سایت 118 گلس،​تخصصي ترين سايت صنعت شيشه کشور
 سایت 118 گلس،​تخصصي ترين سايت صنعت شيشه کشور
معرفی پنجره دوجداره ضدسرقت

معرفی پنجره دوجداره ضدسرقت

پنجره دوجداره ضدسرقت دارای چهار بخش مهم پروفیل، شیشه، دستگیره و یراق آلات است که هرکدام از آن‌ها باید ویژگی های خاص مربوط به خود را دارا باشند. امروزه یکی از دغدغه‌های مهم مردم در زندگی، داشتن آرامش و محیط زندگی و کاری امن است.

با توجه به رشد جمعیت، صنعت گسترده ساختمان‌سازی و مشغله‌های روزمره، همه مردم تمایل به داشتن خانه، ویلا، محل کار و یا مغازه‌ای امن و مطمئن هستند تا بتوانند از خود، خانواده و دارایی‌های‌شان، به بهترین شکل مراقبت و محافظت کنند.

درب و پنجره های دوجداره یکی از مهم‌ترین اجزای ساختمان به حساب می‌آیند. این قسمت‌های ساختمان می‌توانند مسیر دسترسی سارقان و دزدها به داخل ساختمان، ویلا، محل کار و یا مغازه ما باشند.

درب و پنجره ضدسرقت دوجداره نقش بسیار مهمی در زمینه ایجاد امنیت برای ساختمان‌ها ایفا می‌کند.  لازم است که به هنگام ساخت و ساز، در فکر بهبود و افزایش امنیت نهایی ساختمان نیز باشیم. اینجاست که ضرورت و لزوم استفاده از درب و پنجره های دوجداره ضدسرقت ملموس می‌شود.

در این مقاله قصد داریم از زوایای مختلفی به بررسی اهمیت استفاده از  پنجره دوجداره ضد سرقت و نصب آن‌ها در مرز بین داخل و خارج از ساختمان بپردازیم. پس در ادامه همراه ما باشید.

اهمیت استفاده از پنجره دوجداره ضدسرقت

احساس امنیت، آرامش و رهایی از ترس ، یکی از نیازهای اساسی انسا‌ها در زندگی اجتماعی به شمار می‌رود. در جامعه امروز ما، امنیت دارای جایگاه‌های مختلفی است. امنیت در دو دسته جانی و مالی در واقع دو نوع از ضروری‌ترین انواع امنیت برای جامعه بشری می‌باشد.

انسان‌ها همواره خواهان زندگی در محیطی امن بوده‌اند. یکی از راه‌های افزایش امنیت جانی و مالی در زندگی، درب و پنجره های دوجداره ضدسرقت است. برای داشتن محیطی امن می‌بایست از پنجره دوجداره ضد سرقت استفاده کنیم.

با به کار بردن درب و پنجره دوجداره ضد سرقت می‌توانیم محیطی امن و آرام را در خانه و محل کار خود فرآهم سازیم. پنجره یکی از نقاطی است، که سارقان می‌توانند از طریق آن به داخل ساختمان نفوذ پیدا کنند، اما با استفاده از پنجره دو جداره ضدسرقت می‌توان سدی در مقابل ورود آن‌ها به داخل ساختمان ایجاد کرد.

عوامل موثر بر ضدسرقت شدن پنجره دوجداره

 

امروزه عوامل مختلفی بر کاربردی‌تر شدن پنجره دوجداره ضدسرقت موثر هستند. در پنجره‌های دوجداره، برای ضدسرقت شدن، راهکارهای مختلفی وجود دارد. عواملی که بر ضدسرقت شدن درب و پنجره دوجداره موثر است، نوع پروفیل به کار رفته در آن‌ها، نوع شیشه‌های‌شان و یراق آلاتی که در ساخت آن‌ها مورد استفاده قرار گرفته است، از جمله این عوامل به شمار می‌رود.

نقش پروفیل در ضدسرقت کردن پنجره دوجداره

بدنه پنجره دوجداره از پروفیل ساخته می‌شود. پروفیل نقش نگهدارنده اجزا را در پنجره دوجداره ایفا می‌کند. برای داشتن پنجره دوجداره ضد سرقت باید از پروفیل‌های استاندارد استفاده کنیم. علاوه بر این‌ها، استفاده از رین فورس تاثیر شگرفی بر ضد سرقت شدن پنجره دوجداره خواهد گذاشت.

طراحی پنجره نیز باید به گونه‌ای باشد که زهوار آن در محیط بیرونی قرار نگیرد و طوری قرار گیرد که سارقان بتوانند به راحتی زهوار را درآورده و وارد محیط شوند.

نقش شیشه در ضد سرقت نمودن پنجره دوجداره

از آنجایی که شیشه، اغلب بخش‌های یک پنجره را تشکیل می‌دهد، بنابراین سارقان با شکستن شیشه پنجره می‌توانند وارد محیط شوند. شیشه های دوجداره یا تک جداره معمولی به راحتی و در اثر فشار و ضربه شکسته می‌شوند و به این ترتیب راه ورود به محیط  برای سارقین فراهم خواهد شد. از این رو برای داشتن پنجره دوجداره ضدسرقت باید از شیشه های ضد سرقت استفاده کنیم.

انواع شیشه های ضد سرقت

شیشه‌های ضدسرقت دوجداره در دو نوع دوجداره لمینت شده و دوجداره ضد سرقت و ضد گلوله تولید می‌شوند و مورد استفاده قرار می‌گیرند. اگر از هر یک از این دو نوع شیشه، در ساخت و تولید پنجره دوجداره استفاده شود، پنجره حتما ضدسرقت می‌شود. در ادامه به تعریف این مدل‌های پرداخته‌ایم:

شیشه دوجداره لمینت شده

این نوع شیشه از دو لایه بیرونی و داخلی تشکیل شده است. لایه بیرونی شامل دو لایه شیشه بوده که با استفاده از طلق PVB (پلی وینیل بوتیرال) به یکدیگر چسبیده‌اند. لایه داخلی از یک شیشه تک جداره که معمولا سکوریت است، تشکیل می شود. در صورت وارد شدن فشار و ضربه به شیشه لمینت شده، به علت وجود طلق بین لایه‌ها،‌ شیشه‌های لایه بیرونی فرو نخواهد ریخت و به این ترتیب از ورود سارقین به محیط داخلی ممانعت به عمل خواهد شد.

شیشه دوجداره ضد سرقت و ضد گلوله

این نوع شیشه دارای خاصیت ضد گلوله‌ای بوده و در صورت برخورد گلوله با آن به هیچ وجه داخل محیط خانه یا محل کار آسیب نخواهد شد. هنگام تولید این نوع شیشه‌های دوجداره جهت یافتن اطمینان از میزان مقاومت آن‌ها، برای پرتاب گلوله‌های فلزی با ابعاد معلوم و در ارتفاع معین، اقدام می‌کنند.

نوع یراق آلات به کار رفته در پنجره

نوع یراق‌آلات به کار رفته در پنجره دوجداره ضدسرقت باید به گونه‌ای طراحی شده باشد که به خاطر ضربه خوردن، وارد آمدن فشار و یا به خاطر به کار بردن ابزارآلات مخصوص، قابل باز و بسته شدن توسط غریبه‌ها نباشد. معمولا در نوع ضدسرقت از پنجره‌های دوجداره، از پین‌های قارچی شکل استفاده می‌کنند تا امنیت پنجره‌ها افزایش یابد.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


+ 9 = سیزده