سایت 118 گلس،​تخصصي ترين سايت صنعت شيشه کشور
 سایت 118 گلس،​تخصصي ترين سايت صنعت شيشه کشور
سفارش انواع پارتيشن شيشه اي فريم لس

سفارش انواع پارتیشن شیشه ای فریم لس

اجرای پارتیشن شیشه ای فریم لس

پارتیشن شیشه ای:پارتیشن یکی از ابزار طراحی دکوراسیون است که برای اهداف متنوع استفاده می‌شود. وظیفه اصلی پارتیشن‌‌ها تقسیم‌بندی فضا است. در کنار این مورد هر کدام از پارتیشن‌ها به نسبت متریالی که در ساخت آن به کار برده شده است، قابلیت‌ها و ویژگی‌های متنوعی دارند. برای مثال بعضی از پارتیشن‌ها مانند پارتیشن شیشه ای فریم لس ، دوجداره و چوبی قابلیت آکوستیک داشته و مانع عبور صدا می‌شوند. شما عزیزان می توانید برای سفارش انواع پارتیشن شیشه ای به سایت شرکت ایمن جام پیروزان مراجعه نموده و به صورت رایگان مشاوره دریافت نمایید.

بعضی از انواع پارتیشن مانند پارتیشن‌های چوبی به نوعی ضدحریق هستند و برای بالا بردن امنیت خانه به کار می‌آیند. بعضی از انواع پارتیشن مانند شیشه‌های رنگی و پارتیشن‌های طرح‌دار می‌توانند برای زیباسازی فضا استفاده شوند. همچنین بعضی از پارتیشن‌ها به نسبت طراحی که دارند، به عنوان کمد یا کتابخانه هم کاربرد دارند و یا پارتیشن شیشه ای ارزان که قابلیت های خاص خود را دارد. پارتیشن برای تقسیم بندی فضا یا همان پارتیشن‌بندی استفاده می‌شود. اجرای پارتیشن شیشه ای به مسائل مختلفی بستگی دارد که در ادامه به آن ها می پردازیم.

استفاده از پارتیشن‌ها از آنجایی شروع شد که در ساختار خانه نیاز به ایجاد یک فضای جدید بود اما راهی به غیر از تخریب ساختمان و دیوار سازی مورد نیاز بود. درواقع برای ایجاد دیوارهای کم‌هزینه یا دیوارهای کاذب و موقت پارتیشن‌ها وارد کار شدند. پارتیشن‌بندی به شما کمک می‌کند در فضایی که بی‌استفاده مانده است، یک فضای جدید ایجاد کرده و از آن استفاده کنید.

برای مثال اگر دوست دارید در خانه یک اتاق جدید برای فرزندتان داشته باشید، می‌توانید قستی از سالن پذیرایی را که کمتر از آن استفاده می‌کنید، به این کار اختصاص دهید. یا از پارتیشن برای جداسازی حمام و دستشویی که در کنار هم ساخته شده‌اند، استفاده کنید.

پارتیشن شیشه ای: انواع فریملس، دوجداره و... (+قیمت و نمونه کار) - تتراگلس

انواع پارتیشن

پارتیشن‌ها دسته‌بندی‌های مختلفی دارند. یکی از این دسته بندی‌ها تک جداره بودن یا دوجداره بودن است. در صورتی که پارتیشن از یک ورق چوب یا شیشه ساخته شده باشد، تک جداره می‌باشد و در صورتی که از دولایه با یک لایه خلا در بین آن ساخته شده باشد، دو جداره است.

پارتیشن‌های تک جداره معمولا سبک‌تر و به طبع نازک‌تر هستند. این نوع پارتیشن‌ها معمولا قابل حمل و متحرک می‌باشند. درحالی که پارتیشن‌های دوجداره ضخامت بیشتری دارند و وزن‌شان هم سنگین‌تر است. درمقابل پارتیشن دوجداره معمولا قابلیت آکوستیک داشته و عایق برودت و حرارت است.

پارتیشن ثابت و متحرک

پارتیشن‌ها از نظر مکانی به دو دسته تقسیم می‌شوند. دسته اول پارتیشن‌های متحرک هستند که روی زمین بست نشده و قابل جابه‌جایی هستند. این نوع پارتیشن معمولا وزن سبکی داشته و ایستایی خوبی دارند. به همین علت نیازی به بست شدن به زمین ندارند.

