سایت 118 گلس،​تخصصي ترين سايت صنعت شيشه کشور
 سایت 118 گلس،​تخصصي ترين سايت صنعت شيشه کشور
وين وايت

همه چیز در مورد شیشه وین وایت

شیشه وین وایت

وین وایت، ساخت ایران بوده و رقیبی سرسخت برای سایر انواع شیشه های کریستال باکیفیت از جمله شیشه های بلژیکی به شمار می آید. به علاوه در مقایسه با سایر همتایانش، از قیمتی بسیار مناسب برخوردار است. بنابراین هر چند که تنها چندسالی است این گزینه ها مطرح شده و بکار گرفته می شوند، اما توانسته اند طرفداران بی شماری در میان معماران و طراحان دکوراسیون به سوی خود جلب کنند. در واقع این شیشه های فوق شفاف، ماندگار و جذاب نیاز به واردات شیشه های خارجی نظیر شیشه های کریستال بلژیکی را کاهش داده اند.

 

شیشه فوق شفاف ایرانی چیست؟

شیشه های وین وایت، نوعی شیشه کریستال سربی فوق شفاف هستند که به دو دسته مغز آبی و مغز سبز تقسیم بندی می شوند. هر چه گرایش مغز شیشه به رنگ سبز بیشتر متمایل باشد، آن شیشه بیشتر به خواص شیشه های معمولی نزدیک می شود. به هر حال نوع آبی رنگ آنها، از شفافیت بسیار بالاتری برخوردار بوده و خلوص و وضوح زیادی دارد. برای درک بهتر خلوص در این گونه شیشه های کریستال، لازم است که با نقش سرب در فرآیند ساخت شیشه آشنا شوید.
برای ساخت شیشه های کریستال از سرب استفاده می شود. این عنصر اگر بالای 24 درصد در مواد شیشه معمولی بکار گرفته شود، آن شیشه کریستالی می شود. شیشه های فاقد سرب، هرگز کریستالی محسوب نمی شونند. در ضمن درصدهای بالاتر سرب نیز شیشه های کریستال سربی بی نظیر، مقاوم و زیبایی خلق می کنند.
در واقع زمانی که اکسید سرب در مرحله تولید به جای اکسید کلسیم به کار گرفته می شود، شیشه های سربی شکل می گیرند. این عنصر باعث کاهش دمای مواد مذاب شده و بنابراین دوام و طول عمر شیشه را افزایش می دهد. به علاوه این عنصر قادر است که ضریب شکست و چگالی شیشه را افزایش دهد، در نتیجه محصول بسیار کاربردی شیشه های وین وایت را به ارمغان می آورد.

کاربرد شیشه وین وایت

در مورد ضخامت در کاربردهای مختلف شیشه وین وایت باید گفت این عدد بین 4 تا 20 است و طبیعتا در مواردی که بار و فشار زیادی به شیشه وارد می شود، باید از ضخامت های بالا کمک گرفت. این المان ها بهترین گزینه برای طراحی دکوراسیون لابی، ویترین مغازه، شوروم و هتل ها هستند و سادگی و درخشندگی منحصر به فردی به فضا می بخشند. شیشه های وین وایت اغلب در مواردی که نیاز به عبور حداکثر نور طبیعی است، طرفداران بیشتری دارد. در ادامه، به برخی از کاربردهای این نوع شیشه ها اشاره خواهیم کرد:

 

اکواریوم شیشه ای با وین وایت

از آنجا که میزان شفافیت یکی از مهمترین پارامترها در ساخت آکواریوم های شیشه ای به شمار می آید، باید گفت شیشه های وین وایت بهترین گزینه در این رابطه محسوب می شوند. این شفافیت وقتی با عناصر نورپردازی در آکواریوم ترکیب می شود، جلوه ای خیره کننده و شگفت انگیز به فضا می بخشد و به عنوان یک نقطه کانونی قدرتمند در طراحی دکوراسیون خودنمایی می کند.

