سایت 118 گلس،​تخصصي ترين سايت صنعت شيشه کشور
 سایت 118 گلس،​تخصصي ترين سايت صنعت شيشه کشور

سفارش اتاقک شیشه ای

ساخت اتاق هایی که از سیمان ، گچ و آجر تشکیل شده را چندین سال است که در ساختمان ها می بینیم و به نوعی مشاهده ایت اتاق ها برای همه ی ما تکرای شده اما با فراگیر شدن نمای شیشه ای در ساختمان ها و ایده ساخت اتاقک شیشه ای برای اولین بار در کشور آلمان به طور کلی طراحی یک اتاق مدرن تغییر پیدا کرد در همین راستا قصد داریم در این مقاله به بررسی چونگی ساخت اتاق های شیشه ای و ویژگی آن بپردازیم .

اولین موردی که ممکن است  ذهن همه شما را به نوعی درگیر کرده باشد بحث ایمنی اتاقک شیشه ای خواهد بود لذا توجه داشته باشید که به دلیل استفاده از شیشه های نشکن و یراق های بسیار مستحکم احتمال شکستن شیشه ها بسیار اندک می باشد .

اتاقک شیشه ای


شرکت ایمن جام پیروزان ارائه دهنده انواع شیشه های مختلف و متنوع از جمله برفی با بهترین کیفیت و مناسبترین قیمت می باشد و در صورت نیاز  هم نصب شیشه را بر عهده خواهد گرفت. شما مشتریان عزیز می توانید محصول مورد نظر خود را از طریق سایت شرکت ایمن جام پیروزان به نشانی piroozanshop.com سفارش دهید و در کمترین زمان ممکن سفارش خود را تحویل بگیرید.


نحوه ساخت اتاقک شیشه ای  

برای ساخت یک اتاقک شیشه ای ابتدا باید نقشه اتاق به طور کامل کشیده شود و در نرم افزار اتوکد پیاده سازی شود سپس نوبت به اندازه گیری دقیق پروژه می رسد در جایی که بیشترین میزان دقت و حساسیت باید هنگام اندازه گیری صورت گیرد و با توجه طرح اندازه های شیشه ها تعیین گردد .

در برخی از پروژه های ساخت اتاقک شیشه ای ابعاد شیشه های ثابت بزرگ بوده و به صورت یک تکه می باشد در حقیقت نمای اتاقک زیباتر خواهد شد ، لنگه های متغیر همان قسمتی است که در واقع ورودی اتاقک شیشه ای در نظر گرفته می شود و به صورت کشویی یا لولایی نصب خواهد شد ، پس از تعیین ابعاد دقیق هر یک از لنگه های شیشه نوبت به سکوریت کردن شیشه ها می رسد در این مرحله هر یک از شیشه ها را وارد کوره های مخصوص سکوریت می کنیم تا اینکه به طور کامل آب شیشه گرفته شده و به شیشه نشکن تبدیل شود .

در مرحله ی بعدی از ساخت اتاقک شیشه ای شیشه های سکوریت شده را باید به لمینت تبدیل کرد البته توجه داشته باشید که معمولا فقط شیشه سقف به لمینت تبدیل خواهد شد اما برخی از مهندسان ساختمانی بر این باور هستند که به دلیل ابعاد بزرگ شیشه های سکویت باید توسط لایه PVB به حالت لمینت تبدیل شوند .

در نهایت هم با استفاده از یراق های استیل شیشه های سکوریت و لمینت شده طبق نقشه به هم متصل خواهند شد لازم به ذکر است که نصب اتاقک شیشه ای نیاز به محاسبات پیچیده ای دارد و کوچکترین اشتباهی در هنگام نصب موجب شکستگی شیشه ها خواهد شد البته قبل از متصل کردن شیشه ها باید فریم های آهنی زیر کار نصب شوند .

اتاقک شیشه ای

اتاقک شیشه ای کریستال

به طور کلی شیشه های شفاف به سه دسته ی فلوت ، سوپر کلیر و کریستال تقسیم می شود که در این بین شیشه کریستال یا اکسترا کلیر دارای بیشترین میزان شفافیت است و بهترین اتتخاب جهت اجرای اتاق شیشه ای محسوب می شود .