این پارتیشن‌ها نیازی به نصب ندارند و هنگام جابه جایی منزل یا تغییر دکوراسیون می‌توانید آن‌ها را جا به جا کنید. در مقابل پارتیشن ثابت نیاز به نصب دارد. این نوع پارتیشن شیشه ای فریم لس معمولا به کمک بست روی زمین محکم می‌شوند. نیاز به فرد متخصص و ابزار مخصوص برای نصب دارند و به هین دلیل نصب آن‌ها زمان‌بر است.

انواع پارتیشن از نظر جنس

پارتیشن‌ها به طور کلی از سه متریال اصلی شیشه، MDF و PVC ساخته می‌شوند. این سه متریال بیشترین استفاده را در ساخت پارتیشن‌ها دارند. البته متریال دیگری هم در این زمینه استفاده می‌شوند.

*در ادامه به معرفی پارتیشن شیشه‌ ای فریم لس می‌پردازیم.

از محاسن این پارتیشن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد

  • طراحی خاص و منحصر به فرد
  • طراحی انعطاف‌پذیر و کاربری برای استفاده از شیشه های تک جداره و دوجداره و منحنی
  • امکان استفاده از شیشه‌های شیشه های 8 , 10 و 12 میلی‌متری
  • نصب سریع و آسان
  • در این نوع پارتیشن امکان استفاده از انواع شیشه‌های مات یا رنگی یا طرح‌درا وجود دارد.

پارتیشن شیشه ای یکی از انواع پارتیشن شیک و خاص است که جلوه منحصر به فردی دارد. این نوع پارتیشن به خاطر استفاده از شیشه تمام دید را نمی‌گیرد و علاوه بر اینکه فضا را به چند قسمت جداگانه تقسیم می‌کند، نور را مسدود نکرده و اجازه می‌دهد نور محیط بزرگ‌تر به پارت جدید هم برسد.

این ویژگی خود یک مزیت است و باعث می‌شود که شما برای بخش جدید نیازی به نورپردازی نداشته باشید. این مزیت به خصوص در مکان‌هایی که حفظ نور آن برای‌تان مهم است، مانند پاسیو و بالکن، کمک زیادی به طراح می‌کند.

پارتیشن شیشه ای انواع مختلفی دارد . پارتیشن دو جداره فریم لس ، پارتیشن فریم لس با چارچوب یا بدون چارچوب ، پارتیشن شیشه ای دو جداره فریم لس ، تاشو یا جمع شونده و …  بسته به یک جداره یا دوجداره بودن و استفاده از انواع فریم استیل، چوب، آلومینیوم و غیره و حتی انواع پارتیشن شیشه ای فریم لس این دسته‌بندی انجام می‌شود.

پارتیشن شیشه ای فریم لس

پارتیشن فریم لس درواقع فریم دارد اما فریم آن بسیار نازک‌تر از فریم سایر پارتیشن‌های شیشه ای است. در این نوع پارتیشن پروفیل‌ها از آلومینیوم یا انواع فلزهای دیگر ساخته می‌شوند که شیشه سکوریت را نگه می‌دارد. مقاومت فریم آلومینیوم در مقابل خوردگی بالاست و استحکام خوبی هم دارد.

به عنوان یک راهکار استاندارد از یک پروفیل گیره 30 × 35 میلیمتری  برای محکم کردن لبه بالایی و یک پروفیل U شکل 15 × 15  برای محکم کردن لبه پایینی استفاده می‌کنیم. همچنین به عنوان یک راه‌حل جایگزین می‌توان از گیره پروفیل 30 × 35 میلیمتری و یا گیره پروفیل 39 × 70 برای لبه پایین پارتیشن شیشه ای استفاده کرد.

سطح پروفیل آنادایز شده و و با رنگ های RAL کاور می‌شود. یراق‌های ثابت هم به کمک پروفیل‌های اسلیم که نازک‌تر از پروفیل استاندارد هستند، احساس راحتی و روح‌پذیری بیشتری ایجاد می‌کنند.

اجرای پارتیشن شیشه ای فریم لس

یکی از مهم‌ترین قسمت‌های اجرای پارتیشن شیشه ای فریم لس، شیشه آن است. پارتیشن شیشه ای فریم‌لس از شیشه و یراق آلات مخصوص ساخته می‌شود. پارتیشن شیشه‌ ای فریم لس به نسبت انواع دیگر پارتیشن زیباتر است. گذشته از آن پارتیشن ارزان فریم لس قیمت مناسب‌تری هم دارد. چرا که در آن بیشتر از شیشه استفاده شده است. و شیشه نسبت به فلز ارزان‌تر است.

