سایت 118 گلس،​تخصصي ترين سايت صنعت شيشه کشور
 سایت 118 گلس،​تخصصي ترين سايت صنعت شيشه کشور
ساخت شیشه رنگی

ساخت شیشه رنگی

شیشه نقشینه می‌تواند به قطعه‌های شیشه رنگین یا به هنر و صنعت استفاده از این قطعه‌ها اشاره کند. قدمت این هنر به هزار سال می‌رسد. نحوه ساخت شیشه رنگی شامل طراحی اولیه روی کاغذ، سپس تعیین رنگ هر قسمت طرح و شماره گذاری وتعیین جهت آن، متناسب با بافت شیشه خام می‌باشد.

با رعایت فاصله بین شیشه‌ها، که لحیم قلعی آنرا پر می‌کند، طرح را روی ورق شیشه رنگی چسبانده و با قلم الماسه آنرا می‌برند. سپس با طرح اولیه که الگوی ساخت طرح است مطابقت داده شده و با چرخ سنباده لبه‌های تکه شیشه بریده شده را صاف و اندازه می‌کنند. در مرحله بعد دوره یا لبه‌های هر تکه را با نوار مسی چسبدار قابگیری می‌کنند.

مراحل تولید شیشه رنگی

هدف از این کار آماده کردن آنها برای چسباندن با لحیم قلع و سرب است. در این مرحله تکه‌های شیشه قابگیری شده را روی الگوی اولیه کنار هم مچینند و کنترل نهایی می‌کنند. سپس با قلمو مایع تنکار را روی لبه‌های مس پوش شیشه‌ها زده و با نوار لحیم و هویه داغ شیشه‌ها را به هم متصل می‌کنند.

محصول نهایی در قاب یا پنجره قرارگرفته و در مقابل نور طرح زیبای خود را نشان می‌دهد. نمونه‌های شیشه‌های قدیمی ایرانی و سیر تحول این صنعت در ایران در موزه آبگینه تهران درمعرض تماشا قرار دارد.

شیشه رنگی نوعی از شیشه های ساختمانی است که در مدل های مختلف مانند مات، لاکوبل، یک طرف مات، نشکن، شیشه رنگی سکوریت و … تولید می گردد. این شیشه ها در قسمت های مختلف ساختمان مانند نمای بیرونی، اجزای آشپزخانه مانند کابینت،‌ شیشه بین کابینت، شیشه روی سکو و اپن، پنجره های تزئینی و شیشه های رنگی دکوری استفاده می گردد.

با به کار بردن این شیشه ها، ‌نور طبیعی خورشید به رنگ های متنوع تبدیل گشته و فضا زیباتر می گردد. نمونه های این شیشه های رنگی در خانه های قدیمی و به عنوان پنج دری وجود داشته و هنوز هم در قسمت های مختلف در و پنجره ها از این شیشه ها استفاده می گردد. شیشه رنگی پنجره در گذشته از مواد موجود در طبیعت مانند منگز، نقره، مشتقات آهن، کبالت،‌ طلا و در نهایت اورانیوم تولید می گشته است.

در واقع ساخت شیشه رنگی به دنبال ساخت شیشه های معمولی بود که رفته رفته با اضافه شدن ترکیبات شیمیایی، طیف رنگی مختلفی ابداع گردید. حتی این پیشرفت ها در سال های اخیر به جایی رسیده است که می توان شیشه رنگی را به شیشه معمولی و بی رنگ تبدیل کرد.

سقف های شیشه ای به عنوان مکمل فضاهای نورانی و سبک های مینیمال باعث می گردند که در فصل زمستان و هنگام بارش برف و باران، زیبایی دوچندانی برای فضای داخلی شما ایجاد شود. این سقف ها ضمن بزرگ تر جلوه دادن فضاهای بسته و کوچک، می تواند فضای پرنورتری را برای شما فراهم نماید.

