سایت 118 گلس،​تخصصي ترين سايت صنعت شيشه کشور
 سایت 118 گلس،​تخصصي ترين سايت صنعت شيشه کشور
همه چیز درباره چاپ و نقاشی روی شیشه

همه چیز درباره چاپ و نقاشی روی شیشه

قیمت چاپ بر روی شیشه سکوریت | قیمت چاپ روی شیشه

قیمت چاپ روی شیشه به عوامل متعددی بستگی دارد. ابعاد شیشه و اینکه شکلی منظم و یا غیر منظم داشته یا نداشته باشد، و رنگ مورد استفاده در چاپ روی شیشه و همچنین محلی که شیشه در آنجا بکار گرفته می شود بستگی دارد. ایجاد طرح های سندبلاست و استفاده از یراق آلات مرغوب باعث افزایش قیمت چاپ بر روی شیشه می گردد. انواع چاپ را نیز می توان بر روی شیشه سکوریت انجام داد، که استفاده از شیشه سکوریت را به نوبه خود بر روی قیمت چاپ شیشه سکوریت تاثیر گذار می باشد.

شیشه سکوریت که به دلیل طی کردن یک فرایند حرارتی بسیار سخت می شوند، بطوریکه مقاومتشان در برابر ضربه تا 5 برابر افزایش می یابد، در تمام نقاط شهر و محل زندگی قابل مشاهده است. حال اینکه این شیشه‌ها علاوه بر استحکام و ایمنی بالا قابلیت چاپ را نیز بر خود دارند. در معماری امروز از این قابلیت بسیار خوب شیشه سکوریت، برای هرچه زیباتر کردن ساختمانها و مراکز تجاری استفاده های فراوانی می کنند. زیرا این قابلیت بسیار دکوراتیو بوده و می تواند فضای داخلی و خارجی ساختمان های شهر ما را مدرن و زیبا تر نماید. برای چاپ بر روی شیشه در ابتدا به یک طرح نیاز داریم. این طرحها بسته به نوع مکان و محیطی که شیشه سکوریت در آن بکار می‌رود متفاوت است. به عنوان مثال، برای چاپ بر روی شیشه جکوزی موجود در برخی از استخر ها، می توان طرحی مناسب با موضوع آب، استخر، شنا و… استفاده نمود که هم می تواند جلوی دید را بگیرد و هم فضا را بسیار زیباتر کند.

 

 

طرح برای چاپ روی شیشه

شیشه یک ماده غیر جاذب می باشد که در کمتر حالتی مواد دیگری را بر روی خود جذب می نماید. به همین دلیل به فکر ایجاد موقعیت و خاصیتی در شیشه بودند تا بتوانند که بر روی شیشه اشکل مختلف را به ثبت برسانند. از مهمترین دست یابی ها در صنعت شیشه، چاپ روی شیشه بود که توسط دستگاههایی که اشعه یو وی متصاعد می کنند انجام می شد. بدین صورت که امواج فرابنفش را از روی رنگ جوهر دلخواه عبور می دهند که در این حالت جوهر بر روی شیشه منتقل و ثابت می ماند. این روش امکان انجام طرح روی شیشه را فراهم ساخت.
انتخاب و اجرای انواع طرح برای چاپ روی شیشه بر اساس سلیقه و انتخاب افراد انجام می شود و با قرار دادن جوهر به طور مستقیم بر روی شیشه می توان طرح را پیاده نمود. از خاصیت هایی که چاب روی شیشه دارد این است که جوهر بلافاصله خشک می شود تا از حرکت و ریزش آن جلوگیری شود تا طرح برای چاپ روی شیشه به بهترین کیفیت انجام شود.

دستگاه چاپ شیشه

برای چاپ بر روی شیشه، دستگاه چاپ و کیفیت سازنده دستگاه چاپ بر روی شیشه بسیار مهم است. دستگاه هایی با برند های متفاوتی جهت چاپ بر روی شیشه وجود دارد. از بهترین برند های دستگاه چاپ شیشه سکوریت می توان به DURST اشاره کرد که ساخت کشور اتریش می باشد. این برند در تولید انواع چاپگر در اصطلاح، حرف اول را می زند. برند DURST به غیر از چاپگر شیشه سکوریت، چاپگر های متفاوتی از جمله چاپ UV که در ساخت تابلو های شبرنگ راهنمایی و رانندگی را تولید می کند.
عملیات چاپ بر روی شیشه سکوریت به صورت کوره ای و بدون کوره انجام می پذیرد. برای چاپ بر روی شیشه سکوریت، از جوهر سرامیکی استفاده می شود. ابتدا طرح مورد نظر را با رنگ سرامیکی بر روی شیشه سکوریت پیاده می کنند و سپس شیشه را وارد کوره کرده تا توسط گرما، شیشه و رنگ با یکدیگر ترکیب شده و طرح به صورت استاتیک روی شیشه باقی می ماند. در چاپ سرامیکی بدون کوره، مراحل ابتدایی یکسان بوده اما شیشه وارد کوره نمی شود.

20 طرح نقاشی روی شیشه پنجره و توضیحاتی کاربردی برای مبتدی ها | صنایع  دکوراتیو پارس

نقاشی بر روی شیشه

ویترای یا نقاشی بر روی شیشه، هنری است که بر روی شیشه طرحهای زیبا و جذابی را می کشند. امروزه دیدن نمونه های نقاشی بر روی شیشه در  ظروف فروشی های سطح شهر به سادگی میسر است. اما چیزی که نقاشی روی شیشه بسیار بدان نیاز دارد، طرح زیبا برای نقاشی روی شیشه است. این طرحها که عموما به محیط و مکان بکارگیری شیشه و نوع استفاده آن بستگی دارد متفاوتند.
بعنوان مثال اگر شما از شیشه‌های سکوریت جهت پارتیشن بندی در محل کار خود استفاده کرده‌اید، و مالک برند و کالای وارداتی و یا تولیدی خود هستید، می توانید لوگو یا طرحی که محصول و کالای شما را بیاد بیننده بیاورد را، بر روی شیشه طراحی و چاپ نمایید.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


نُه + 6 =