سایت 118 گلس،​تخصصي ترين سايت صنعت شيشه کشور
 سایت 118 گلس،​تخصصي ترين سايت صنعت شيشه کشور
نمای فین گلس | قسمت دوم

نمای فین گلس | قسمت دوم

ساختار و کاربرد نماهای اسپایدری فین گلس

نمای فین گلس:شیشه به دلیل خواص ذاتی که دارد در زندگی روزمره ما کاربردهای مختلفی پیدا کرده است. به لطف پیشرفت های تکنولوژی، امروزه می توانید شیشه و محصولات شیشه ای را در داخل و خارج از منزل نیز مورد استفاده قرار دهید. شیشه به طور گسترده برای ساخت پنجره ها، دربها و سایر سازه های پشتیبانی استفاده می شود. در میان همه این ها، شیشه اسپایدری نصب شده با کمک اتصالات اسپایدری شیشه ای به عنوان یک راه حل موثر برای مجموعه های شیشه ای پیچ و مهره خارجی ظاهر شده است. این اتصالات که از فولاد ضد زنگ ساخته شده اند، برای جذب و توزیع تمام بارهای پویا و استاتیک ساختار شیشه مانند وزن شیشه، انبساط دیفرانسیل به دلیل نوسانات دما و بارگذاری باد بسیار عالی هستندنماهای فین گلس نوعی نمای شیشه ای هستند که توسط اتصالاتی خاص به هم متصل می شوند و دیگر از تیرهای فلزی، چوبی و…. در نماها خبری نیست. کاربرد این نماها بیشتر در نمای اصلی ورودی اصلی ساختمان ها و نمای جلو فروشگاه، سایبان های شیشه ای، نورگیرها و گنبدها است.

انواع مختلف نماهای فین گلس و شیشه های مورد استفاده در ساخت آن ها

شیشه های به کار رفته در نمای اسپایدری شیشه هایی نشکن همچون شیشه چند لایه لمینت و در برخی موارد شیشه های تک یا دو جداره هستند. در این سازه ها صفحات شیشه ای با ضخامت ها و اندازه های مختلف توسط اتصالات مربوطه در چندین نقطه به یکدیگر متصل می شوند. با توجه به نوع سازه صفحات شیشه ای می توانند به صورت ثابت و یا کشویی نصب شوند. زیرا در برخی موارد ممکن است لازم باشد که صفحات در صورت نیاز باز شوندنماهای شیشه ای اسپایدری می توانند در انواع فین گلس، لوله ای و کابلی ساخته شوند. در این میان اسپایدر لوله ای از پرکاربردترین آن ها است. قطر، ضخامت، وزن، اندازه و سایر ویژگی های لوله ها به پروژه مورد نظر بستگی دارد. در نمای فین گلس به جای لوله های فولادی از تیغه های شیشه ای شفاف استفاده می شود. زیباترین نوع نمای شیشه ای اسپایدری مدل کابلی است که در آن تنها از کابل هایی قوی برای نگهداری صفحات استفاده می شود. بنابراین به جز شیشه و اتصالات آن چیز دیگری به چشم نمی خورد. اما با این حال نسبت به دو مدل دیگر هم پر هزینه تر است هم سخت تر کار گذاشته می شود

نحوه نصب نماهای فین گلس و عوامل موثر بر آن

نحوه نصب نمای شیشه ای اسپایدری به این شکل است که ابتدا محل مورد نظر سازه را از نظر شرایط مختلف همچون فشارهایی که از داخل و یا خارج به آن وارد می شود، زلزله، بادهای شدید و …. بررسی می کنند تا ابعاد صفحات و نوع نمایی که قرار است به کار برده شود مشخص شود. در ادامه از لوله های استنلس استیل استفاده کرده و با توجه به محاسبات انجام شده آن ها را بر روی سقف و زمین متصل می کنند. بعد صفحات را با توجه به اتصالات مورد نظر به هم متصل کرده و بر روی نما سوار می کنند. برای نصب این سازه های اسپایدری حتما باید از افراد متخصص در این زمینه کمک بگیرید زیرا نصب این نماها محاسبات دقیقی نیاز دارد. اگر محاسبات حتی به میزان میلی متر هم اشتباه باشد ظاهر و کیفیت نمای اسپایدری حاصل اصلا جالب نخواهد شد و هم آسیب جدی به سازه می رساند و هم هزینه های شما از بین می رود. بنابراین هر چه اندازه گیری های قبل از سوار کردن سازه بر روی یکدیگر دقیق باشد نمای اسپایدری حاصل جذاب تر و کارآتر خواهد شد.

