سایت 118 گلس،​تخصصي ترين سايت صنعت شيشه کشور
 سایت 118 گلس،​تخصصي ترين سايت صنعت شيشه کشور
کرکره برقی

کرکره برقی آلومینیومی چیست و چه کاربردی دارد؟

رایج ترین نوع کرکره برقی، کرکره برقی آلومینیومی می باشد. این تیغه های کرکره برقی که از عبور آلومینیوم ذوب شده از درون قالب ساخته می شود عموماً با رنگ کوره ای الکترواستاتیکی رنگ آمیزی می شوند. تیغه های آلومینیوم کرکره برقی با توجه به ابعاد کرکره برقی آلومینیومی و کاربری آن در سایز های متنوعی تولید می شوند که در زیر به بعضی از آنها اشاره می نماییم:

کرکره برقی آلومینیومی

 

• تیغه سایز ۶۰ که یک تیغه باریک و ظریف می باشد معمولاً جهت کرکره برقی آلومینیومی پنجره نصب می گردد و حداکثر تا ابعاد (عرض ۵) x (ارتفاع ۵) متر قابل نصب می باشد.

• تیغه سایز ۸۰ پرکاربرد ترین نوع تیغه کرکره برقی می باشد و عموماً جهت کرکره برقی پارکینگ ویا کرکره برقی مغازه نصب می گردد. نوع دو پل آن از نظر امنیت و استقامت بر نوع تک پل ارجعیت دارد و حداکثر ابعاد مجاز این نوع تیغه کرکره برقی عموماً (عرض ۶) x (ارتفاع ۵٫۵) متر می باشد.

• تیغه کرکره برقی سایز ۱۰۰ معمولاً برای مغازه هایی با سایز دهنه بزرگ و یا جهت کرکره برقی سوله نصب می گردد و تا (عرض ۷) x (ارتفاع ۷) متر قابل نصب می باشد.

• کرکره برقی سایز ۱۴۵ جهت کرکره برقی های خیلی بزرگ فروشگاهی و صنعتی و تا (عرض ۱۲) x (ارتفاع ۱۲) قابل اجرا می باشد.

موارد موثر در قیمت کرکره برقی آلومینیوم

۱٫ نوع آلومینیوم کرکره برقی و برند آن. اگر تیغه کرکره برقی از شمش استاندارد ۶۰۶۳ آلومینیوم ساخته شده باشد به مرور زمان تغییر شکل نخواهد داد و این باعث می شود که تیغه کرکره برای سالها بی صدا کار کند و هرگز در ریل گیر نکند. تیغه های کرکره برقی که از آلومینیوم ضایعات تولید می شود در حدود ۳۰% ارزانتر می باشند ولی تقریباً بعد از یکسال بهره برداری شروع ایجاد صدای شدید حین حرکت میکنند و گاهی در ریل گیر می کنند که نیاز است نصاب آنرا رگلاژ نماید. بر روی تیغه های کرکره برقی یک برچسب ( کرکره برقی لیبل دار ) چسبانده شده است که معرف تولید کننده این تیغه کرکره برقی است و معمولاً برند های معتبر از شمش ۶۰۶۳ کرکره برقی تولید می نمایند، ولی متاسفانه در کشور ما تقلب لیبل و برند تیغه کرکره برقی بسیار آسان و رایج است و فقط در صورت داشتن تجربه بالا می توان کرکره برقی اصل را از تقلبی تشخیص داد. برای نمونه کرکره برقی آکرول Akroll همزمان یکی از گرانترین و ارزانترین تیغه های کرکره برقی موجود در بازار است. ( نوع اصلی آن جزء گرانترین کرکره برقی ها و نوع تقلبی آن جزء ارزانترین انواع کرکره برقی می باشد.)

۲٫ وزن تیغه کرکره برقی و میزان ضخامت جداره های آلومینیومی آن. تیغه های کرکره برقی معمولاً از ۵ الی ۱۱ کیلوگرم در مترمربع وزن دارند و هرچه وزن تیغه کرکره بالاتر باشد به همان میزان آلومینیوم مصرفی و قیمت آن بالاتر است. البته کرکره برقی خیلی سنگین چندان توصیه نمی شود چراکه بالا بردن تیغه کرکره سنگین، نیاز به موتور قویتر و البته گرانتری دارد.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


نُه × = 63