سایت 118 گلس،​تخصصي ترين سايت صنعت شيشه کشور
 سایت 118 گلس،​تخصصي ترين سايت صنعت شيشه کشور
درب‌ اتوماتیک

آشنایی با نحوه باز شدن درب‌ اتوماتیک

سنسور چیست؟ و چرا درب اتوماتیک اختراع شد؟

درب‌ اتوماتیک:آماده‌ی ترک سوپر مارکت هستید. دستان‌تان پر از کیسه‌های مواد غذایی است. به درب رسیده‌اید. با دستان پر چطور می‌خواهید درب را باز کنید؟ درست زمانی‌که به این فکر می‌کنید که آیا نیاز است که کیسه‌ها را زمین بگذارید، درب‌ها با صدایی خاص باز می‌شوند.درست مثل جادو است.
چه اتفاقی افتاد؟ آیا چیزی فراطبیعی وجود دارد؟  آیا یک روحی نزدیک درب ایستاده و برای افرادی که سوپر مارکت را ترک می‌کنند، درب را باز می‌کند؟ خودتان بهتر می‌دانید که جواب منفی است.پس آیا اعتقاد دارید که این فرایند فقط علم و فن‌آوری است؟
این نوع درب‌ها،‌که به درب اتوماتیک معروفند، با کمک یک تکنولوژی ساده باز و بسته می‌شوند نه جادو. اما خیلی جالبند و کمی جادویی به‌نظر می‌رسند.
درب اتوماتیک با کمک سنسور کار می‌کند. سنسورها دقیقا کاری را که باید انجام می‌دهند؛ یعنی چیزها را حس می‌کنند. انواع مختلفی از سنسور وجود دارد که می‌توانند چیزهای مختلفی مثل صدا، نور، وزن و حرکت را حس کنند.
به عنوان مثال، برخی از درب‌های اتوماتیک زمانی عمل می‌کنند که وزن اجسام را حس کنند. این سنسورهای وزنی ممکن است در یک پادری حصیری در جلوی درب اتوماتیک پنهان شوند. زمانی‌که پای‌تان را روی پادری می‌گذارید، سنسورها یک سیگنال به درب اتوماتیک ارسال می‌کنند که به آن‌ها فرمان باز شدن می‌دهد.
سایر درب‌های اتوماتیک با سنسورهای نوری یا حرکتی باز می‌شوند. این سنسورها ممکن است بالای یک مجموعه از درب اتوماتیک نصب شوند و یا در بالا یا اطراف چارچوب درب اتوماتیک قرار گیرند.
زمانی‌که این سنسورهای نوری یا حرکتی، تحرکی را در نزدیکی‌شان حس می‌کنند، باعث باز شدن و سپس بسته شدن درب اتوماتیک می‌شوند. به این دلیل است که وقتی به یک درب اتوماتیک نزدیک می‌شوید، به محض این‌که به قدر کافی برای فعال شدن سنسورها نزدیک شدید، درب اتوماتیک باز خواهد شد.
استفاده از درب اتوماتیک مفید و کارآمد است؛ برای همین است که می‌توانید آن‌ها را در مکان‌های مختلف ببینید. از سوپر مارکت‌ها گرفته تا فرودگاه‌ها و بسیاری از ساختمان‌های بزرگ، درب اتوماتیک داخل و خارج شدن از ساختمان‌ها را برای مردم آسان‌تر می‌سازد. هم‌چنین برای افراد معلول بسیار مفید و کارآمد است.
درب‌های اتوماتیک گردان در صرفه‌جویی انرژی بسیار موثرند؛ زیرا مدت زمان باز شدن درب را به مدت میزان داخل یا خارج شدن افراد کاهش می‌دهند و اگر تا به‌حال آنقدر خرید کرده باشید که دستان‌تان پر از کیسه‌های خرید باشد، می‌دانید که درب اتوماتیک چقدر می‌تواند زمانی که قصد رفتن به سمت اتومبیل را دارید مفید و کمک کننده باشد.
اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


− 3 = شش