آکواریوم شیشه ای وین وایت، راهی عالی برای ایجاد فضای بسیار زیبا، روشن و مدرن است. به علاوه از تنش و استرس محیط می کاهد و بهترین گزینه برای مکان هایی نظیر دفاتر کاری و یا منازلی است که افراد به لحاظ فکری و روحی ممکن است تحت تنش قرار گیرند. در ساخت این المانها می توان از شیشه های فوق شفاف وین وایت استفاده کرد و بدین نحو، تمام قابلیت ها و مزایای آکواریوم شیشه ای را چندین برابر کرد.

جالب است بدانید که این شیشه ها به نگهداری چندانی نیاز ندارند و از استحکام و مقاومت بسیار بالایی برخوردارند. استفاده از شیشه وین وایت ایرانی نه تنها باعث کاهش هزینه های ساخت و راه اندازی آکواریوم شیشه ای می شود، بلکه از نظر ظاهری نیز تفاوت چندانی با نمونه های خارجی نخواهد داشت.

گفتنی است شیشه های وین وایت در آکواریوم شیشه ای، در ضخامت های مختلفی عرضه می شوند که معمولا این عدد 10 میل به بالاست. به علاوه در صورتی که تمایل دارید از رنگ نهایت استفاده را ببرید، می توانید از وین وایت های رنگی در ساخت آکواریوم بهره ببرید و شادابی و سرزندگی بیشتری به فضایتان ببخشید.
برای تشخیص این شیشه های وین وایت کریستالی در مقایسه با شیشه های شناور متداول در ساخت آکواریوم شیشه ای، باید گفت رنگ لبه های شیشه های وین وایت متمایل به آبی فیروزه ای بسیار زیبا و باکیفیت هستند، در حالی که شیشه های شناور معمولی دارای لبه هایی به رنگ سبز می باشند.

شیشه های ضدگلوله وین وایت

شیشه های ضدگلوله و ضد ضربه را می توان از وین وایت ساخت. در واقع نیاز است که این شیشه ها، همراه با یک لایه PVB لمینت شوند تا مقاومت بالایی پیدا کنند و یا تحت حرارت بالا سکوریت شوند. شیشه لمینت وین وایت و یا سکوریت وین وایت، ایمنی بالایی برای افراد حاضر ایجاد می کنند. زیرا در صورت اصابت گلوله و شکسته شدن، خرده ها به اطراف پاشیده نمی شوند بلکه به دلیل وجود لایه PVB، همچنان در جای خود به صورت یکپارچه باقی می مانند و گلوله نیز در این لایه پلی کربنات گیر می کند.
البته ضخامت نیز در این رابطه، پارامتری تعیین کننده است و معمولا از ضخامت های 7 تا 75 میلی متر برای ساخت شیشه های ضدگلوله وین وایت استفاده می شود. گفتنی است این شیشه های وین وایت اغلب در ساختار سازمان های دولتی، خودروهای VIP، بانک ها، صرافی ها، جواهرفروشی ها و هر جا که به امنیت بسیار بالایی احتیاج است بکار برده می شوند.

شیشه های لعابی و رنگی وین وایت

شیشه های وین وایت لعابی رنگی، در ساختمان های امروزی کاربرد و محبوبیت بسیار بالایی پیدا کرده اند. این المانها باعث روشنایی فضا شده و نور طبیعی را به زیبایی از خود عبور می دهند. از طرفی بعنوان جایگزین کاغذ دیواری، فرسودگی ها و نازیبایی های دیوار را پوشش می دهند.
این گزینه ها عمدتا برای ساخت درب شیشه ای، ویترین ها، پارتیشن های شیشه ای، میز شیشه ای، آیینه ها و نظایر اینها در فضاهای داخلی مسکونی و اداری  نظیر حمام، آشپزخانه، لابی و فروشگاهها کاربرد دارند. جالب است بدانید که گاهی آرم یک برند و یا طرحی زیبا روی آنها چاپ می شود تا ضمن زیباسازی بیشتر، به تبلیغات و بازاریابی برند نیز کمک کنند.

