سایت 118 گلس،​تخصصي ترين سايت صنعت شيشه کشور
 سایت 118 گلس،​تخصصي ترين سايت صنعت شيشه کشور
روف گاردن شیشه ای

روف گاردن شیشه ای

مقدمه

روف گاردن شیشه ای، مزایای بسیاری را به همراه دارد که شما شگفت زده می کند. پس از نصب، یک سقف سبز زیبا با نگهداری کم و سازگار با محیط زیست در اختیارتان خواهد بود. این سقف های سبز پوشیده از گلها و گیاهان همراه با یک طراحی دکوراسیون زیبا و مدرن، طبیعت را به خانه ها دعوت می کنند و فضای آرامش بخش و باشکوهی را به ساکنان هدیه می دهند. بیایید با طراحی دکوراسیون روف گاردن و بایدها و نبایدهای آن آشنا شویم و در مورد مزایای سقف های سبز بیشتر بدانیم

برای اطلاع از قیمت ها و مشاوره با کارشناسان ما  کارشناسان فروش شرکت ایمن جام پیروزان  تماس بگیرید.

روف گاردن شیشه ای |آبگون دیزاین

روف گاردن چیست

روف گاردن، هر نوع پوشش گیاهی است که در پشت بام ساختمان ایجاد می شود. واقعیت این است که در مناطق شهری پرجمعیت، حتی داشتن پشت بام یا پاسیویی کوچک نیز برای ایجاد روف گاردن مزیتی قابل توجه به شمار می آید. البته طراحی دکوراسیون روف گاردن به نحوی مطلوب و اصولی می تواند منجر به استفاده بهینه از این فضا شود. از مهمترین مزایای روف گاردن می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • از نظر بصری، فضایی بسیار شیک و جذاب و زیبا ایجاد می کند و قادر است تا 30 درصد، آلودگی های صوتی محیطی را جذب نماید
  • روف گاردن عایق حرارتی محسوب شده و در نهایت به کاهش هزینه های گرمایش و سرمایش و تهویه کمک کرده و به بهره وری انرژی می افزاید
  • گیاهان بام سبز قادرند با جذب آلاینده ها و انتشار اکسیژن، کیفیت هوا را بهبود بخشیده و به محیط زیست کمک کنند
  • روف گاردن می تواند مقدار قابل توجهی آب باران را جذب کند و به جلوگیری از جاری شدن سیلاب محلی کمک نماید.
  • مراکز شهر و محیط های شهری اغلب برای زندگی پرندگان، حشرات و سایر موجودات مناسب نیستندروف گاردن با جذب حیات وحش، به ارتقاء تنوع زیستی کمک می کند.
  • این بام های سبز از سقف ساختمان در برابر اشعه ماورا بنفش و باران اسیدی محافظت می کنند، بنابراین عمر طبیعی آن را طولانی می نمایند.

در نهایت باید گفت که وجود بام سبز و تناسب در طراحی دکوراسیون روف گاردن، به قیمت ملک می افزاید و موفقیت آن را در فروش بالا می برد. بنابراین به لحاظ سرمایه گذاری، یک المان مقرون به صرفه به شمار می آید.

اصول طراحی دکوراسیون پشت بام

دید فضای روف گاردن را محدود نکنید

این نکته را در طراحی دکوراسیون روف گاردن به یاد داشته باشید که این فضا اگر باز بماند، بزرگتر به نظر خواهد رسید. در این رابطه استفاده از نرده های شیشه ای به جای دیواره پاراپت، می توانند در این امر به شما کمک کنند. شیشه های سکوریت و لمینت گزینه های متداول و مقاومی در این راستا به شمار می آیند. همچنین نرده های شیشه ای را می توان به صورت فریم لس و یا فریم دار ایجاد کرد. نوع فریم لس آن چشم انداز نامحدودی ایجاد کرده و زیبایی بیشتری به فضا می بخشد

سقف روف گاردن | ویژگی های سقف روف گاردن | سقف روف گاردن متحرک

گزینه دیگر پاسیوها و آلاچیق های شیشه ای تاشو و جمع شو در روف گاردن هستند و از دیواره ها و سقف شیشه ای برخوردارند که ضمن ایجاد یک حفاظ در برابر بارندگی و طوفان و عوامل محیطی، می توانند نور طبیعی را نیز از خود عبور داده و به یک فضای دنج و روشن در روف گاردن ایجاد کنند.

