​تخصصي ترين سايت صنعت شيشه کشور
 سایت 118 گلس،​تخصصي ترين سايت صنعت شيشه کشور

دلایل استفاده از شیشه در طراحی داخلی

بهبود بهره ‌وری انرژی با انتخاب صحیح شیشه

بهره وری انرژی دغدغه بسیاری از معماران، طراحان و حتی ساکنان و کاربران فضاهای داخلی است، چرا که قیمت انرژی به صورت چشمگیری در حال افزایش است. دغدغه های محیط زیستی هم از جمله دلایلی است که توجه ها را به موضوع بهره وری انرژی در فضاهای داخلی جلب کرده است. یکی از راه حل های مناسب استفاده از شیشه در طراحی بناست. استفاده از شیشه باعث می شود تا در فضای داخلی از بیشترین میزان نور طبیعی در روز بهره برده شود و ساکنان کمتر به سراغ نورهای مصنوعی بروند. همچنین پنجره هایی با شیشه های چندجداره به دلیل اینکه عایق حرارتی و صوتی هستند، به حفظ دمای محیط داخل کمک شایانی می کند و با جلوگیری از هدر رفت انرژی نیاز به وسایل گرمایشی را کمتر می کند.

شیشه دکوراتیو
شیشه دکوراتیو

تاثیر نور طبیعی بر محیط داخلی

علاوه بر اینکه تاثیر نور طبیعی بر سلامت انسان ثابت شده است و بدن همه نیازمند است ساعاتی در روز را در معرض آفتاب باشد، نور طبیعی بر روحیه افراد نیز تاثیر مثبت دارد و همچنین باعث می شود، فضای داخلی بزرگتر و رنگ ها درخشان تر جلوه کنند که با استفاده بیشتر از شیشه در طراحی و معماری بنا می توان به همه این موارد دست یافت.

شیشه دکوراتیو

ایجاد تنوع در دکوراسیون

امروزه گزینه های متنوعی از شیشه های فانتزی وجود دارد، انواع شیشه های رنگی، طرح دار، یخی و … را می توان به عنوان مصاحل ساختمانی در بیرون و نمای ساختمان، در دکوراسیون داخلی، در قطعات اصلی مبلمان و در اشیای تزیینی به کار برد. تنها لازم است تا نسبت به کاربری شیشه، یکی از انواع مختلف آن را انتخاب کنید و زیبایی دکوراسیون شیشه ای را به حداکثر ممکن برسانید. قدرت تطابق شیشه با رنگ، طرح و سبک دلخواه طراح دکوراسیون بسیار زیاد است

طرحی نو و مقاومت بالا

مقاوت در برابر ضربه در کنار مدرن بودن و متفاوت بودن یکی دیگر از مزیت های شیشه ها و دلایل استفاده از آن ست.

شیشه دکوراتیو
شیشه دکوراتیو

کمک به نظم بخشیدن و نظافت فضاهای داخلی

شیشه ها هم هستند و هم نیستند! این برای سامان دهی، نظم بخشیدن و جلوگیری از برخی آلودگی ها بسیار موثر است. مثل استفاده از آن ها در حمام ها. استفاده از محفظه های شیشه ای در حمام نه تنها محیط را لوکس می کند، بلکه باعث می شوند تا آب به بیرون از آن محدوده وان و دوش، تراوش نکند و بقیه فضای حمام خشک، تمیز و مرتب باقی بماند.

شیشه یک روند مدرن است

مصرف شیشه در بازارهای دکوراسیون به یک امر مدرن و مد روز تبدیل شده است. بندرت می توان یک فضای اداری و یا یک ساختمان تجاری را یافت که در آن از شیشه استفاده نشده باشد. خانه ها فضاهای مسکونی مدرن نیز دهه هاست در بسیاری از کشورها از حضور بیشتر شیشه استقبال می کنند. معماری ارگانیک که مبدع آن فرانک لوید رایت است، به لزوم استفاده هر چه بیشتر از شیشه تاکید دارد.

از میزهای شیشه ای گرفته تا قفسه ها و درها و پنجره ها، همه می توانند از انواع مختلف شیشه باشند. وجود شیشه در دکوراسیون  به قدری به چشم ما طبیعی است که نبودش در درخشان ترین فضاهای داخلی یا خارجی، فضا را کسل کننده خواهد کرد.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


1 × = هشت