سایت 118 گلس،​تخصصي ترين سايت صنعت شيشه کشور
 سایت 118 گلس،​تخصصي ترين سايت صنعت شيشه کشور
چرا باید از شیشه سکوریت استفاده کنیم؟

چرا باید از شیشه سکوریت استفاده کنیم؟

هنگامی که می خواهید پنجره خانه یا اداره و فضای کار خود را تعویض نمایید با انتخاب های گوناگونی از این نوع محصول روبرو هستید. شما همانند بسیاری از کسان دیگر می توانید از این محصول بهره ببرید. اکنون برای شما شرح می دهیم که به چه دلیل می بایست در پنجره ها, دربها و بسیاری دیگر از فضاهای خود از شیشه سکوریت استفاده نمایید. می خواهیم در ادامه این صفحه به بررسی این موضوع که امروزه چرا از شیشه سکوریت برای اکثر ساختمان ها و به خصوص برج ها مورد استفاده قرار می گیرد را عنوان کنیم، می توانید برای دریافت پاسخ خود همراه ما باشید.

 

شیشه سکوریت چیست؟

شیشه ای که بر اثر گذراندن فرایندی مکانیکی حرارتی، گرم و سرد شده و اکنون مقاومت بالایی نسبت به دما پیدا کرده است  را شیشه سکوریت می نامند. این شوک دمایی موجب می شود که مقاومت این شیشه در برابر فشار و ضربه بالا رود. نحوه تولید این شیشه ها بدین صورت است که بعد از تولید شیشه خام فرایند سکوریت سازی که همان ایجاد تغییرات دمایی و شوک دمایی روی شیشه انجام می شود و شیشه سکوریت تولید می شود. تفاوتی که شیشه سکوریت با سایر شیشه های خام دارد مقاومت و سختی آن می باشد.

مزایای شیشه سکوریت چیست؟

  1. ماهیت ایمنی شیشه سکوریت، این محصول به هنگام ضربه خوردن و در لحظه شکستن به جای تبدیل شدن به تکه های تیز به بخش های کوچک و ریزدانه تقسیم شده و همچون شن ریزه فرود می آیند. این فرآیند سبب می شود علاوه بر آن که شیشه خرد شده به کسی آسیب نرسانده و با کمترین خطر خرد شوند.
  2. مقاومت بالای شیشه سکوریت، این محصول در برابر شوک های حرارتی (گرم و سرد شدن و تابش نور و حرارت و سرمای مداوم) مقاومت مناسب و قدرت تحمل آن را به شیشه ای محبوب برای فعالیت های ساختمانی و ایمنی تبدیل کرده است.
  3. اگر به تنوع دکوراتیو و استفاده از رنگ های متنوع علاقه مند هستید، می توانید از انواع طرح ها و رنگ های شیشه سکوریت نیز استفاده نمایید.
  4. مقاومت شیشه سکوریت، در دماهای گوناگون و شوک های حرارتی مهم است. اگر می خواهید در کنار مقاومت از ایمنی برخوردار باشید و در صورت برخورد با هر ضربه، کمترین آسیب را ببینید. قیمت شیشه سکوریت نسبت به انواع دیگر بالاتر است، کیفیت متمایز آن بسیار ارزشمندتر می باشد.

 

کاربرد شیشه های سکوریت

  • شیشه خودرو

قطعات شکسته شیشه یکی از خطرات بسیار جدی برای سلامتی هستند و حتی در مواردی منجر به مرگ می شوند. شیشه های سکوریت در خودرو مورد استفاده قرار می گیرد تا ایمنی افراد سرنشین در شرایط خطرناک و تصادفات تامین گردد. بیشتر در شیشه جلو خودرو از این شیشه استفاده می شود تا هنگام تصادف و ضربه به قطعات ریز صیقلی تبدیل شود. در صورتی که تصادفی رخ بدهد و خودرو با یک شی با شدت و سرعت زیادی برخورد نماید شیشه به صورت عنکبوتی شکسته و به یک باره فرو می ریزد در این حالت ایمنی سرنشینان در اثر شکستن شیشه حفظ می شود زیرا از پرت شدن و فرو رفتن شیشه بر پوست و بدن افراد جلوگیری می نماید.