آلاچیق شیشه ای مدرن و انواع شیشه های مورد استفاده در آلاچیق

به هر حال این حفاظ ها در طراحی دکوراسیون روف گاردن نه تنها دید شما را محدود نمی کنند، بلکه از سقوط های ناخواسته جلوگیری می نمایند. خصوصا اگر حیوان خانگی یا کودک خردسال دارید، وجود این المانها بسیار ضرورت دارند. البته اگر نگران حریم خصوصی تان هستید و نمی خواهید در معرض نگاه کنجکاو همسایه ها باشید، به راحتی می توانید از شیشه های مات استفاده کنید و این دید را از بیرون محدود نمایید

برای اطلاع از قیمت ها و مشاوره با کارشناسان ما  کارشناسان فروش شرکت ایمن جام پیروزان  تماس بگیرید.

درختان و گیاهان بلند بکارید

اگر پشت بام بزرگ است و فضا به اندازه کافی دارید، برای طراحی دکوراسیون روف گاردن بهتر است اطراف دیوارها را نیز پر از گیاه کنید تا فضای سبز روف گاردن را به حداکثر برسانید. این امر ضمن ایجاد زیبایی، به ایجاد حریم خصوصی نیز کمک خواهد کرد. در ضمن اگر فرصت چندانی برای نگهداری و مراقبت از گیاهان ندارید، پرورش بامبو و چمن ترکیب خوبی به محسوب می شوند. در غیر اینصورت گزینه هایتان نامحدود است و می توانید انواع درختان،  بوته ها و گلها را در این محدوده پرورش دهید.  

بسترهای مرتفع ایجاد کنید

ایجاد بسترهای مرتفع در مجاورت دیوارها در طراحی دکوراسیون روف گاردن ایده ای عالی است، به شرط اینکه ساختار کف پوش روف گاردن این اجازه را بدهد و ظرفیت لازم را داشته باشد. در این رابطه اطمینان حاصل کنید که از غشای ضد آب و یک سد ریشه ای ضخیم در کف روف گاردن استفاده شده که می تواند از نشت آب و یا رشد ریشه ها در سقف جلوگیری کند و مانع از آسیب رساندن به سقف طبقه پایین شود.
اگر مایل هستید می توانید کانتینرهای بتونی به عمق و عرض 2 فوت بسازید. این المانها به اندازه کافی عمیق هستند تا درختچه ها و بوته ها را در خود جای دهند. در غیر اینصورت باکس های چوبی نیز برای اینکار کفایت می کنند.

گیاهان مناسب را انتخاب کنید

وقتی صحبت از طراحی دکوراسیون روف گاردن به میان می آید، لازم است مطمئن شوید که تنوع گیاهان و تناسب اندازه های آنها را در ترکیب با هم حفظ می کنید. می توانید چند گیاه بزرگ، درختچه، چمن، گیاهان یک ساله و انواع دیگر را به نحوی مطلوب و هماهنگ در کنار یکدیگر قرار دهید. همچنین گلدان های مورد استفاده نیز بهتر است در اندازه های متفاوت بسته به کاربردشان درنظر گرفته شوند تا به زیبایی نمای روف گاردن بیفزایند

مبلمان یادتان نرود

از قبل تصمیم بگیرید چه نوع مبلمانی را می خواهید برای طراحی دکوراسیون روف گاردن خریداری کنید. آیا دوست دارید در روف گاردن استراحت کنید یا می خواهید در آنجا شام بخورید و از دورهمی لذت ببرید؟ بعلاوه لازم است مبلمان متناسب با سبک و مضمون باغ باشد.
اگر به دنبال یک طراحی مدرن هستید، بهتر است از عناصری ساده نظیر مبلمان راحتی با طرحی ساده استفاده کنید و یا نیمکت های چوبی را در قسمتهای مناسب روف گاردن بچینید. وجود یک تاب نیمکت نیز ایده جالبی است.

نقطه کانونی ایجاد کنید

یک نقطه کانونی چشم ها را به سمت خود جلب می کند. هر چیزی که جلب توجه می کند می تواند، بعنوان نقطه کانونی درنظر گرفته شود. یک آبنما، درختی بلند، چیدمان زیبای گلدان های مدرن، یک مجسمه و غیره همگی المان هایی کاربردی و زیبا برای ایجاد نقطه کانونی در طراحی دکوراسیون روف گاردن شما هستند.

برای اطلاع از قیمت ها و مشاوره با کارشناسان ما  کارشناسان فروش شرکت ایمن جام پیروزان  تماس بگیرید.

