سایت 118 گلس،​تخصصي ترين سايت صنعت شيشه کشور
 سایت 118 گلس،​تخصصي ترين سايت صنعت شيشه کشور
شيشه هاي هوشمند كريستال مايع ؛ سفارش شیشه هوشمند

شیشه های هوشمند کریستال مایع ؛ سفارش شیشه هوشمند

شیشه های هوشمند کریستال مایع

شیشه های هوشمند کریستال مایع ( Polymer Dispersed liquid Crystal ) یکی از روش های ساخت شیشه های هوشمند، تکنولوژی کریستال مایع می باشد. در این نوع شیشه هوشمند، شیشـه نور مستقیم خورشید را پراکنده نموده و تا ۹۸ درصد اشعه ماورای بنفش و مادون قرمز را حذف می نماید.

به دلیل متنوع بودن نوع شیشه‌ها و اطلاع از قیمت انواع دیوارپوش شیشه ای شما می ‌توانید با کارشناسان فروش شرکت ایمن جام پیروزان تماس بگیرید.

شیشه های هوشمند کریستال مایع (PDLC) - ترنجی

این تکنـولوژی بر اساس پخش کنتــــرل شده نور از طریق نیروی الکتریــکی عمل می نماید. تکنولوژی تولیدشیشــه های هوشمنـد همچون تکنولوژی تولید تلویزیون های LED و مانیتـور های کامپیوتر های شخصــــی بوده و این شیشه های هوشمند متشکل از کریستال مایع احاطه شده توسط یک زمینه پلیمری ،ساندویچ شده بین دو عدد لایه هادی می باشد.

هنگامی که نیروی الکتریکی وجود ندارد مولکولهای کریستال مایع دارای وضعیت تصادفی و رندوم می باشند که بدلیل پراکندگی نور شیشه حالت مات دارد و بابرقراری جریان الکتریکی مولکول ها هم جهت شده و شیشه شفاف می گردد .

سابقه شیشه های هوشمند کریستال مایع و فیلم آن به ۱۹۹۰-۱۹۹۴ باز می گردد و کاربرد تجاری و امروزی آن از ســال ۲۰۰۱ صورت پذیرفت.مشخصات فیزیکی، عایق صوتی و قابلیت محیطی مناسب این نوع شیشه ها (ضخامتهای ۲۵-۴ دهم میلمیتر) سبب کاربرد زیاد در صنایع ساختمانی وسالنهای اجتماعات گردیده است .

شیشه هوشمند کریستال مایع Archives - مهرداد سیویل بلاگ

امروزه شاهد استفاده از این شیشه ها در خودروهای سواری و اتوبوس های بین شهری نیز هستیم. امروزهشیشه های هوشمند دارای کاربرد متنوعی در صـنایع ساختمانی ، بیمارستانی ، لوازم خانگی ، تزئینات و خـــودرو بوده که نباید آنرا با شیشـه های محدود کننده اشعه های خورشیدی (IR Cut, UV Cut) اشتباه گرفت.

اساس کار PDLC استفاده ازهم جهت سازی کریستال های مایع و جلوگیــری از پراکندگی نور می باشــد که تا ۸۰ درصـد دارای عبــور نور مرئی می باشنــد. بااین سیستــم می توان میـــلیون ها دلار در گرمایش و سرمایش و نور پردازی فضاها صرفه جویی کرد .

برای ثبت سفارش انواع مختلف شیشه، یراق آلات و درب شیشه ای و کسب هرگونه اطلاعات به سایت  شرکت ایمن جام پیروزان  مراجعه نمایید.

در حال حاضر پنجره‌های هوشمند در بسیاری از ساختمان‌ها به کار گرفته می‌شوند.این پنجره‌ها مصرف انرژی را کاهش می‌دهند؛ برای این کار، پنجره‌ها سـرمای درون خانه را حفظ کـرده و مقدار نور ورودی به داخل را کنترل می‌کنند. یکی از موارد مصرف این پنجره‌ها در موزه‌ها است؛ جایی که ورود بـیش از حد نور خورشید می‌تواند موجب آسیب دیدن اشیاء قیمتی شود.

امروزه فناوری های مدرن تولید شیشه ، تاثیر شگرفی بر توسعه ساختمان سازی در سراسر جهان داشته است . فناوری شیشه های هوشمند در سالهای اخیر توسعه خیره کننده ای داشته است و طبق گزارش سالانه صنایع ایالت متحد آمریکا ، تقاضا برای شیشه های هوشمند تا سال ۲۰۲۰ از مـــرز سه میلیـــون مترمربع در سال خواهـــد گذشت.

تولید شیشــه های هوشمند بر پایه چهار تکنولوژی کریستال مایع ،الکتروکرومیک ، ذرات معلق و مواد ترموکرومیک استوار است .

برای ثبت سفارش انواع مختلف شیشه، یراق آلات و درب شیشه ای و کسب هرگونه اطلاعات به سایت  شرکت ایمن جام پیروزان  مراجعه نمایید.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


هشت − = 7