سایت 118 گلس،​تخصصي ترين سايت صنعت شيشه کشور
 سایت 118 گلس،​تخصصي ترين سايت صنعت شيشه کشور
شیشه سکوریت

ابعاد استاندارد شیشه سکوریت

در این صفحه از ابعاد شیشه سکوریت با موارد زیر آشنا شوید:

  • ابعاد شیشه سکوریت
  • شیشه جام
  • بزرگترین ابعاد شیشه

 

ابعاد استاندارد شیشه سکوریت در دو سایز می‌باشد. نوع اول: ابعاد جام شیشه با سایز 3*2 می‌باشد. نوع دوم: ابعاد جام شیشه بزرگ‌تر از 3*2 که به ‌صورت سفارشی تولید می‌شود و با نام جام شیشه ویژه شناخته می‌شود. ابعاد استاندارد شیشه جام باید مطابق با استاندارد و مقرارت ملی ساختمان تولید گردد. شیشه‌های تولیدشده در حداکثر اندازه‌های بزرگ‌تر دارای ضخامت 4-10 میل می‌باشند و ابعاد استاندارد شیشه جام با طول عرض 2440*4100 میلی‌متر می‌باشد.
ابعاد شیشه سکوریت کاملاً متغیر است. بعضی از ابعاد برای مثال، درب مغاره، اندازه‌ی ثابتی دارد. ابعاد شیشه سکوریت قبل از انجام عملیات مقاوم‌سازی شیشه (سکوریت کردن) قابل ‌تعیین می‌باشد. بعد از انجام پروسه سکوریت کردن شیشه، ابعاد شیشه سکوریت به‌ هیچ‌عنوان قابل ‌تغییر نمی‌باشد. شیشه سکوریت را می‌توان در اندازه و ابعاد دلخواه تولید نمود. مسئله مهمی که در تعیین اندازه شیشه سکوریت دخیل است اندازه محل نصب و نوع استفاده از شیشه است. اگر محل نصب شیشه سکوریت بزرگ باشد نیاز است که شیشه‌های سکوریت در ابعاد جام شیشه سکوریت تولید شود. ابعاد و اندازه شیشه سکوریت را قبل از تولید مشخص می‌نمایند تا بعد از تولید نیازی به برش شیشه نباشد.
ابعاد جام شیشه سکوریت را می‌توان متناسب با ابعاد و اندازه‌های محل پروژه که نیاز به نصب شیشه سکوریت دارد تعیین نمود حداکثر ابعاد جام شیشه سکوریت تولیدشده در کوره‌های عمودی به ارتفاع 260 تا 160 سانتی‌متر در کوره‌های افقی می‌باشد. ابعاد شیشه سکوریت براساس ابعاد پروژه اجرایی تعیین می‌شود و می‌توان در ابعاد مختلف تولید کرد نکته حائز اهمیت، دقت در اندازه شیشه سکوریت است. زیرا بعد از تولید کردن و انجام عملیات سکوریت کردن نمی‌توان اندازه شیشه را تغییر داد.

شیشه جام | شیشه سکوریت جام

در زمان های گذشته، برای سکوریت کردن شیشه های معمولی از کوره های عمودی (Vertical) استفاده می شد. این کوره شیشه های سایز بزرگ را توسط 2 گیره مهار می کرد و به صورت عمودی وارد کوره عمودی شیشه سکوریت می کردند و عملیات سکوریت سازی شیشه را بر روی شیشه انجام می دادند. حداکثر ابعاد شیشه سکوریت تولیدی در کوره های عمودی، با حداکثر عرض 160 سانتی متر و حداکثر ارتفاع 260 سانتی متر بودند. با پیشرفت تکنولوژی در صنعت شیشه سازی و نیاز بازار برای تولید شیشه با ابعاد بسیار بزرگتر، کوره های عمودی جای خود را به کوره های افقی (Horizontal) داده اند.
در زمان معرفی کوره های افقی به عموم، تولید شیشه سکوریت با جامبو سایز بسیار شگفت انگیز بود و در مدت زمان کوتاهی، کوره افقی، در شرکت های بزرگ تولید شیشه سکوریت، جایگزین کوره عمودی گردید. کوره افقی همان طور که از نامشان مشخص است، شیشه به صورت افقی وارد کوره می شود و عملیات سکوریت سازی بر روی شیشه انجام می شود. بزرگترین شیشه سکوریت تولیدی در این کوره ها، عرض 320 در ارتفاع 600 سانتی متر می باشد.

بزرگترین ابعاد شیشه 

همانطور که در بالا اشاره شد بزرگترین ابعاد شیشه را می توان در ابعاد 320*600 سانتی متر معرفی کرد که به صورت یک شیشه یک تکه و بزرگ بر روی محل مورد نظر نصب می شود. این نوع شیشه ها بیشتر به عنوان شیشه نمایشگاه ها و یا مکان هایی که نیازمند به یک دید متناوب بودن مانع می باشند بسیار مناسب بوده و زیبایی خاصی را به آ مکان می دهد. اما نباید از مشکلات حمل و تولید این گونه شیشه ها غافل بود. شاید همین عوامل نیز موجب بالاتر بودن قیمت این نوع شیشه ها نسبت به سایر شیشه ها بوده است.

شیشه بزرگ | شیشه های سایز بزرگ

شیشه های سایز بزگ و یا در اصطلاح تخصصی “جام ویژه” عبارتیست که بسیار شنیده می شود. شیشه های سایز بزرگ به صورت یک تکه تمام فضای دهنه را پوشش می دهند که زیبایی خاصی را به پروژه می دهد. استفاده از شیشه های سایز بزرگ بسیار خطرناک می باشد که حتما توصیه می شود جهت استفاده از شیشه های سایز بزگ، شیشه ها را سکوریت و یا به صورت لمینت شده استفاده نمایید، زیرا احتمال شکستن شیشه های سایز بزرگ بسیار بیشتر از شیشه های سایز متوسط می باشد. محدودیتی در لمینت کردن شیشه های سایز بزرگ وجود ندارد و هر شیشه با هر ابعاد و اندازه قادر به لمینت شدن می باشد.
شیشه بزرگ را می توان بر اساس نیاز در اندازه و ابعاد مختلف تولید و مورد استفاده قرار داد. امروزه به دلیل ایجاد نمای زیبا و یک دست در بسیاری از مکان ها افراد به دنبال شیشه بزرگ می باشند که ویژگی اصلی آن مقاومت بالای شیشه است.
این نکته نباید فراموش شود که شیشه به خودی خود شکننده می باشد حال اگر ابعاد آن بزرگتر از حد استاندارد و معمولی باشد این خطر شکستگی آن بیشتر می شود، به همین جهت در تهیه شیشه بزرگ با ابعاد بزرگتر از حد استانداری که عنوان شده باید نوع شیشه نیز مورد توجه باشد. شیشه بزرگ در نوع سکوریت و لمینت دارای مقاومت بالایی می باشند و به راحتی دچار آسیب و شکستنگی نمی شوند.

مزیت استفاده از شیشه با سایز بزرگ
در مقابل خطرات احتمالی استفاده از شیشه با سایز بزرگ که با سکوریت یا لمینت کردن به حداقل می رسند، مزیت های بسیاری وجود دارد که می تواند شما را مایل به خرید شیشه با سایز بزرگ نماید. بزرگترین و مهم ترین مزیت شیشه سکوریت بزرگ، یکپارچه شدن دهنه پروژه شما می باشد. با یکپارچه شدن دهنه کار شما، زیبایی خاصی به نمای پروژه خواهد داد.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


+ 2 = پنج