درمورد سقف شیشه ای نیز از سبک های مختلف شیشه رنگی مانند شیشه های متلاک یا شیشه های متلوکس نیز می توانید استفاده کنید که بسته به اندازه فضا یا سلیقه شما هر رنگ و سبک یک سری مزایا دارد. هر نوع شیشه را ضمن سکوریته و لمینت کردن، می توان در مدل های دوجداره سفارش داد تا هرگونه اتلاف دما در این محیط ها به صفر برسد.

شیشه های مرمریت یا استون گلاس از زمره شیشه های مدرن اروپایی است که خاص کشور ایتالیا است. این شیشه ها معمولا به دلیل کیفیت بالا و مقاومت مناسب به عنوان نمای خارجی ساختمانها و به دلیل ضخامت بالا می تواند در نمای آشپزخانه به عنوان کف آشپزخانه یا در نقش کانتر استفاده شود.

مزایای شیشه مرمریت که نسبت به نمونه های مشابه این نوع شیشه باعث تمایز شیشه مرمریت گردیده است، مقاومت بالا و شکننده نبودن این شیشه ها است. شما با به کار بردن شیشه استون گلاس در نمای داخلی، نگران تغییرات آب و هوایی و بارش های مداوم نخواهید بود. ضمن اینکه شیشه های استون گلاس نسبت به نمای سنگی این مزیت را دارند که قابلیت خم کاری و فرم دهی راحت را داشته و طرح های متنوعی از این شیشه های مرمری را می توان سفارش داد.

اگر به فکر بازسازی آشپزخانه یا کف ساختمان خود هستید، شیشه های مرمریت یکی از گزینه هایی است که قابلیت نصب آسان داشته و در کمترین زمان ممکن قابل نصب خواهد بود. ضمن اینکه شیشه استون گلاس شفاف بوده و نور محیط را بیشتر نمایان می کند و حس تمیزی و روشنایی از جای جای خانه شما قابل لمس خواهد بود. در صورتی که می خواهید از شیشه رنگی استفاده نمایید، می توانید قیمت شیشه و نصب و اجرا را از کارشناسان فروش شرکت ایمن پیروزان شاپ بپرسید.

نوع دیگر شیشه های مدرن ساختمانی، شیشه های لاکوبل هستند. این شیشه ها معمولا براق بوده و کاربردهای آینه دکوراتیو و تزینی دارد.کاربردهایی مانند دیوارهای تزئینی و پارتیشن ها، جایگزین کاشی های بین کابینتی، دیوارهای داخلی حمام، سرویس بهداشتی، قسمت های مختلف نمای داخلی دفاتر اداری و … دارد.اگرچه قیمت شیشه لاکوبل به دلیل سکوریته بودن معمولا از شیشه های فلوت گران تر بوده ولی باید در نظر داشته باشید به دلیل سکوریت بودن شیشه لاکوبل، احتمال بروز خطرات در زمان شکستن یا اتش سوزی به مراتب کمتر از شیشه های ساده خواهد بود.

از دیگر کاربرد شیشه های مدرن در صنعت ساختمان ، استفاده از شیشه های متلاک، است. این شیشه های همانطور که از نامشان پیداست معمولا مات بوده و انعکاس نورکمی دارند. به همین دلیل در جاهایی که حفظ حریم شخصی اهمیت دارد یا در کابینت ، میز، قفسه و جاهایی که ضمن استفاده از شیشه، تمایلی به شفاف بودن نداریم از این شیشه ها استفاده می گردد. شیشه های متلاک مانند انواع شیشه لاکوبل، اولین بار توسط شرکت AGC تولید و عرضه گردید. این شرکت بلژیکی توانسته است در 12 رنگ مختلف ، تنوع طرح و مدل مورد نیاز را فراهم آورد.

از مزایای شیشه های متلوکس یا مات، لک نشدن و قابلیت استفاده و شست و شوی مداوم بدون نگرانی از تمیز نگه داشتن همیشگی آن ها است، ضمن اینکه نیاز به خشک کردن بلافاصله بعد از شست و شو ندارند. برای ثبت سفارش انواع مختلف شیشه، یراق آلات و درب شیشه ای و کسب هرگونه اطلاعات به سایت  شرکت ایمن جام پیروزان  مراجعه نمایید.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


+ نُه = 11