سایت 118 گلس،​تخصصي ترين سايت صنعت شيشه کشور
 سایت 118 گلس،​تخصصي ترين سايت صنعت شيشه کشور
کدام درب اتوماتیک شیشه ای برای برج یا مجتمع مناسب است؟ | قسمت دوم

کدام درب اتوماتیک شیشه ای برای برج یا مجتمع مناسب است؟ | قسمت دوم

انواع درب اتوماتیک شیشه ای و بررسی مزایای آنها

باید گفت درب های اتوماتیک شیشه ای در انواع سبک ها و طرح ها قابل پیاده سازی و اجرا هستند و از مهمترین آنها برای نصب در برج ها و مجتمع ها می توان به درب های اتوماتیک شیشه ای کشویی، سوئینگ، تاشو و چرخشی اشاره کرد.

  • درب اتوماتیک شیشه ای کشویی

درب های کشویی سنتی و همچنین مدل های پیشرفته این درب ها یعنی اسلایدر فرانسوی و تلسکوپی، امروزه طرفداران بسیاری دارند. درب های اسلایدینگ یا کشویی سنتی، متداول ترین درب های اتوماتیک شیشه ای به شمار می آیند و در بسیاری از سازه ها از جمله برج ها و مجتمع ها بکار می روند.

برخی از این درب های اتوماتیک شیشه ای به صورت یک پنل واحد عرضه می شوند، اما اکثر این درب های کشویی که در برج ها یا مجتمع های تجاری نصب می شوند، به صورت جفتی ساخته می شوند. پنل های شیشه ای این درب ها، در داخل قاب قرار می گیرند و البته باید گفت درب های کشویی به صورت پیش ساخته نیز موجودند. اما حتی در این موارد هم، شما می توانید انتخاب کنید درب از چه جهتی بازشود.

گفتنی است این درب ها، ترافیک دو طرفه موثری را ایجاد می کنند. این المانها به این قابلیت مجهز هستند که در صورت فشار دادن درب کشویی، در شرایط اضطراری قابل گشودن بوده و بنابراین برای مکان هایی که به قابلیت خروج اضطراری نیاز دارند، بسیار ایده آل هستند.

اسلایدر فرانسوی نیز نمونه پیشرفته درب اتوماتیک شیشه ای کشویی است و البته قاب و طرح کلی آنها به تقلید از درب های فرانسوی ساخته می شود. اما به جای دو پانل شیشه ای ، این درب های فرانسوی دارای چهار پانل هستند که دو پانل از آنها ثابت بوده و دو صفحه داخلی تر،  متحرک می باشند. وقتی این درب ها بسته می شوند، به نظر شبیه یک درب لولایی سنتی هستند اما در هنگام گشوده شدن، حتی می توانند بیشتر و عریض تر از درب های کشویی سنتی باز شود.

برای اطلاع از قیمت انواع درب اتومات شیشه ای و مشاهده نمونه کارها تنها کافی است به سایت   شرکت ایمن جام پیروزان  به آدرس www.piroozanshop.com مراجعه نمایید.

و اما در مورد درب اتوماتیک شیشه ای تلسکوپی باید گفت این سیستم درب بسیار مناسب مراکز تجاری و مکان های عمومی است، زیرا تعداد افراد زیادی می توانند به طور همزمان از آن عبور کنند. این درب ها، از سه یا چند پنل شیشه ای تشکیل شده اند که مانند درب های کشویی به صورت خطی حرکت می کنند، اما به تعداد درب ها لنگه های متحرک وجود دارد. معمولا یک طرف این درب ها، روی هم و به موازات یکدیگر قرار می گیرند تا بیشترین عرض معبر ایجاد شود و بدین ترتیب عملا دیوارهای خارجی کم عرض شده و یا در نظر گرفته نمی شوند.

اما نقطه ضعف و محدودیت این طرح از درب های اتوماتیک شیشه ای این است که مسیر واقعی سیستم باید به اندازه کافی گسترده باشد تا بتواند همه عملیات تعریف شده را جوابگو باشد. این شیشه های هوشمند در حالت های اتوماتیک، باز، نیمه باز، ورود ممنوع، خروج ممنوع و باز دائمی یا بسته دائمی قابل پیاده سازی هستند. به علاوه از امنیت بالایی برخوردارند، زیرا مجهز به حسگرهای ایمنی بین درب ها و کنترلرهای هوشمند هستند.