اجرای نمای شیشه ای اسپایدر . قیمت نمای شیشه ای اسپایدر . مزایای نمای شیشه  اسپایدر

انعطاف پذیری و ماندگاری دو مزیت اصلی نماهای فین گلس

هنگامی که یک نمای شیشه ای اسپایدری می بینید که اکنون ویژگی مشترک بسیاری از ساختمان ها است – فکر اولیه شما ممکن است جذابیت بصری آن باشد. با این حال، نماهای شیشه ای اسپایدری فقط برای نمایش نیستند. آن ها مزایای عملی متنوعی را ارائه می دهند که آن ها را به گزینه ای مهم برای طراحان و معماران تبدیل می کنند. نمای شیشه ای اسپایدری سازه ای انعطاف پذیر است. بنا به نیاز می توان با استفاده از آن، انواع طراحی ها را برای ورودی های مختلف خصوصا ورودی های بدون قاب ایجاد کرد. این نمای شیشه ای همراه با انبوهی از اتصالات سخت افزاری شیشه ای است که با توجه به نیاز و ضخامت شیشه قابل تنظیم می باشند. تولید کنندگان معتبر شیشه از مواد با کیفیت بالا مانند شیشه و فولاد ضد زنگ برای ساخت انواع نماهای شیشه ای استفاده می کنند و بنابراین عملکرد با دوام را تضمین می کنند. از آنجا که قرار است شیشه اسپایدری در خارج نصب شود، همیشه فاکتور شرایط آب و هوایی ناپایدار و نامناسب با دوام سازه تداخل دارد. با این حال نمای شیشه ای اسپایدری امروزی بسیار مقاوم در برابر انواع آب و هوا و ضد آب هستند. در ساخت و ساز مواد از جنس استنلس استیل استفاده شده اند و از اثرات زنگ زدگی جلوگیری می کنند.

اتصالات مورد نیاز برای نصب نمای فین گلس

می توان گفت در ساختار یک نمای شیشه ای بعد از نوع شیشه، اجرا و نصب آن نما از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. نصب و اجرای هر نما می تواند با نوع و کاربرد آن رابطه مستقیمی داشته باشد. از آن جا که ابزار یراق نصب نماها تنوع بسیار زیادی دارند از این رو تنوع اجرای انواع نماها نیز بسیار زیاد است. برای ساخت انواع مختلف نماهای اسپایدری می توان از اتصالات بسیار متنوعی می توان استفاده کرد. در میان انواع این اتصالات می توان به بست های تک شاخ، دو شاخ، چهار شاخ، کانکتور، رتیل و… اشاره کرد. کار اصلی این اتصالات این است که صفحات شیشه ای را با مقاومت بسیار بالا با هم فیکس می کنند

نمای شیشه ای اسپایدر | نمای مدرن آراد

انواع مزیت های استفاده از نماهای شیشه ای برای ساختمان

  • شفافیت: شیشه اسپایدری حداکثر شفافیت را ارائه می دهد و ورود نور طبیعی به فضای داخلی ساختمان را تضمین می کند. بنابراین، نماهای اسپایدری به طور گسترده ای برای تأمین نور روز در ساختمان های تجاری استفاده می شوند. از نظر بصری جذاب هستند. از آنجا که آن ها در طراحی های منحصر به فرد موجود هستند و امکان بهینه سازی روشنایی را فراهم می کنند، برای سایبان ها، نماها و دهلیزها انتخاب شماره یک هستند.
  • نصب و نگهداری آسان: به دلیل نصب و نگهداری آسان، سیستم های شیشه اسپایدری به طور گسترده ای در ادارات و مجتمع های ساختمانی مورد استفاده قرار می گیرند. همه درب ها و پنجره های uPVC را می توان به راحتی در قسمت های شیشه اسپایدری قرار داد.
  • ظاهری بدون سر و صدایکی دیگر از مزایای مهم شیشه اسپایدری این است که ظاهر بدون مانع ایجاد می کند و به دلیل معماری لبه دار ، نمای خارجی ساختمان را افزایش می دهد.
  • ماندگاری
اشتراک گذاری
برچسب‌ها:

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


چهار × = 8