سایت 118 گلس،​تخصصي ترين سايت صنعت شيشه کشور
 سایت 118 گلس،​تخصصي ترين سايت صنعت شيشه کشور

شیشه برای اولین بار در چهار هزار سال قبل کشف و استفاده می‌شد، اما شیشه های ساختمانی به مدت حدودی دو هزار سال است که در صنعت ساختمان‌سازی استفاده می‌شوند و به شهرهای ما رنگ و لعاب خاص خود را بخشیده‌اند. در واقع رنگ‌آمیزی شهرهای مدرن توسط شیشه‌ها انجام می‌شود. در سبک گوتیک بود که شیشه توانست برای همیشه خود را در دنیای پیچیده تا به امروز حفظ کند و در تمام دنیا فراگیر شود. دلیل این ماندگاری بیشتر جست‌وجوی راهی برای ورود هر چه بیشتر نور به داخل فضاها بود و شیشه تنها ماده در صنعت ساختمان سازی است که نور را بی‌واهمه و فراگیر به داخل انتقال می‌دهد.

در این صفحه از آسانسور شیشه ای با موارد زیر آشنا شوید:

  • آسانسور شیشه ای
  • قیمت آسانسور شیشه ای
  • آسانسور شیشه ای گرد
  • کابین آسانسور شیشه ای
  • آسانسور شیشه ای خانگی

آسانسور کاربری خدمات درمانی | رایمون | Raymon

همان‌طور که گفتیم شیشه کم‌کم فراگیر شد و برای کارهای مختلف ساختمانی چون پنجره سازی، ساخت دیوار شیشه ‌ای، نماهای کاملاً شیشه ای، سقف و در نهایت آسانسور شیشه ای ساخته شد.
آسانسور شیشه ای از نظر فنی در دو مدل کششی و هیدرولیکی طراحی می‌شود که هر کدام در جایی کاربرد دارد. برای برج‌ها و ساختمان‌های مرتفع از آسانسور شیشه ای کششی استفاده می‌شود که توسط سیم بکسل و وزنه عمل حرکت انجام می‌گردد اما در آسانسور شیشه ای هیدرولیکی بدون استفاده از جسم خارجی آسانسور حرکت می‌نماید و بنابراین بسیار زیباست زیرا هیچ‌گونه جسم خارجی که سبب اغتشاش بصری شود موجود نیست اما این مدل از آسانسور شیشه ای برای ساختمان‌های بلند مرتبه مناسب نبوده و سبب ایجاد محدودیت می‌شود.
آسانسور شیشه ای را در طرح‌های مختلف مثل دایره‌ای، نیم‌دایره و مکعبی ساخته و استفاده می‌کنند.

قیمت آسانسور شیشه ای

در آسانسورهای شیشه ای ضخامت شیشه لمینیت مورد استفاده و تعداد لایه‌های آن تأثیری مستقیم بر قیمت آسانسور شیشه ای دارد. قیمت آسانسور شیشه ای به دلیل زیبایی منحصر به‌ فرد و تأثیر آن بر روی نمای ساختمان نسبت به نمونه‌های فلزی بیشتر بوده، اما کاری با کیفیت محسوب می‌شود.

  • قدرت موتور مورد استفاده نیز حائز اهمیت است، از طرفی ظرفیت یا قدرت تحمل آسانسور نیز مرتبط با قدرت موتور بوده و هر دو عامل بر قیمت آسانسور شیشه ای تأثیر می‌گذارند.
  • هزینه اجرا و یراق‌آلات آسانسور شیشه ای گرد بیشتر، در نتیجه قیمت آسانسور پانوراما نسبت به سایر مدل‌ها بیشتر است.

در آسانسورهایی که شیشه دور آسانسور با کابین آسانسور شیشه ای یکی باشد شیشه کمتری استفاده‌ شده و در نتیجه قیمت آسانسور شیشه ای کمتر است.

برنامه آموزش تخصصی نصب وراه اندازی آسانسور - دانلود | کافه بازار

آسانسور شیشه ای گرد

آسانسورهای پانوراما یا آسانسور شیشه ای گرد را می‌توان در درون پاساژهای تجاری و اداری و حتی برای خانه‌های دوبلکس استفاده نمود. آسانسور شیشه ای گرد یا آسانسور پانوراما دیدی 360 درجه داشته و شما در داخل فضا می‌توانید به‌ تمامی جهات دید داشته باشید. علاوه بر دید پانوراما آسانسور شیشه ای گرد بسیار زیبا بوده و نمایی جذاب برای اماکن تجاری و اداری لوکس ایجاد می‌کند.
نصب و اجرای آسانسور شیشه ای گرد سخت‌تر از آسانسورهای مکعبی است و نیاز به مهارت بالایی دارد؛ بنابراین درصورتی‌که قصد خرید و اجرای آسانسور شیشه ای گرد را دارید حتماً توسط شرکت‌های معتبر و با سابقه در زمینهٔ شیشه برای آسانسور شیشه ای گرد سفارش خود را به ثبت برسانید.

آسانسورهای هوم لیفت

آسانسور شیشه ای خانگی

آسانسور شیشه ای خانگی در خانه‌های دوبلکس و حتی برای آپارتمان‌های تا ارتفاع پنج طبقه مناسب بوده و برای رفت ‌وآمدهای مداوم طراحی می‌شود.
برای ساخت آسانسور شیشه ای خانگی، معمولاً از مدل آسانسور شیشه ای هیدرولیکی استفاده می‌کنند. دلیل اول آن ارتفاع کم آسانسور شیشه ای خانگی است و دوم به این دلیل که آسانسور شیشه ای خانگی معمولاً در داخل منازل است و جزو دکوراسیون داخلی منزل شما بکار می‌رود؛ درواقع زیبایی در آسانسور شیشه ای خانگی حرف اول را می‌زند.

