سایت 118 گلس،​تخصصي ترين سايت صنعت شيشه کشور
 سایت 118 گلس،​تخصصي ترين سايت صنعت شيشه کشور

محوطه سازی با انواع شیشه

محوطه سازی با انواع شیشه در معماری مدرن

محوطه سازی باعث سرزندگی و ارزش گذاری فضای ساختمان ها می شود. اقدامات متنوعی برای ایجاد جذابیت بیشتر در فضاها جهت محوطه سازی انجام می شود. برای مثال، قرار دادن انواع درخت ها و  پوشش های گیاهی، آلاچیق های شیشه ای، آبنما، جانمایی مبلمان، قرار دادن باربیکیو و… باعث جذابیت مکان، افزایش استفاده از آن، سبز و دلنشین بودن فضا، داشتن فضای راحت برای نشستن و ایجاد حس تعامل و دوستی با دیگران می شود.

موارد لازم در محوطه سازی

  • ایمنی
  • دسترسی به فضای مسکونی
  • چیدمان صحیح آیتم ها و المان های دکوراتیو در کنار یکدیگر
  • فضاسازی مناسب

در محوطه سازی، فضا امکان ایجاد ریتم را به شما می دهد و برای این کار می توان از گیاهان، چراغ ها و انواع بوته ها جهت فضاسازی مناسب استفاده کرد. در واقع، آهنگ یا ریتم محوطه را از حالت سکون خارج می کند .

  • استفاده از رنگ بندی های متناسب با فضا

 

شیشه برای ویلا سازی

شیشه از مصالح محبوب در میان طراحان برای استفاده در ساختمان است. امروزه انواع مختلفی از شیشه تولید می‌شوند که هر کدام کاربرد خاص خود را دارند. انواع شیشه در طراحی ویلا نیز استفاده می‌شوند که در ادامه به آن می‌پردازیم.

برای آن که بتوانید به بهترین شکل از عنصر شیشه در طراحی ویلا استفاده کنید، ایده های مختلفی پیش روی شما قرار دارد. شما ممکن است بخواهید اضلاع ویلا را شیشه ای انتخاب کرده و تا جایی که امکان دارد از شیشه برای وجه های مختلف نمای ویلا، استفاده کنید. به این ترتیب همان موضوع دریافت نور را به بهترین شکل تجربه خواهید کرد و از تمام جهات ساختمان، نور کافی به داخل می تابد. این طراحی به شکل پنجره های بزرگ شیشه ای از سقف تا کف، دیده می شود و ضمن آن که زیبایی قابل توجهی به فضای ساختمان ویلا می بخشد.

انواع شیشه برای محوطه سازی ویلا

شیشه جام ساده: این نوع از شیشه ها در ابعاد و اندازه‌های متفاوتی ساخته شده و کاربرد‌های متفاوتی دارد. شیشه به دلیل داشتن ویژگی‌های خاص و طراحی ساده بسیار عموم پسند است و در طراحی ویلا برای پنجره‌ها و حتی در خانه‌های مسکونی، تجاری و اداری نیز به وفور استفاده می‌شود.

شیشه سکوریت: در صنعت ساختمان سازی نیز به وفور استفاده دارد.

شیشه مشجر: از این شیشه‌ها بیشتر در مکان‌هایی که نیاز به عبور نور بدون دیده شدن از پشت شیشه است استفاده می‌شود.

شیشه انعکاسی: این نوع از شیشه، نور خورشید را منعکس می‌کنند و در کاهش حرارت و درخشندگی نور موثر هستند. اگر در روشنایی روز از بیرون به شیشه انعکاسی نگاه کنیم، مشاهده می‌کنیم که تصاویر اطراف را مانند آینه بازمی‌تاباند و اگر از داخل به بیرون نگاه کنیم، شیشه کاملاً شفاف خواهد بود. شب‌ها نیز این پدیده برعکس است.

شیشه اسپندرال: استفاده از شیشه اسپندرال شیوه‌ای مناسب برای پوشاندن سطوح ناخواسته مانند فضای بین طبقات در نماهای تمام شیشه‌ای است.
شیشه اسپندرال در انواع رنگ‌ها تولید می‌شود و می‌تواند با دیگر بخش‌های نما تضاد یا هماهنگی داشته باشد. استفاده از شیشه‌های اسپندرال بهترین شیوه برای پوشش مناطق کور ساختمان است.