  • شیشه نمایشگر مانیتور

از دیگر موارد استفاده شیشه سکوریت در صفحه نمایشگر کامپیوتر و لب تاپ می باشد. ممکن است به احتمال زیاد روی صفحه نمایشگر کامپیوترو لب تاپ شما شکسته نشود. اما ممکن است حوادثی اتفاق بیافتد و بهتر است تا ایمنی آن تامین شود تا از حوادث احتمالی در امان باشد. استفاده از شیشه سکوریت در صفحه نمایش مانیتور یک ایده بسیار خوب است. یکی دیگر از ویژگی های شیشه ایمنی، جدا از دوام، این است که بر روی آن خط و خراشی ایجاد نمی شود. بسیاری از شرکت های تلفن همراه از شیشه های سکوریت در تلفن های همراه استفاده می کنند تا محصولی با دوام و با کیفیت در اختیار خریداران قرار دهند.

  • شیشه سکوریت برای مغازه

شیشه سکوریت به دلیل داشتن ویژگی های خاصی از قبیل، ایمنی بالا شیشه سکوریت، مقاومت بالا شیشه در برابر فشار و وزن، شفافیت بالا شیشه موجب شده مزایایی را برای مغازه ها به ارمغان بیاورد. به طوری که موجب ایجاد نمای زیبا و لوکس برای مغازه ها و به نمایش گذاشتن اجناس داخل مغازه به راحتی و سادگی برای افراد در بیرون از فضا می شود که این عامل باعث می شود تا مشتریان بیشتری جذب شوند و در نتیجه فروش مغازه ها افزایش چشم گیری داشته است.

شیشه سکوریت یا شیشه نشکن چه مزایا و کاربردهایی برای ساختمان دارد؟

  • شیشه ساختمانی

قوانین و مقررات بسیاری در مورد استفاده از شیشه وجود دارد و بسیاری از قوانین استفاده از شیشه معمولی را در شرایط خاص ممنوع کرده است. شیشه سکوریت  را می توان در تمام نقاط خانه و ساختمان ها مورد استفاده قرار داد. صنایع ساختمانی از جمله صنایعی می باشد که به طور گسترده و فراوانی از شیشه سکوریت در جای جای آن استفاده می شود.
دربهای شیشه ای بدون قاب و یا درهای کشویی، برای محافظت بیشتر از شیشه سکوریت استفاده می شود. شیشه سکوریت به طور معمول در پنجره های بیرونی بسیاری از خانه ها، به ویژه در تمام خانه های شیشه ای مدرن، به دلیل دوام آن استفاده می شود. علاوه بر شیشه سکوریت برای درب و پنجره در خانه های امروزی از شیشه برای پوشش بالکن ها، آلاچیق ها و تراس ها استفاده می شود.

نرده شیشه ای سکوریت و لمینیت | لیست قیمت نرده شیشه ای | نمافراز مهرزاد

  • لوازم خانگی

هنگامی که شما به مقاومت حرارت و دوام نیاز دارید، از شیشه ی سکوریت استفاده می شود. شاید شایع ترین وسیله ای است که از شیشه های سکوریت استفاده می شود، اجاق مایکروویو است. اجاق مایکروویو باید قادر به حفظ مقدار زیادی گرما باشد. این شیشه ها نیز در اجاق کوره های سنتی استفاده می شود، زیرا مانند یک اجاق مایکروویو، نیاز به نگه داشتن مقدار زیادی از درجه حرارت دارند. تولید کننده های پیشرو در لوازم خانگی شیشه ای مانند پیرکس، کولر و… از شیشه های سکوریت به دلیل مقاومت بالا در ساخت لوازم خانگی خود استفاده می کنند.

  • استفاده از شیشه تجاری

شیشه های سکوریت برای ساخت کابین تلفن، ایستگاه های اتوبوس شیشه ای، پله برقی، پله ها، پانل های خورشیدی و حتی برخی از رویدادهای ورزشی استفاده می شود. بسیاری از این مکان هایی هستند که ما به طور منظم به آنها دسترسی داریم. علاوه بر این موارد بیان شده می توان گفت که عمده استفاده تجاری از شیشه سکوریت برای انواع مراکز تجاری و ویترین های مغازه ها مورد استفاده فراوان است که این امر جذابیت اجناس داخل مراکز تجاری را دو چندان می کند و بنابراین، استفاده از شیشه های سکوریت تنها توسط خلاقیت ذهن انسان محدود شده است.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


+ پنج = 10