 

اتاقک شیشه ای رنگی

با توجه به اینکه شیشه های سکوریت رنگی در ابعاد مختلفی تولید می شود می توان از این نوع شیشه نیز در اجرای اتاقک های تمام شیشه ای استفاده کرد ، شیشه سکوریت رنگی به دو صورت دو رو نما و یک رو نما یا لاکوبل وجود دارد .

 

اتاقک شیشه ای مات

در برخی از پروژه ها به دلیل حفظ حریم شخصی و مسائل امنیتی باید از شیشه های سکوریت مات برای اجرای اتاقک های شیشه ای استفاده کرد ، این نوع شیشه ها به دو دسته سندبلاست و ساتینا تقسیم می شود .

 

اتاقک شیشه ای طرح دار

با استفاده از شیشه های خم L ، S و U و شیشه های طرح دار برش داده شده توسط دستگاه CNC و MASTER می توان اتاقک های شیشه ای را در طرح های مختلفی اجرا کرد به طور مثال می توان اتاقک شیشه ای را به صورت استوانه ای تولید کرد البته فرآیند ساخت و اجرای چنین اتاقکی نیاز به زمان بسیار زیادی دارد .

 

اتاقک شیشه ای با فریم

به طور کلی به دو روش می توان اتاقک های شیشه ای را اجرا کرد در روش اول شیشه ها به صورت فریم لس کنار هم قرار داده می شوند اما در روش دوم از فریم های استیل و آلومینیومی استفاده می شود .

 

اتاقک شیشه ای حکاکی شده

با استفاده از دستگاه هوشمند مستر طرح های مختلفی روی شیشه های سکوریت حکاکی یا اینگریوینگ می شود به عبارتی در این روش طرح مورد نظر روی شیشه تراشیده ( کنده کاری ) خواهد شد .

 

اتاقک شیشه ای هوشمند 

در این طرح مدرن با استفاده از ریموت اتاقک های شیشه ای از حالت مات به شفاف و برعکس تبدیل می شود ، شیشه هوشمند از طریق الکتریسیته عمل کرده و با قطع جریان برق از کار خواهد افتاد لازم به ذکر است اتاقک شیشه ای هوشمند در کشورهای اروپایی نیز به کرات استفاده می شود و مورد توجه طراحان دکوراسیون داخلی سایر کشورها قرار گرفته است .

قیمت اتاقک شیشه ای هوشمند تقریبا دو برابر اتاقک های شیشه ای ساده و طرح دار است به همین طراحان دکوراسیون داخلی از این نوع شیشه ها در پروژه های لوکس و خاصی استفاده می کنند اتاق شیشه ای هوشمند در اغلب مجله های معتبر طراحی دکوراسیون داخلی مانند مجله THE BEST DESIGN که هر ساله در کشور ایتالیا چاپ می شود به عنوان برترین طرح اتاق های شیشه ای معرفی شده است .

اتاقک شیشه ای

اتاقک شیشه ای رفلکس 

از شیشه های رفلکس رنگی می توان برای تولید اتاقک های شیشه ای استفاده کرد به طور مثال برای ساختمانی یا فضای داخلی سفید رنگ باید از شیشه های رفلکس دودی ۵۰ درصد بکار برد .

 

اتاقک شیشه ای مات 

به طور کلی شیشه های مات به دو دسته ی شیشه های سندبلاست و شیشه ساتینا تقسیم می شود که در این بین شیشه سندبلاست به صورت طرح دار تولید شده در حالی که شیشه ساتینا فقط به صورت ساده وجود دارد .

 

انواع اتاقک شیشه ای

  • اتاقک های شیشه ای پشت بام
  • اتاقک های شیشه ای آسانسور
  • اتاقک های شیشه ای کودک
  • اتاقک های شیشه ای فروشگاه ها
  • اتاقک های شیشه ای اماکن عمومی
  • اتاقک های شیشه ای اداری

منبع: koolivand


شرکت ایمن جام پیروزان ارائه دهنده انواع شیشه های مختلف و متنوع از جمله برفی با بهترین کیفیت و مناسبترین قیمت می باشد و در صورت نیاز  هم نصب شیشه را بر عهده خواهد گرفت. شما مشتریان عزیز می توانید محصول مورد نظر خود را از طریق سایت شرکت ایمن جام پیروزان به نشانی piroozanshop.com سفارش دهید و در کمترین زمان ممکن سفارش خود را تحویل بگیرید.


اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


− 5 = یک