سایت 118 گلس،​تخصصي ترين سايت صنعت شيشه کشور
 سایت 118 گلس،​تخصصي ترين سايت صنعت شيشه کشور

کاربرد ترمال بریک برای پنجره ها در زمستان

ترمال بریک

ترمال بریک چیست؟ ترمال بریک به معنای (شکست حرارتی) است. در واقع مانعی در مقابل عبور حرارت است. ترمال بریک یک سیستم عایق حرارتی است که به منظور عدم انتقال گرما بین دو سازه (یا دو محیط) به کار می رود.

 

پنجره ترمال بریک

آلومینیوم سبک و زیباست، از استحکام خوبی برخوردار است، در برابر عوامل محیطی مقاوم است و کمتر دچار خوردگی و تغییر شکل می شود، این عوامل باعث شده است تا از آن به عنوان فلزی پرکاربرد در صنعت ساخت درب و پنجره استفاده شود.

می توان گفت مهمترین نقطه ضعف آلومینیوم، رسانایی ذاتی بالایی است که این فلز دارد. یعنی میزان انتقال گرما و سرما از طریق آلومینیوم بسیار بالاست!

از آن جایی که کاهش اتلاف انرژی، یکی از اصولی است که در ساختمان سازی مدرن بسیار به آن توجه شده است، در ساخت درب و پنجره های آلومینیومی نیز تلاش بر آن شد تا اتلاف انرژی را به حداقل برسانند و این امر منجر به پدید آمدن پروفیل ترمال بریک (Thermal Break) شد.

 

پنجره ترمال بریک، پنجره دو جداره ای است که عایق حرارت می باشد. ترمال بریک به دلیل داشتن نوارهای پلی آمید بین جداره های داخلی و خارجی پنجره باعث عایق بودن در برابر حرارت و صدا می باشد. و البته نکته مهم در ساخت این پنجره ها آن است که حتما از لاستیک پلی آمید برای عایق کردن استفاده شده باشد.

از مزایای ترمال بریک در ساختمان

  • استحکام، زیبایی، تنوع
  • عایق بندی در برابر انتقال گرما و سرما و در نتیجه کاهش هزینه ها
  • محافظت بیشتر در برابر نفوذ آب و رطوبت
  • افزایش طول عمر پنجره ها
  • افزایش مقاومت در برابر عبور صدا (کاهش انتقال آلودگی های صوتی)
  • مقاوم در برابر آلودگی هوا و گرد و غبار

 

کارایی استفاده از ترمال بریک برای پنجره در فصل سرما

حفظ هوای خانه در فصل سرما و گرما از اهمیت بالایی برخوردار است و بر انتخاب اشخاص برای خرید پنجره تاثیرگذار خواهد بود. پنجره ترمال بریک از مزایای آلومینیوم را داراست. سیستم ترمال بریک گزینه ای مناسب برای افرادی است که موضوع حفظ حرارت و عایق صدا را در اولویت خود دارند.

در صورت استفاده از پروفیل ترمال بریک، مانع از انتقال سرما و گرما به داخل و خارج از فضای ساختمان و بالعکس می شود. در صورت استفاده از سیستم ترمال بریک در درب و پنجره ها ۳۸% کاهش اتلاف انرژی حرارتی در فصل سرما و ۳۲% کاهش اتلاف انرژی در فصل گرما، ۲۸% کاهش مصرف سوخت و همچنین به میزان قابل توجهی از آلودگی صوتی جلوگیری می شود.

 

تفاوت آلومینیوم نُرمال و تِرمال

  • اتلاف انرژی در پنجره های ترمال بریک آلومینیومی بسیار کمتر از پنجره های آلومینیومی نرمال است.
  • ساختار پروفیل ترمال بریک به این صورت است که در بین پروفیل های آلومینیومی تیغه پلی آمید قرار می گیرد تا برای شکستن جریان انتقال گرما/سرما مانند عایق عمل کند.
  • در واقع برای اجرای ترمال بریک، از دو فریم آلومینیومی به همراه مانعی (پلی آمید) در میان آن ها استفاده می شود. زیرا اگر به جای آن، متریال دیگری مثل PVC بکار رود، مقاومت پنجره کاهش پیدا می کند.

قیمت ترمال بریک برای پنجره

عوامل زیر در قیمت تاثیرگذار است:

  1. ابعاد پنجره
  2. شیشه دو جداره ترمال بریک
  3. پروفیل آلومینیومی
  4. یراق آلات ترمال بریک

 

پلی آمید

پلی آمید ما بین پروفیل آلومینیوم قرار می گیرد. ضخامت و نوع پلی آمید، قیمت آن را تعیین می کند. استفاده از پلی آمیدهای ضخیم تر در ساخت پنجره آلومینیومی ترمال بریک، باعث می شود تا عایق بودن افزایش پیدا کند. قیمت پلی آمید برمبنای کیلوگرم محاسبه می گردد.

  • پلی آمید خواص مکانیکی خود را در حرارت های بالا و در برابر مواد شیمیایی، آب و اشعه یو وی حفظ می کند. بالا بودن استحکام و طول عمر بالا از دیگر مزایای تیغه های پلی آمید می باشد.
  • تیغه پلی آمید مانع انتقال حرارت از یک سطح به سطح دیگر می شود. در واقع اطلاق عنوان ترمال بریک به این سیستم به دلیل ایجاد شکست حرارتی و ممانعت از انتقال حرارت می باشد.

لاستیک برای آب بندی و هوابندی پنجره تِرمال بریک

از لاستیک به عنوان درزگیر جهت نفوذ نکردن هوا و گرد و غبار بر روی فریم (چارچوب) استفاده می شود. برای اینکه میزان عایق بودن و عملکرد پنجره ترمال بریک را افزایش دهیم، استفاده از لاستیک هایی با کیفیت حائز اهمیت است.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


4 × = بیست