آسانسور شیشه ای خانگی

برخی از ویژگی‌های آسانسور شیشه ای خانگی که این نوع از آسانسور را از سایر جدا می‌سازد عبارت‌اند از:

  • قابلیت جابجایی حداکثر تا 6 نفر
  • اندازه کابین آسانسور شیشه ای خانگی از 70 سانتیمتر تا حداکثر 140 سانتی‌متر
  • حداکثر فاصله جابجایی تا ارتفاع 15 متری

نوع دیگری از آسانسور شیشه ای خانگی هوم لیفت ها هستند که در منازل قدیمی و جاهایی که از قبل آسانسور تعبیه نشده قابلیت استفاده رادارند و بسیار به‌صرفه نیز می‌باشند. آسانسورهای خانگی هوم لیفت برای ساختمان‌های 2 تا 4 طبقه مناسب بوده و میزان برق مصرفی آنها نیز به نسبت آسانسورهای دیگر بسیار کمتر می‌باشد.

کابین آسانسور شیشه ای

شیشه دور آسانسور یا کابین آسانسور شیشه ای قابی است که آسانسور در داخل آن حرکت نموده و از جنس شیشه لمینت است. شیشه  دور آسانسور نیز می‌تواند سکوریت باشد اما برای مقاومت بیشتر در برابر لرزش‌های آسانسور شیشه ای بهتر است از شیشه های لمینیت با مساحت کمتر از یک مترمربع استفاده نمود. کابین آسانسور شیشه ای دارای شیشه های ثابت با قابی فلزی و چند ایستگاه یا همان درب آسانسور شیشه ای است. درواقع شیشه دور آسانسور درون قابی فلزی احاطه ‌شده و درب‌ها نیز دارای مکانیسمی جدا هستند که در ادامه توضیح داده می‌شود.
در برخی از آسانسورها کابین آسانسور شیشه ای به‌ طور جداگانه تعبیه نشده و در برخی دیگر شیشه دور آسانسور با کابین شیشه ای یکی است.

درب آسانسور شیشه ای

درب آسانسور شیشه ای معمولاً از جنس شیشه بوده و می‌تواند تک درب، دو درب و حتی بیشتر باشد. درب آسانسور شیشه ای عملکردی همانند درب‌های اتوماتیک را دارا است و از عرض 70 سانتی‌متر شروع می‌شود.

آسانسور اوج فراز بیهق | کابین و درب آسانسور | کابین آسانسور شیشه ای

شیشه برای آسانسور

جنس مورد استفاده جهت ساخت شیشه برای آسانسور، از لمینیت است که در برابر ضربه و تحمل فشار از قدرت بالایی برخوردار بوده و در هنگام وقوع زلزله و حوادث طبیعی و غیرطبیعی دیگر شیشه آسیب جانی وارد نمی‌نماید؛ زیرا در ساختار شیشه لمینیت از نوعی تلق یا همان لایه PVB استفاده‌ شده که در هنگام شکست شیشه مانع از ریزش و پاشیدن آن می‌شود. اگر شیشه ماشین شکسته را دیده باشید متوجه عملکرد این شیشه خواهید شد. بنابراین در صورتی‌ که قصد سنجش امنیت شیشه برای آسانسور را دارید با اطمینان از امنیت جانی خرید خود را به انجام برسانید.
شیشه برای آسانسور می‌تواند یک ‌لایه اما باضخامت بالا نیز باشد درواقع در آسانسورهای خانگی و کوچک می‌توان سکوریت 10 میل را جهت استفاده از شیشه برای آسانسور بکار برد اما از نظر امنیتی عملکردش مانند شیشه های لمینیت نخواهد بود.
شیشه لمینیت دو و یا سه لایه بهترین گزینه در ساخت شیشه برای آسانسور بوده و با بالا رفتن تعداد استفاده‌کنندگان نیز می‌توان ضخامت شیشه را بالا برد. این شیشه ها قابل شستشو شو بوده و از مقاومت بالایی در برابر سرما، گرما، ضربه و حرارت برخوردارند.

ابعاد آسانسور شیشه ای

ابعاد آسانسور شیشه ای بسیار متفاوت بوده و می‌توان انواع ظرفیت‌ها را برای آن در نظر گرفت اما کلیات زیر درباره انتخاب ابعاد آسانسور شیشه ای با توجه به نیاز شما می‌تواند کمک‌کننده باشد.

  • ابعاد آسانسور شیشه ای با توجه به اینکه از چه نوع آسانسور شیشه ای استفاده می‌نمایید می‌تواند متغیر باشد.
  • ابعاد آسانسور شیشه ای برای آسانسور شیشه ای کششی بیشتر از آسانسور شیشه ای هیدرولیکی است.
  • قدرت موتور مورداستفاده در آسانسور بر ابعاد آسانسور شیشه ای تأثیر می‌گزارد.
  • ابعاد آسانسور شیشه ای گرد نسبت به سایز طرح‌ها به 30 تا 40 درصد فضای بیشتری نیاز دارد.
اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


9 × شش =