سایت 118 گلس،​تخصصي ترين سايت صنعت شيشه کشور
 سایت 118 گلس،​تخصصي ترين سايت صنعت شيشه کشور
زمان تعویض پنجره های UPVC

زمان تعویض پنجره های UPVC

پنجره های UPVC:تخمین زمان نصب و ساخت پنجره های UPVC  به غیر از زمانی که خود مالک آن ها را نصب کرده است تقریبا غیر ممکن می باشد ، با این حال در ایران از حدود ۱۰ سال پیش اکثر ساختمان های ساخته شده برای بهره گیری از مزایای پنجره دوجداره از پنجره های UPVC  استفاده کرده اند .

همچنین توجه داشته باشید که هر پنجره UPVC تولید شده قبل از سال ۱۳۸۷ در بهترین حالت از نظر راندمان انرژی ، در گرید C درجه بندی می شوند. پنجره های جدید UPVC مانند کتزولت دارای گرید A  کیفی می باشد که امروزه در سطح وسیعی مورد استفاده قرار می گیرند .

زمان تعویض پنجره های UPVC

عمر پنجره UPVC چه مدت است؟

به طور پیش فرض عمر پروفیل ها و پنجره های UPVC  ۲۰ سال در نظر گرفته می شود در صورتی که پنجره ها با پروفیل های ضعیف خیلی زودتر خراب می شوند ، چرا که این پنجره ها به طور مناسب عایق رطوبت نیستند و به تدریج کارایی خود را از دست می دهند.

همچنین باید بدانید در مواقع خراب شدن پنجره فقط  پروفیل های UPVC  علل خرابی نمی باشند و عواملی همچون یراق آلات پنجره و سایر عناصر نیز می توانند باعث آن شوند .

برخی از شاخص ها نشان می دهد یک پنجره uPVC به آخر عمر خود رسیده است :

                 ۱٫از بین رفتن خاصیت عایق بودن ( بری گرما ، سرما و گرد و غبار .. )

بارزترین نشانه ای که نیاز به تعویض پنجره UPVC  را نشان می دهد  ار بین رفت خاصیت عایق بندی است .

                 ۲٫تراکم در قسمت داخلی پنجره ها

هوای سرد به سمت قسمت داخلی می رود و راندمان پنجره به خطر افتاده است.

                 ۳٫نشت

به طور کلی نشان زمانی که علیق بندی پنجره ضعیف شده است  یا اینکه حفره های تخلیه مسدود شده اند. بسته به شدت آسیب، می توان این حفره ها را اصلاح کرد اما ممکن است زمان آن باشد که عملکرد کلی شیشه چندجداره  به مشکل خورده باشد و نیاز به تعویض کلی رسیده باشد .

آیا پنجره UPVC خاصیت عایق خود را از دست می دهد؟

همانطور که در بالا گفته شد پنجره UPVC شما می تواند ایراداتی را ایجاد کند که عملکرد عایق بندی آنها را کاهش می دهد. اما نکته دیگری وجود دارد که در اینجا باید مورد توجه قرار دهیم. اثر پنجره به طور مستقیم تحت تأثیر میزان فاصله بین تخته ها است که توسط زهوار کنترل می شود. پنجره های قدیمی از شکافی در حدود ۶ میلی متر استفاده می کردند در حالیکه در پنجره های مدرن  تقریباً ۱۶ میلی متر هستند. بنابراین نتیجه می گیریم که اگر شیشه دوجداره uPVC قدیمی خود را با لوازم مدرن جایگزین کنید ، خانه شما بسیار بهتر عایق بندی خواهد شدو از نظر اقتصادی مقرون به صرفه تر خواهد بود .

آیا تعویض پنجره های قدیمی به پنجره UPVC  به ارزش خانه من اضافه می کند؟

شکی نیست که پنجره های دو جداره قدیمی و زرد رنگ برنمای منزل شما تأثیر منفی خواهد گذاشت و جایگزینی آنها با پنجرهUPVC   که از نظر عایق بندی  کارآمد تر هستند ، تفاوت بزرگی ایجاد می کند. همچنین در نظر بگیرید که شیشه های دو جداره مدرن در نما و رنگ های بسیار گسترده تری قرار دارند.

سبک هایی برای هماهنگی با سن و معماری خانه شما وجود دارد که ظاهر کلی آن را به شدت بهبود می بخشد.

شرکت کتزولت تحت لیسانس کتزولت آلمان ،امیدواراست  که این اطلاعات برای شما عزیزان مفید واقع شده باشد و همانطور که در بالا ذکر شد دلایل زیادی وجود دارد که ممکن است اکنون زمان تعویض پنجره های دو جداره UPVC قدیمی شما باشد. اگر می خواهید در مورد پنجرهUPVC  موجود خود یا  بسیاری از گزینه های جدید پنجره موجود در دسترس شما اطلاعات بیشتری داشته باشید ، لطفا با ما تماس بگیرید. ما خوشحال می شویم که به شما در انتخاب بهترکمک کنیم.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


− 1 = پنج