پارتیشن فریم لس به خاطر یک دست بودن شیشه‌ها و نبود مانع و جداکننده بین شیشه‌ها جلوه بهتری ایجاد می‌کند.

این پارتیشن از شیشه سکوریت 10 میل ساخته می‌شود که امکان اجرای طرح‌های متعدد و طرح‌های سندبلاست به صورت مات و نیمه مات روی آن وجود دارد. مزیت اصلی اجرای پارتیشن شیشه ای فریم لس این است که فضای کمتری را اشغال می‌کند. همچنین از آنجایی که فریم ندارد، به نسبت پارتیشن‌های شیشه ای فریم دار، دید بازتری به فرد می‌دهد.

پارتیشن فریم لس با اینکه به خاطر نداشتن فریم شکننده به نظر می‌رسد، اما استحکام بالایی دارد و کاملا مقاوم است.

پارتیشن فریم لس با چهارچوب

پارتیشن فریم لس با چارچوب ، دارای چارچوبی در مقیاس بزرگ و در محل اتصال پنل های شیشه ای به یکدیگر است . این چارچوب ، شامل فریم های عمودی است و اغلب فریم های افقی در آن مشاهده نمی شود . از این چارچوب می توان به عنوان درب شیشه ای برای فضای داخل پارتیشن نیز استفاده کرد .

پارتیشن فریم لس بدون چارچوب

پارتیشن فریم لس بدون چارچوب ، توسط اتصالات خطی به کف و سقف متصل می شوند و به دلیل همین اتصال استحکام بالایی نیز دارند . ضخامت شیشه ها در پارتیشن فریم لس بدون چارچوب ، معمولا زیاد بوده و در حدود یک سانتی متر است که وزن آن را نیز حد زیادی افزایش می دهد .

پارتیشن فریم لس با درب چوبی

در اجرای پارتیشن فریم لس امکان نصب درب چوبی ، در نوع با چارچوب یا بدون چارچوب وجود دارد . این نوع پارتیشن ، تنوع متریال بیشتری دارد و در هماهنگی با دکوراسیون داخلی و مبلمان چوبی موثر است . همچنین می تواند موانع بصری را بیشتر کرده و با کاهش شفافیت شیشه ، دید را محدود کند .

 پارتیشن شیشه‌ ای فریم لس و استیل

در اجرای پارتیشن شیشه ای از انواع فریم استیل زیاد استفاده می‌شود. این نوع فریم زیبایی خاصی به پارتیشن می‌دهد و به خاطر جلوه خاصی که دارد، طرفداران زیادی هم به خود جذب کرده است. این نوع پارتیشن گذشته از ظاهر زیبایی که دارند، مقاومت و استحکام خوبی هم داشته و طول عمر بالایی دارند.

پارتیشن شیشه ای فریم لس تاشو

این پارتیشن ها با حرکت در راستای دو محور ، به موازات یکدیگر درآمده و به اصلاح روی هم تا می شوند و در مساحت بسیار کمی را اشغال می کنند . در واقع به وسیله ای این پارتیشن فریم لس تاشو ، شما می توانید در زمان نیاز ، پارتیشن را جمع کرده و فضا را دوباره یکپارچه کنید .

پارتیشن فریم لس

پارتیشن شیشه ای جمع شونده

پارتیشن های شیشه ای جمع شونده که با حرکت بر روی یک محور یا در راستای دو محور قابلیت جمع شدن و افزایش ارتباط میان دو فضا را دارند . در این نوع پارتیشن شیشه ای جمع شونده ، بازشو برای ورود به فضا ، از طریق حرکت پنل های شیشه ای فراهم می شود .

پارتیشن شیشه ای رنگی

این نوع پارتیشن برای جداسازی فضاها در محیط‍‌های کاری و اداری استفاده می‌شوند. در پارتیشن شیشه رنگی هم از شیشه‌‌های تک رنگ و هم از چند رنگ مختلف شیشه می‌توان استفاده کرد. رنگ‌های این پارتیشن‌ها می‌تواند تاثیر خوبی روی روحیه افراد بگذارد. به خصوص در ادارات و محیط‌های کاری این مورد یک مزیت ویژه است چرا که بهبود روحیه برای کارمندان بسیار مفید است. انواع پارتیشن شیشه ای فریم لس را هم می‌توان با شیشه‌های رنگی ساخت.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


چهار − = 3