  • درب اتوماتیک شیشه ای تاشو

درب تاشو برای نصب، به حداقل فضا نیاز دارد و در عین حال عرض زیادی را برای عبور و مرور  فراهم می کند. این امر باعث می شود این نوع دربها، بعنوان یک گزینه ترجیحی برای برج ها یا مجتمع ها در اختیار شما قرار می گیرند. بعلاوه بهتر است این درب ها، دارای ویژگی چرخش اضطراری باشند.
درب های اتوماتیک شیشه ای تاشو، دارای دو یا چند پانل شیشه ای جداگانه هستند. می توان آنها را به صورت یکطرفه پیاده سازی کرد، بدین نحو که در زمان باز شدن همگی به یک سمت بلغزند و جمع شوند. اما اگر مایل باشید می توانید آنها را به صورت دو طرفه نیز اجرا کنید. در این صورت هر لنگه درب به دو پانل شیشه ای تقسیم می شود که به صورت لولایی به یکدیگر متصلند. بنابراین در هنگام باز کردن درب، دو لنگه در دو جهت مخالف حرکت کرده و جمع می شوند و به گوشه می لغزند.
به هر حال چنین سیستم درب اتوماتیک شیشه ای، باید به گونه ای طراحی شود که عابران پیاده دید بسیار خوبی از درب و نحوه و جهت باز و بسته شدنش داشته باشند. به علاوه اگر از چنین دربهایی برای برج یا مجتمع استفاده می شود، لازم است که از قرار دادن هر وسیله بزرگ نظیر ظروف زباله یا هر چیز دیگری که ممکن است توجه کاربران را در فاصله چهار فوتی از درب متحرک جلب کند، خودداری کنید.

  • درب اتوماتیک شیشه ای سوئینگ

این درب ها که به صورت لولایی پیاده سازی می شوند، توسط نیروی برق قابل خودکار سازی بوده و توسط بازوهای مکانیکی، باز و بسته می شوند. این المانها، عمدتا در ورودی هایی که عبور و مرور محدودی دارند استفاده می شوند و طبیعتا برای مکانهای عمومی نظیر مراکز خرید کاربرد چندانی ندارند، مگر اینکه عرض زیاد و قابل قبولی برای این گزینه ها در نظر گرفته شود. این درب های اتوماتیک شیشه ای، هم به صورت تک لنگه و هم دو لنگه قابل اجرا بوده و از دو نوع سنسور در بالای سر و پایه درب برای چرخش خودکار درب استفاده می شود.

  • درب اتوماتیک شیشه ای چرخشی

درب های اتوماتیک شیشه ای گردان یا چرخشی، به طور خاص برای حفظ دمای فضای داخلی ساختمان ها و پوشش دادن بالاترین نیازهای عملکردی طراحی شده اند. به لطف فناوری پیشرفته و طراحی آوانگارد، این المانها ضمن اطمینان از ایمنی کاربران  ظرافت و منحصر به فرد بودن را به ورودی ساختمان می افزایند و با هر نوع پروژه ساخت و ساز قابل انطباق هستند.
این درب ها، بهترین گزینه برای ایجاد فضای لوکس و مدرن به شمار می آیند و می توانند جایگزین مناسبی برای درب های اتوماتیک شیشه ای کشویی باشند. به لحاظ ساختار نیز باید گفت این گزینه ها، از چندین پانل شیشه ای تشکیل شده اند که به یک محور استوانه ای عمومی متصل هستند و حول آن می چرخند و اجازه عبور و مرور را به افراد می دهند.

برای ثبت سفارش انواع مختلف شیشه، یراق آلات و درب شیشه ای و کسب هرگونه اطلاعات به سایت  شرکت ایمن جام پیروزان  مراجعه نمایید.

درب شیشه ای اتوماتیک چرخشی | درب اتوماتیک | کاسپین پیشرو صنعت 09123456789

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


9 − = هشت