از نورپردازی غافل نشوید

البته روف گاردن جایی است که معمولا در طی روز از حداکثر نور طبیعی بهره می برد. این امر، نیاز به استفاده از المان های روشنایی نور مصنوعی را در طراحی دکوراسیون روف گاردن کاهش می دهد و به بهره وری انرژی می افزاید. هر چند که برای اجتناب از تابش مستقیم نور خورشید، می توان سایبانی در سقف درنظر گرفت

اما در عصر هنگام و زمانی که هوا رو به تاریکی می رود، لازم است که روف گاردن همچنان از روشنایی کافی برخوردار باشد. به خصوص در نزدیکی راه پله، باید نقاط روشن مناسبی ایجاد کرد. نور پردازی سقف و دیوارها در طراحی دکوراسیون روف گاردن نیز باعث بزرگتر نشان دادن آن در زمان تاریکی هوا می شود. پیشنهاد می کنیم از چراغ های آویز شیشه ای و یا لامپ های مدرن شیشه ای برای اینکار استفاده کنید تا هم جلوه ای شیک و امروزی ایجاد نمایید و هم از روشنایی چند برابر و منعکس کننده در شیشه لذت ببرید.

رنگ های محدود استفاده کنید

به یاد داشته باشید که برای ایجاد فضایی مدرن و شیک در طراحی دکوراسیون روف گاردن، نباید انبوهی از رنگها و المان های رنگی را در فضایتان به کار ببرید. استفاده از دو یا سه رنگ کافی است. همیشه یک رنگ را به عنوان رنگ پایه در نظر بگیرید و یکی دو رنگ دیگر را متناسب و هماهنگ با آن، برای وسایل و عناصر در روف گاردن انتخاب کنید. استفاده از چندین رنگ مختلف و متنوع برای دیوارها، کف پوش، نرده ها، مبلمان یا ظروف باعث می شود که روف گاردن بیش از حد شلوغ و بهم ریخته به نظر برسد
از رنگ های سرد و گرم، به صورت متعادل استفاده کنید تا جلوه زیبایی داشته باشید. و یادتان بماند که این رنگها با رنگ درختان، درختچه ها، گلها و چمن ها در هماهنگی باشند. بهترین ایده استفاده از رنگهای خنثی نظیر سفید، خاکستری، بژ و نیلی است که زیبایی گلها و گیاهان را برجسته تر می کنند.

از فضای عمودی بهره ببرید

از فضای عمودی استفاده کنید تا فضای بیشتری ایجاد نمایید. گلدانها و گیاهان را به دیوارها آویزان کنید و از کاشت های روی نرده و آویختن گلدانها به آنها بهره ببرید. حتی می توانید شلف هایی برای دیوار درنظر بگیرید و المان های تزئینی و گلدان هایی را در میان طبقات آنها قرار دهید. آویختن عناصر روشنایی دیوارکوب نیز، گزینه پرطرفدار و محبوب در طراحی دکوراسیون روف گاردن به شمار می آید.

زیبایی کف پوش را در نظر داشته باشید

از کف پوش غافل نشوید. نوع کفپوش باید متناسب با بودجه، آب و هوای منطقه ای که در آن زندگی می کنید و متناسب با سبک و طراحی دکوراسیون روف گاردن باشد. ایده جالب این است که بلوک های شیشه ای را در کنار کف پوش های چوبی یا سنگی در روف گاردن به صورت محدود استفاده کنید تا فضایی مدرن و سبک و جالب توجه ایجاد نمایید.

ایده هایی جالب برای طراحی دکوراسیون روف گاردن مدرن

  • یک برکه کوچک و زیبا، همراه با سنگهای تزئینی رنگی برای روف گاردن ایجاد کنید.
  • کف پوش گرانیت با مبلمان مدرن، فضایی شیک و جذاب فراهم می کند.
  • از یک وان آب گرم در هوای برفی و سرد لذت ببرید.
  • البته وجود یک استخر شنا در روف گاردن نیز، خالی از لطف نیست.
  • شومینه و روشنایی هایی با طراحی زیبا و مدرن، یک فضای گرم و صمیمی برای دورهمی های دوستانه یا عاشقانه و رمانتیک ایجاد می کند.
  • از عناصر سفید در زمینه خاکستری روف گاردن استفاده کنید.
  • نور مخفی را در جاهای مناسب در طراحی دکوراسیون روف گاردن را بکار ببرید.

چگونه روف گاردن خود را با شیشه دیزاین کنیم؟

 در نهایت باید گفت المان های تزئین دایره ای شکل، به ایجاد حس مدرنیته در طراحی دکوراسیون روف گاردن می افزایند.

برای اطلاع از قیمت ها و مشاوره با کارشناسان ما  کارشناسان فروش شرکت ایمن جام پیروزان  تماس بگیرید.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


شش × = 6