 

موارد لازم برای محوطه سازی

  • روف گاردن شیشه ای

روف گاردن در واقع همان فضای سبز یا باغچه ای است که روی تراس، سقف، پشت بام یا حیاط و پارکینگ برای استفاده از فضای باز ساخته می شود. در روف گاردن از انواع گیاهان تزئینی، درختان کوچک و چمن مصنوعی استفاده می شود. در بسیاری از بام ها، روف گاردن با استفاده از باربیکیو، استخر، میز و صندلی و وسایل تفریحی دیزاین می شوند و محیطی آرام بخش و زیبایی را برای تفریح و سرگرمی و استراحت در منزل ایجاد می کنند.

روف گاردن شیشه ای شامل موارد زیر می باشد:

  • استحکام زیادی داشته باشد.
  • در بلند مدت تغییر رنگ ندهد.
  • نصب آسان و سریعی را داشته باشد.
  • ظاهر زیبایی را داشته باشد.
  • وزن کمی را داشته باشد.
  • در مقابل اتش سوزی، ضربه، رطوبت و بارندگی مقاومت زیادی داشته باشد.
  • دارای ریموت کنترلی باشد.

 

کاربرد روف گاردن شیشه ای

از روف گاردن شیشه ای، برای سازه های لوکس و زیبا استفاده می شود که در اکثر ساختمان های بزرگ از آن استفاده می گردد. از روف گاردن شیشه ای بیشتر برای اضافه نمودن پاسیو یا بخشی از حیاط ویلایی به نشیمن یا آشپزخانه استفاده می شود. روف گاردن های شیشه ای به علت داشتن دید کامل، بسیار جذاب به نظر می آید. در رابطه با قیمت روف گاردن شیشه ای نیز باید گفت که قیمت آن بر اساس اندازه و متریال آن متغیر است.

 

  • آلاچیق شیشه ای در محوطه سازی

آلاچیق شیشه ای یک محفظه شیشه ای است که می توانید آن را در فضاهای مختلف از قبیل حیاط، باغ، پشت بام، پارک های شهری، رستوران ها و ویلا و… مورد استفاده قرار دهید. در ساخت آلاچیق ها معمولا سعی می شود به طور کامل از شیشه استفاده نشود و آن ها را با ترکیبی از شیشه و آهن می سازند. به جز آهن برخی ترجیح می دهند در ساخت آن از مواد مختلفی از قبیل چوب، سایر فلزات، کامپوزیت استفاده کنند.

باتوجه به طراحی آلاچیق شیشه ای، می توان آنها را به 2 صورت آلاچیق شیشه ای آکاردئونی وآلاچیق شیشه ای ثابت با درب متحرک دسته بندی کرد که طراحی آلاچیق های آکاردئونی امروزه بسیار مورد توجه است.

 

  • استخر در محوطه سازی

ساخت استخر سالها در حیاط منازل مسکونی مورد توجه محوطه سازان قرار داشته. امروزه با تغیر شکل زندگی شهر نشینی معمولا استخر به عنوان بخشی از محوطه سازی ویلا ها دیده می شود. ساخت استخر به دلیل چالش هایی چون آب بندی، تصفیه و نگهداری، از تخصصی ترین عناصر در محوط سازی است.

 

استخر شیشه ای چگونه به ظاهر معماری مان جذابیت می بخشد؟ همیشه شفافیت و زلالی آب توجه هر بیننده خوش ذوقی را به خود جلب می کند و حس زیبای زندگی را با خود به همراه می‌آورد. برای همه ما ارتباط روزمره با فضایی که امکان لمس این حس رویایی را فراهم می کند خوشایند خواهد بود.

طراحی های متنوع در معماری مدرن به ما اجازه می دهد که بودن در چنین فضاهایی را تجربه کنیم. استخر شیشه ای یکی از همین ایده هاست. دیدن این استخرها در فضای باز که با سطوح شیشه ای ساخته می شوند و امکان تماشای شناگر ها از سطوح مختلف استخر را برای ما ایجاد می کند همیشه شگفت انگیز است.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


7 + = نُه