سایت 118 گلس،​تخصصي ترين سايت صنعت شيشه کشور
 سایت 118 گلس،​تخصصي ترين سايت صنعت شيشه کشور
از شیشه خم چه می دانید؟

از شیشه خم چه می دانید؟

در این صفحه از شیشه خم با موارد زیر آشنا شوید:

  • شیشه خم
  • قیمت شیشه خم
  • تولید شیشه خم

 

ترکیب خلاقیت با پیشرفت تکنولوژی در صنعت ساختمان باعث پیدایش انواع شیشه در مدل های متفاوت گشته است. شیشه خم یکی از خلاقانه ترین مدل های شیشه می باشد. شیشه خم علاوه بر جلوه زیبایی که دارد، در صورتی که به درستی و در مکان صحیح خود استفاده شود، با توجه به ساختار آن می تواند عایق بسیار مناسبی باشد. در صورت استفاده از شیشه خم، با توجه به شکل ظاهری آن، می توان مصرف سایر مصالح ساختمانی را نیز به طور چشمگیری کاهش داده که همین موضوع می تواند هزینه های ساخت را کاهش دهد. وجود قوس در شیشه خم، باعث افزایش میزان تحمل بار شیشه می شود.

شیشه خم چیست؟

شاید با مشاهده برخی از ساختمان ها و نمای مورد استفاده آنها همواره این سوال برایتان پیش آید که شیشه خم چیست؟ و چگونه ساخته می شود؟ شیشه زمانی که در شرایط حرارتی قرار بگیرد می توان شکل آن را تغییر داد و به طرح دلخواه درآورد. در شرایط استاندارد می توان شیشه را با حرارت منظم به شکل قوس دار و خمیده در آورد. شیشه خم این قابلیت را دارد به شیشه سکوریت خم، شیشه لمینت خم نیز درآید. شیشه خم در قسمت های مختلفی مورد استفاده قرار می گیرد و این مشکل را که در قسمت های دوار ساختمان ها را با چه شیشه ای پوشش دهند برطرف نموده اند. شیشه خم را به وسیله پروفیل های مخصوص می توان در تمام نقاط قوس دار نصب نمود.

قیمت شیشه خم

شیشه خم به دلیل نصب نسبتا پیچیده و حمل سخت آن کمتر کسی به دنبال خرید از این نوع شیشه ها می باشند. علاوه بر مشکلاتی که در تولید و حمل این شیشه ها موجود می باشد، این شیشه ها برای افزایش مقاومت و ایجاد ایمنی در نصب و اجرای آن بهتر است که به شیشه های سکوریت و لمینت خم تبدیل گردد که این امر نیز بر قیمت شیشه خم تاثیرگذار می باشد. در واقع برای بررسی هر متر از قیمت شیشه خم علاوه بر میزان قوس، لمینت و سکوریت بودن شیشه نیز بر قیمت نهایی آن تاثیر گذار می باشد.

تولید شیشه خم

در تولید شیشه خم همانند سایر شیشه ها، ابتدا مواد اولیه شیشه را به صورت خمیری در آورده و ذوب می نمایند تا شیشه اولیه و خام تولید شود. سپس شیشه خام تولید شده را طی فرایند حرارت دادن آهسته و به مرور زمان و شوک ناگهانی کاهش دما که هم زمان سکوریت کردن آن نیز صورت می پذیرد. در شروع انجام فرایند خم کردن شیشه را تا 680 درجه سانتی گراد حرارت می دهند و تا حد شعاع مورد نظر خم می کنند. در تولید شیشه خم شیشه را به شکل استوانه ای و یا چند جهته خم می کنند.
در تولید شیشه خم باید این امر مورد توجه قرار بگیرد اگر شیشه به صورت طولی خم شود از کیفیت بسیار بالاتری نسبت به خم کردن عرضی انجام می شود. بعد از انجام این فرایند و خم شدن شیشه شوک ناگهانی دمای سرد به شیشه می دهند تا سکوریت گردد و سپس فرایند لمینت سازی شیشه انجام می شود.

چگونه می توان شیشه را خم کرد؟

برای خم کردن شیشه، روش ها و تکنولوژی های متفاوتی وجود دارد که هر یک کاربرد، مزیت و معایب خاص خود را دارند.
یکی از پرکاربرد ترین روش های خم کردن شیشه، حرارت دادن به همراه خم کردن می باشد. در این روش، علاوه بر خم شدن شیشه، شیشه سکوریت نیز می شود و در واقع در طی فرایند خم کردن، عملیات سکوریت کردن نیز اجرا می شود.
روش دیگری که کاربرد بیشتری نسبت به سایر تکنولوژی ها و روش ها دارد، در حین داغ بودن شروع به خم کردن شیشه می کنند. در این روش، حرارتی حدود 680 درجه سانتی گراد تا 700 درجه سانتی گراد به شیشه می دهند. با بالارفتن دمای شیشه، شیشه شکل قالب خود را گرفته و خم می شود. خم کردن شیشه به صورت طولی و هم به صورت عرضی قابل انجام می باشد. خم کردن طولی کیفیت بالاتری نسبت به خم کردن عرضی دارد.

 

شیشه خم فروشگاه

استفاده از شیشه خم در فروشگاه ها نیز میسر می باشد. شیشه خم فروشگاه می تواند جلوه زیبایی به ویترین فروشگاه دهد. با استفاده از شیشه خم فروشگاه می توان ویترینی خاص و بسیار زیبا ایجاد نمود تا باعث جلب توجه مشتریان شود.

شیشه خم ساختمانی

شیشه خم ساختمانی را در نمای ساختمان ها و یا در داخل ساختمان ها که نیاز به ایجاد قوس می باشد استفاده می کنند. می توان از شیشه های خم به جای درب و پنجره مسطح و مربعی نیز استفاده نمود. از شیشه خم ساختمانی در دیواره آسانسورهایی که تمایل به دیده شدن داخل آسانسور و به صورت خم قوس دار دارند، استفاده می شود. عمده ترین کاربرد شیشه خم ساختمانی در داخل پاساژها و نمای خارجی ساختمان ها استفاده می شود. می توان برای زیبا تر شدن نمای ساختمانی که از شیشه خم در آن استفاده شده شیشه ها را می توان به صورت رنگی و چاپی استفاده نمود.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


شش − = 2