گفتنی است شیشه های رنگی وین وایت به صورت شفاف و مات عرضه می شوند. اگر حریم خصوصی برایتان در اولویت قرار دارد، توصیه می کنیم نوع مات را مورد استفاده قرار دهید. این شیشه ها بسیار محکم و با دوام هستند و معمولا از نوع لمینت می باشند و بنابراین ایمنی بالایی را در محیط ایجاد می کنند.
برش شیشه های وین وایت رنگی معمولا در کارخانه صورت می گیرد و نصب آنها نیز به آسانی صرفا با چسب آکواریوم امکانپذیر است. در ضمن می توان ضمن برش، سوراخکاری لازم را برای نصب جاساز و قرار گرفتن پریز و کلید روی آن انجام داد.  در نهایت باید گفت شیشه های لعابی وین وایت عایق رطوبتی، صوتی و حرارتی بوده و علاوه بر اینکه از هدر رفتن انرژی جلوگیری می کنند، هرگز دچار پوسیدگی و خوردگی نمی شوند و سالیان متمادی می توانند جلوه ای جذاب را برای هر محیطی به ارمغان بیاورند.

شیشه های وین وایت دوجداره

امروزه استفاده از شیشه های وین وایت دوجداره، برای ساخت درب و پنجره ها بسیار متداول شده است. شیشه های دوجداره به طور کلی شامل دو پنل شیشه ای هستند که یک اسپیسر آنها را از هم جدا می کند و فضای خالی ایجاد شده با گاز آرگون پر می شود. این ترکیب از قابلیت های بسیار بالایی برخوردار است. از جمله اینکه عایقی صوتی به شمار می آید و از ورود سرو صدای اضافی فضای بیرون به داخل ساختمان جلوگیری می کند. از طرفی مانع از هدر رفتن گرمای ساختمان می شود و بدین نحو به بهره وری انرژی و کاهش هزینه های مصرف انرژی منجر می شود.

شیشه های وین وایت دوجداره که آرامش و راحتی فراوانی برای ساکنان ساختمان های مسکونی و کارمندان دفاتر اداری و تجاری فراهم می کنند، عمدتا از نوع شیشه سکوریت یا لمینت هستند. همچنین با برخورداری از ویژگی عایق رطوبتی از تجمع میعانات جلوگیری کرده و مانع از نم زدگی می شوند. از قابلیت های بسیار مهم دیگر این شیشه ها، می توان به مقاومت در برابر اشعه فرابنفش اشاره کرد. این امر باعث می شود که شیشه های وین وایت دوجداره همانند یک محافظ، لوازم و مبلمان فضای داخلی را از این اشعه مضر محفوظ نگه دارند و به دوام و ماندگاری انها کمک کنند.

میز شیشه ای وین وایت

زیبایی، دوام و درخشندگی شیشه های وین وایت از آنها گزینه هایی عالی و مقرون به صرفه برای ساخت انواع میز شیشه ای از جمله میز مدیریت شیشه ای و میز کنفرانس شیشه ای ساخته است. این میزهای شیشه ای ضمن این که بسیار کاربردی بوده و در مکان های مختلف در ابعاد و اشکال متنوعی در دسترس هستند، سالیان متمادی بدون خط و خش و به همان شفافیت باقی می مانند.

شیشه وین وایت هوشمند

و در نهایت سری خواهیم زد به آخرین فناوری ها در ساخت المان های شیشه ای. شیشه های وین وایت هوشمند از گزینه های بسیار جذاب هستند که مدرنیته را به هر محیطی هدیه می دهند. این شیشه ها تحت تاثیر جریان برق و توسط ریموت، از حالت شفاف به مات و برعکس تغییر شکل می دهند. این قابلیت، آنها را به عنوان گزینه هایی لوکس و بسیار کاربردی در ایجاد حریم خصوصی و محیطی جذاب مطرح می کند.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


شش × = 24