سایت 118 گلس،​تخصصي ترين سايت صنعت شيشه کشور
 سایت 118 گلس،​تخصصي ترين سايت صنعت شيشه کشور

طراحی جذاب نمای شیشه‌ای – قسمت دوم

انواع نمای شیشه‌ای ساختمان‌ها

نمای فریم لس

سطح نما دارای شبکه بندی از پروفیل های فلزی است. همانگونه که از اسم این نما پیداست قاب یا فریم دور در این نمای شیشه ای به چشم نمی آید. در حقیقت فریم نما در داخل این شبکه ها قرار می گیرد. فریم های نما دارای لاستیک های مخفی هوابندی و آب بندی می باشند که شیشه به آسانی روی آنها نصب می شود. فریم های نما می توانند در رنگ بندی متنوع باشند. نمای فریم لس در دکوراسیون داخلی و در فضاهای داخلی اداری نیز کاربرد بسیار زیادی دارد.

نما شیشه اسپایدر

نمای اسپایدر معمولا شیشه لمینت شده ای دارد که از دو لایه شیشه سکوریت تشکیل شده است. نمای شیشه ای اسپایدر در فروشگاه ها و در نماهای تجاری کاربرد بسیار زیادی دارد. نمای شیشه ای اسپایدر را می توان نوعی نمای فریم لس به شمار آورد. در این نما قطعات  شیشه سکوریت  به وسیله یک سیستم ساپورت نقطه ای مستحکم شده. این اتصال دهنده های فلزی عنکبوتی شکل  امکان تشکیل یک نمای شیشه ای سراسری با حداکثر دید را فراهم می سازند. نمای شیشه اسپایدر کمترین میزان استفاده از فریم را با حداکثر دید و حداکثر امکان ورود نور به فضا فراهم میکند. نمای شیشه اسپایدر به وفور در طراحی ترمینال فرودگاه ها یا طراحی نمای مرکز خرید و مراکز تجاری بزرگ به کار برده می شود.

نمای کرتین وال

نماهای مدرنی چون کرتین وال ها، جزییات نصب متفاوتی را طلب میکند. قسمت بیرونی در این نما نه به عنوان یک سازه، بلکه به مانند یک پرده و لایه  پوشاننده عمل می کند. یک نمای curtain wall  عنوان دیوار نازک و معمولی از جنس آلومینیوم تعریف شده است و حاوی مواد پر از شیشه، پانل های فلزی یا سنگ نازک است. قاب بندی به ساختار ساختمان متصل است.

این نما از ترکیب پروفیل های آلومینیومی به عنوان سازه و لاستیک های آب بندی و هوابندی و اتصالات نصب بوجود می آید.در نمای شیشه کرتین وال  انواع ضخامت های شیشه دوجداره از ۱۸ تا ۴۰ میلیمتر قابل نصب و استفاده می باشد. سطح بیرونی نمای کرتین وال یک نکای سازه ای نیست. از این رو اجرای آن با هزینه کمتر و صرفه جویی در اجرای نمای شیشه ای همراه است.

نمای دو پوسته

برای محافظت ساختمان و عایق بندی در برابر آلودگی صوتی و جوی ،نمای شیشه ای دوم ساختمان می تواند کاربردهای بسیاری داشته باشد. این نوع نما معمولا با فاصله ای چهل سانتی متری از نمای اصلی ساختمان ساخته می شود. در نمای دو پوسته فضایی برای نظافت در بین شیشه نما و جداره اصلی لحاظ و در نظر گرفته می شود.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


نُه − 4 =