سایت 118 گلس،​تخصصي ترين سايت صنعت شيشه کشور
 سایت 118 گلس،​تخصصي ترين سايت صنعت شيشه کشور

آموزش پاک کردن رنگ از پنجره

در حین رنگ آمیزی نمای بیرونی خانه، ممکن است با دیدن رنگ روی پنجره شوکه شوید با فکر این که تمیز کردن رنگ از پنجره کار سختی است وحشت کنید. ممکن است به رنگ جدید رنگی که قاب خارجی پنجره های وینیل خود را آراسته است، خیره شوید. قطره قطره اتفاق خواهد افتاد این فقط یک واقعیت از نقاشی کردن خانه جدید در زندگی است. اما پارچه های رها، فیلم پوشاندن پلاستیک و خاک تنها مکان قابل قبول برای چکه شدن رنگ شما هستند – نه روی قاب پنجره.

آیا تمیز کردن رنگ از پنجره وینیل ممکن است؟!

وقتی روی شیشه رنگ می گیرید، از بین بردن آن آسان است. فقط از تیغ استفاده کنید. اما وقتی روی قاب پنجره وینیل رنگ می گیرید، این بسیار سخت تر می شود و گاهی اوقات اصلاح آن ناقص است. دلیل آن این است که وینیل نرمتر از شیشه است. بنابراین تراشیدن یا شن و ماسه زدن رنگ از وینیل بدون از بین بردن مقدار زیادی از وینیل مشکل تر است. اما با استفاده از چند ابزار ساده می توانید پنجره ها را به شرایط جدید برگردانید.

چه باید کرد؟

اگر روی پنجره های وینیل مقدار زیادی رنگ پیدا کردید، بهترین راه برای از بین بردن رنگ این است که بگذارید رنگ خشک شود و سپس آنرا خراش دهید. گرچه به نظر می رسد ضد شهودی باشد. اما هرچه رنگ روی سطح بیشتر باشد، بهتر است. با چکه و گلوله های بزرگ، رنگ بیشتری برای چسباندن خواهید داشت.

اگر می خواهید رنگ را پاک کنید در حالی که هنوز مرطوب است، در پایان ممکن است آسیب بیشتری وارد کنید. با لکه گیری رنگ، لایه ای بسیار نازک ایجاد می شود که بعداً برداشتن آن دشوارتر می شود. دقت کنید!

بعد از اینکه اجازه دادید رنگ به مدت یک یا دو روز کاملاً خشک شود، کار با لبه را با ناخن خود شروع کنید. کل رنگ باید در یک قطعه جدا شود و هیچ اثری باقی نماند. این کار چه روی قاب وینیل و چه روی شیشه کار خواهد کرد.

رنگ آمیزی رنگ روی قاب های پنجره وینیل

اگر قاب پنجره های وینیل سفید یا رنگ روشن دارید، حتی اگر رنگ آن را بردارید، مقداری رنگدانه باقی می ماند که به سختی پاک می شود.

ابتدا سعی کنید از رنگهای تضعیف کننده رنگی یا مواد معدنی همراه با یک پارچه تمیز و رنگ نشده برای از بین بردن رنگدانه استفاده کنید. اگر این کار نتیجه نداد یا فقط تا حدی موثر است، از ریز ریز  استفاده کنید و به آرامی روی رنگدانه مالش دهید.

نکته 1

به یاد داشته باشید که در حال حذف مواد وینیل از قاب پنجره وینیل هستید، بنابراین به راحتی این کار را انجام دهید. فقط به همان اندازه که لازم است رنگدانه بزنید.

لکه های کوچکتری که در اثر غلتک شدید ایجاد می شوند نیز پس از خشک شدن ، با یک چاقو پلاستیکی بتونه یا ناخن انگشت خارج می شوند.

نکته 2

در هنگام استفاده از تیغ های تیغ به داخل وینیل مراقب باشید. تنظیم زاویه تیغه روی سطح نرم وینیل تقریباً غیرممکن است. شیشه به اندازه کافی سخت است که تیغه در آن نفوذ نمی کند.

نکته 3

برای لکه های رنگ روی قاب های پنجره وینیل، در صورت امکان می خواهید بلافاصله آنها را پاک کنید. اگر خشک شدند، آنها را با کاغذ سنباده ریز شن و ماسه در محدوده خرد کنید.

این سخت تر است زیرا سمپاش های رنگ در اتمیزه کردن رنگ بسیار ظریف تخصص دارند. بنابراین لکه های موجود در قاب پنجره شما آنقدر بزرگ نیستند که بتوانند آنرا خراش دهند. در صورت امکان ، لکه های رنگ را ظرف چند ثانیه از فرود روی سطح پاک کنید. در بیشتر موارد ، این امکان پذیر نخواهد بود زیرا لکه ها فوراً خشک می شوند.

کاغذ سنباده سطح وینیل را کسل می کند، بنابراین شما باید در مورد مهم تر قضاوت کنید: از بین بردن رنگ یا حفظ سطح قاب پنجره. به علاوه، کاغذ سنباده رنگدانه جاسازی شده را از بین نمی برد. مگر اینکه خیلی داخل وینیل سنباده بزنید.

نکته 4

رنگ آغشته شده را با کاغذ سنباده خوب بکشید. لکه ها وقتی اتفاق می افتد که روی قاب پنجره چکه کنید و به طور تصادفی روی آن بمالید. یا وقتی رنگ می ریزید اتفاق می افتد ، سپس بدون موفقیت سعی می کنید آن را پاک کنید.

نکته 5

همانند لکه های اسپری رنگ، از کاغذ سنباده ریز ریز برای پاک کردن رنگ استفاده کنید. فقط به اندازه لازم برای پاک کردن رنگ مالش دهید.

نکته نهایی و یک پیشنهاد جذاب: روی شیشه پنجره نقاشی کنید!

وقتی رنگ فقط روی شیشه پنجره است، این یک رفع آسان است. ابتدا باید تیغ های تک لبه خریداری کنید که در بیشتر مراکز خانگی و فروشگاه های سخت افزاری موجود است. این برای همه نوع رنگ روی شیشه کاربرد دارد. اگرچه رنگ آغشته شده کار دشوارتری است و معمولاً نمی توان از این طریق پاک کرد.

طرف تیز تیغ را تقریباً در زاویه 15 درجه روی شیشه قرار دهید. تیغ را به جلو بلغزانید و رنگ شیشه را برش بزنید. تیغ شیشه را خراش نمی دهد.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


چهار × 6 =